Google Kalender: alla quick-adds blir heldags-events

Permalänk
Medlem

Google Kalender: alla quick-adds blir heldags-events

Hej!
(Detta gäller Google Calendar)

Enligt Googles egna guider kan man quick-adda genom att skriva t.ex. "LunchX klockan 17.00-18.00" och så sätter den Lunchx som topic och reglerar tiden till 17-18. För mig så blir det en fulldags event med Topic LunchX klockan 17.00-18.00. Jag har även prövat att direkt copy-pastea exempel som Google använder i sin svenska manual, utan resultat.

I en tidigare tråd ger jag exempel om att jag inte har vissa knappar i min Gmail...

Jag vill ju inte sätta på foliehatten i förtid, men är det något fel med mitt Gmail? Jag fick den genom en invite för några år sedan, det är således ingen nedbantad skol/arbetsvariant av Gmail.

Permalänk
Medlem

Ändra språk till engelska och skriv på engelska. Alla funktioner finns inte på alla språk.

Skapa en tråd i googles support forum skulle jag rekomendera. Googles anställda läser nog inte här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av =JoNaZ=:

Skapa en tråd i googles support forum skulle jag rekomendera. Googles anställda läser nog inte här.

De läser inte på sitt eget forum heller. De bryr sig inte om buggar.
T.ex. den över 1 år gamla buggen när alla quick event mellan tiderna 01.00-06.59 blir till 13.00-17.59. Men eftersom det inte påverkar folk som använder pm/am så skiter de nog i det.

Permalänk
Medlem

Jag har iaf fått svar av googles anställda i deras forum. Men visst om du inte tror dom bryr sig om att sakerna funkar så gör dom väll inte de... lol

Permalänk
Medlem

Här är en tråd i Google forum som jag startat och det tycks finnas flera med samma problem: http://www.google.com/support/forum/p/Calendar/thread?fid=6ff...