Permalänk
Inaktiv

Iphone har ju bäst skärm, enklast OS och en Kvalite som tar alla....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Den fragmenteringen som finns är enbart positivt i längden. Sen att inte Android skulle ha några apps som är jämförbara med de i Appstore är det vanliga tomma snacket som kommer ur Iphone ägare.

Jaha, okej?

Jag har förtillfället en andriod och är mycket besviken, saknar min iPhone som fan.
Meningen med att jag skrev så var att du skrev att Android är mer öppet osv osv osv.
Men om man jailbreakar sin iPhone blir det ju minst lika öppet?

Visa signatur

"If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av BiffenL:

Varför?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

Alltså om vi säger som såhär de e smak sak lg optimus 2x e bra riktigt bra samsungen kommer va snäppet bättre oavsätt om man gillar ios android eller windows 7 så ska man kolla först testa irl innan man köper alltid som t.ex jag ja gillar android pga de e enkelt att hantera och funkar riktigt bra men endel gillar ju ios då kör dom de gör va du känner för testa telefonerna när dom finns i butik

Visa signatur

Gaming Rigg: Intel i9 12900k, Mobo: ASUS TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 GPU:Gigabyte Geforce RTX 3080 Ti 12GB AORUS MASTER, RAM: Kingston Fury 32GB (2x16GB) 3200 Mhz CL16, SSD: Samsung 980 PRO 1TB, Kingston NV1 2tb, PSU: Corsair AX860i 80+ Platinum, Case Coolermaster CM700P
Skärmar: Samsung Odyssey C49G95, Mission SG MF34144UWQHD

Permalänk
Medlem
Skrivet av GameTeQ:

Alltså om vi säger som såhär de e smak sak lg optimus 2x e bra riktigt bra samsungen kommer va snäppet bättre oavsätt om man gillar ios android eller windows 7 så ska man kolla först testa irl innan man köper alltid som t.ex jag ja gillar android pga de e enkelt att hantera och funkar riktigt bra men endel gillar ju ios då kör dom de gör va du känner för testa telefonerna när dom finns i butik

Bra sagt

EDIT; Skrivet*

Visa signatur

"If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat"

Permalänk
Medlem

Känns som detta slagsmålet mellan vad som är bäst inte leder nånvart. De är ju helt enkelt så att android har sina fördelar och iOS sina. Men jag tycker iPhone har bäst kvalitetskänsla, gillar inte plast. Och flytet som iPhone/iOS har är de ingen annan mobil som slår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Iphone har ju bäst skärm, enklast OS och en Kvalite som tar alla....

Bäst skärm? Nej. Den är riktigt bra, men inte bäst.
Enklast OS? 1. WP7, 2. iOS/Android.
Kvalitet? Antennproblem? Ingen garanti i minusgrader? Spruckna displayer?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Känns som detta slagsmålet mellan vad som är bäst inte leder nånvart. De är ju helt enkelt så att android har sina fördelar och iOS sina. Men jag tycker iPhone har bäst kvalitetskänsla, gillar inte plast. Och flytet som iPhone/iOS har är de ingen annan mobil som slår.

Jodå. WP7 har enligt mig ett bättre flyt än iOS. Prova det.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jooltz:

Bra sagt

EDIT; Skrivet*

Man måste ju testa själv va som funkar bäst ja gillar android "mest" pga de e de enklaste för mig att använda dagligen iphone e ju inte svåra men de e ju smak sak har en ipod kört iphone också men ja har fasnat vid android

Visa signatur

Gaming Rigg: Intel i9 12900k, Mobo: ASUS TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 GPU:Gigabyte Geforce RTX 3080 Ti 12GB AORUS MASTER, RAM: Kingston Fury 32GB (2x16GB) 3200 Mhz CL16, SSD: Samsung 980 PRO 1TB, Kingston NV1 2tb, PSU: Corsair AX860i 80+ Platinum, Case Coolermaster CM700P
Skärmar: Samsung Odyssey C49G95, Mission SG MF34144UWQHD

Permalänk
Skrivet av kenny88g:

Känns som detta slagsmålet mellan vad som är bäst inte leder nånvart. De är ju helt enkelt så att android har sina fördelar och iOS sina. Men jag tycker iPhone har bäst kvalitetskänsla, gillar inte plast. Och flytet som iPhone/iOS har är de ingen annan mobil som slår.

Flytet finns i WP7 och Honeycomb också. Beror på gpu-accelerering.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att iPhone-fans får komma igen i sommar när Apple lanserar nästa version av iPhone. Idag måste man värdera själva operativsystemet och konceptet väldigt högt för att rekommendera iPhone - Allt annat vinner android -top -telefonerna på. Själv gillar jag android bättre av andra skäl (öppenhet etc.) Dock så får jag medge att i nuläget så behöver android biffiga specs för att prestera väl och inte lagga - Men 2011 så finns ju såna telefoner tillgängliga. Google håller för övrigt på att lägga till bättre hårdvaruacceleration i android, med början på android 2.3 (Hårdvaruacceleration är det som gör att det går så mjukt att bläddra mellan hemskärmar i wp7 / iOS).

Jag rekommenderar alltså SGS2, här är en snabb bra jämförelse mot ip4:
http://bigphonefight.com/samsung-galaxy-s-ii-32gb-vs-apple-ip...

Permalänk
Medlem

En sak är säkert och det är att om du ska skaffa android,
skaffa för i helvete inte x8!

Visa signatur

"If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jooltz:

En sak är säkert och det är att om du ska skaffa android,
skaffa för i helvete inte x8!

ska man köra touch ska man helst börja på 1 ghz gränsen för t.ex ja har en wildfire och en desire wildfire e en "okej" telefon att ringa på men använda android material funkar inte så bra pga prestanda

desire funkar mkt bättre pga mer kraft men (han kollar på bra telefoner redan)

Visa signatur

Gaming Rigg: Intel i9 12900k, Mobo: ASUS TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 GPU:Gigabyte Geforce RTX 3080 Ti 12GB AORUS MASTER, RAM: Kingston Fury 32GB (2x16GB) 3200 Mhz CL16, SSD: Samsung 980 PRO 1TB, Kingston NV1 2tb, PSU: Corsair AX860i 80+ Platinum, Case Coolermaster CM700P
Skärmar: Samsung Odyssey C49G95, Mission SG MF34144UWQHD

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Känns som detta slagsmålet mellan vad som är bäst inte leder nånvart. De är ju helt enkelt så att android har sina fördelar och iOS sina. Men jag tycker iPhone har bäst kvalitetskänsla, gillar inte plast. Och flytet som iPhone/iOS har är de ingen annan mobil som slår.

Skrivet av wham:

Jodå. WP7 har enligt mig ett bättre flyt än iOS. Prova det.

Okej, har faktiskt inte provat nån mobil me de så där kan jag inte uttala mig:)

Ville kolla lite närmare på galaxy S2 som ni har höjt till skyarna;) Kollade på denna youtubevideon http://www.youtube.com/watch?v=N7W_EZrpI38&feature=related

Kolla på 2.17 när han börjar leka lite i menyerna, laggar ju satan. !?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

Du gör ett riktigt bra val oavsett vilken du väljer. Jag sitter själv och väljer mellan dessa 2, eller egentligen 3, mobiler.

Vilken är den tredje?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wham:

Bäst skärm? Nej. Den är riktigt bra, men inte bäst.
Enklast OS? 1. WP7, 2. iOS/Android.
Kvalitet? Antennproblem? Ingen garanti i minusgrader? Spruckna displayer?

inget av det stämmer ju riktigt bra, sen är ju iOS också säkrare än android och specielt App Store!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

Bäst skärm? Nej. Den är riktigt bra, men inte bäst.
Enklast OS? 1. WP7, 2. iOS/Android.
Kvalitet? Antennproblem? Ingen garanti i minusgrader? Spruckna displayer?

Kvaliteten är mycket god, och spruckna displayer är ju inte direkt telefonens fel, tappar man den får man skylla sig själv.

Visa signatur

"If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat"

Permalänk
Skrivet av Grievous:

Precis som wham säger är LG Optimus 2X/3D och Samsung Galaxy 2S bättre än iPhone 4. Det är väl dom två bästa mobilerna ute (snart iaf) atm? I och med att dom har grymma kameror, och för att inte tala om dual-core-processorer.

Stå det står väl mellan LG Optimus 2X och Samsung Galaxy S2.

Snälla, förklara varför. Dual Core? När utvecklarna ändå inte kan optimera efter hårdvara till android och man aldrig utför något särskilt tungt, när har man nytta av det? Och ja, innovationen ligger hos apple. De gör ipod, iphone, ipad sen kommer samsung, lg, htc och google och plagierar skiten rakt av. Snälla, försök hitta på egna koncept.

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Medlem

När släpps SGS2?

Visa signatur

Asus M4A89GTD PRO USB3 | A-DATA 1600 MHZ CL9 | AMD Phenom II 955BE @ 3.81GHz @ 1,34125 Vcore | Gigabyte Radeon HD 6870 | 500 GB Western Digital | Corsair VX 550w | FD Define R3 | Koss SB49 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grievous:

Vilken är den tredje?

Optimus 3D.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

inget av det stämmer ju riktigt bra, sen är ju iOS också säkrare än android och specielt App Store!

Det är MIN åsikt. Sen får du gärna påpeka var och när jag har skrivit att Android är säkrare än iOS...

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jooltz:

Kvaliteten är mycket god, och spruckna displayer är ju inte direkt telefonens fel, tappar man den får man skylla sig själv.

Klart som f*n att det även är telefonens/materialets fel när man tappar den från relativt låg höjd och hela displayen spricker.

Är det bara förarens fel när bilens totalkvaddas på grund av dåligt kvalitet/fel materialval när man krockar? Du tycker inte att en stor del av ansvaret gällande skador på grund av kvalitet/materialval ligger hos biltillverkaren? En bil ska klara av en krock, precis som en mobil ska klara av ett fall! OLYCKOR HÄNDER!

Edit - Ja. Kvaliten hos iPhone4 är mycket god, men den tar inte alla som någon tidigare påstod...

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

Jag har testat att spela på Optimus 3d och tyckte väl att de funka men va inte så jätteballt. Skulle köra på Optimus 2x, mycket telefon för pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av losREXos:

Snälla, förklara varför. Dual Core? När utvecklarna ändå inte kan optimera efter hårdvara till android och man aldrig utför något särskilt tungt, när har man nytta av det? Och ja, innovationen ligger hos apple. De gör ipod, iphone, ipad sen kommer samsung, lg, htc och google och plagierar skiten rakt av. Snälla, försök hitta på egna koncept.

Fanboyism känns ju som ett jäkligt tveksamt argument. Har du något vettigt att säga om varför ts borde skaffa en iphone så gör det istället för att peka ut annat som sämre.

Och hade det inte varit att folk tar en idé som någon gjort och gör den bättre (nu säger jag INTE att android är bättre än iphone) vet jag inte var världen hade varit idag. Tänk om bara en person fått göra en stol, sen fick bara den tillverka den för annars så kopierar alla andra den idén.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Ville kolla lite närmare på galaxy S2 som ni har höjt till skyarna;) Kollade på denna youtubevideon http://www.youtube.com/watch?v=N7W_EZrpI38&feature=related

Kolla på 2.17 när han börjar leka lite i menyerna, laggar ju satan. !?

Vill gärna ha nån kommentar på detta. De är såhär jag alltid uppfattat androidtelefoner, inget riktigt flyt. Och jag hatar när de inte hänger me. Kan mkt väl tänka mig en android, men inte när de är oflyt. Så därför kan jag inte förstå varför många föredrar android i nuläget, är de bara jag som är allergisk vid oflyt? För ser man förbi de så förstår jag att många gillar de telefonerna, men för min del så är de sjukt viktigt att de alltid hänger me. En touchskärm som inte alltid hänger me är ju pina tycker jag.

Svara gärna på detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Vill gärna ha nån kommentar på detta. De är såhär jag alltid uppfattat androidtelefoner, inget riktigt flyt. Och jag hatar när de inte hänger me. Kan mkt väl tänka mig en android, men inte när de är oflyt. Så därför kan jag inte förstå varför många föredrar android i nuläget, är de bara jag som är allergisk vid oflyt? För ser man förbi de så förstår jag att många gillar de telefonerna, men för min del så är de sjukt viktigt att de alltid hänger me. En touchskärm som inte alltid hänger me är ju pina tycker jag.

Svara gärna på detta!

1. Alltså jag har lite svårt att fatta vad det är som ni räknar som lag. Jag har kollat igenom partiet flera gånger, och allt han gör på telefonen leder till en omedelbar respons. Telefonen reagerar direkt på tryckningar, så bra man nu kan uppfatta det med en sådan mobilfilm.

Exakt vid 2:17 så går han över till applistan. Det tar drygt en sekund innan den framträtt helt. Om du kollar noggrant däremellan så ser du att det är animerat; Hemmaskärmen fadear ut, och applistan fadear in. Så det är en fade-effekt (som nog säkert är valbar) som gör att det tar en sekund innan applistan är framme.

Sen kan man se att när han bläddrar mellan hemmaskärmar så är övergången animerad, d.v.s. skärmen scrollar bort och nästa skärm scrollar in. Scrollningen börjar exakt i det ögonblicket han sveper över skärmen. Problemet är att det ser inte ut att vara någon bra bilduppdateringsfrekvens på skärmen under den här tiden; Man ser 4-5 mellanlägen snarare än 20. Är det det här ni kallar för lag ? Jag har svårt att avgöra om det är skärmen eller mobilen man spelar in med som gör att det saknas frames.

2. Filmen är inspelad i mitten av februari. Vilken mjukvara kör telefonen på då ? Har man kopplad in hårdvaruaccelerationen som finns i android 2.3 ? Filmen är alltså inspelad tio veckor före release. Visa mig en film där telefonen innehåller samma mjukvara som den skall ha när den släpps, OCH som är inspelad med en riktig kamera, så man vet att det inte är den inspelande kameran som missar bildrutor. De flesta filmer jag har sett tycker jag har sett bättre ut än det här.

Permalänk
Skrivet av kenny88g:

Vill gärna ha nån kommentar på detta. De är såhär jag alltid uppfattat androidtelefoner, inget riktigt flyt. Och jag hatar när de inte hänger me. Kan mkt väl tänka mig en android, men inte när de är oflyt. Så därför kan jag inte förstå varför många föredrar android i nuläget, är de bara jag som är allergisk vid oflyt? För ser man förbi de så förstår jag att många gillar de telefonerna, men för min del så är de sjukt viktigt att de alltid hänger me. En touchskärm som inte alltid hänger me är ju pina tycker jag.

Svara gärna på detta!

Mjukvaran är knappast färdig i februari. Det där lagget existerar kanske på telefoner som tex. wildfire. Det existerar inget direkt lagg på dagens top of the line Androidtelefoner. Kan lova dig att du skulle få extremt svårt att hitta något som helst lagg på min DHD med CyanogenMod7 inflashat.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

1. Alltså jag har lite svårt att fatta vad det är som ni räknar som lag. Jag har kollat igenom partiet flera gånger, och allt han gör på telefonen leder till en omedelbar respons. Telefonen reagerar direkt på tryckningar, så bra man nu kan uppfatta det med en sådan mobilfilm.

Sen kan man se att när han bläddrar mellan hemmaskärmar så är övergången animerad, d.v.s. skärmen scrollar bort och nästa skärm scrollar in. Scrollningen börjar exakt i det ögonblicket han sveper över skärmen. Problemet är att det ser inte ut att vara någon bra bilduppdateringsfrekvens på skärmen under den här tiden; Man ser 4-5 mellanlägen snarare än 20. Är det det här ni kallar för lag ? Jag har svårt att avgöra om det är skärmen eller mobilen man spelar in med som gör att det saknas frames.

De är typ här jag menar, typ 2.22 och framåt, sen vid 2.27 när han går tillbaka en sida så hänger den ju inte me alls. Bara hackar tillbaka. Tvivlar på att detta är inspelningens fel då de borde ha varit oflyt hela tiden. Att de är en gammal version av Android kan jag mycket väl tänka mig, men att du överhuvudtaget tycker att "allt han gör på telefonen leder till omedelbar respons" säger bara att du inte är så kräsen.

Skrivet av Oldskool:

2. Filmen är inspelad i mitten av februari. Vilken mjukvara kör telefonen på då ? Har man kopplad in hårdvaruaccelerationen som finns i android 2.3 ? Filmen är alltså inspelad tio veckor före release. Visa mig en film där telefonen innehåller samma mjukvara som den skall ha när den släpps, OCH som är inspelad med en riktig kamera, så man vet att det inte är den inspelande kameran som missar bildrutor. De flesta filmer jag har sett tycker jag har sett bättre ut än det här.

Länka gärna nån video som du tycker visar upp mobilens rätta jag:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

De är typ här jag menar, typ 2.22 och framåt, sen vid 2.27 när han går tillbaka en sida så hänger den ju inte me alls. Bara hackar tillbaka. Tvivlar på att detta är inspelningens fel då de borde ha varit oflyt hela tiden. Att de är en gammal version av Android kan jag mycket väl tänka mig, men att du överhuvudtaget tycker att "allt han gör på telefonen leder till omedelbar respons" säger bara att du inte är så kräsen.

När jag kollar den sekvensen så ser jag inga problem med lag / fördröjningar, däremot så ser jag problem med låg fps (för få nya bildrutor per sekund). Han gör tre svep höger, följd av fyra svep vänster, följd av hemskärm, där han hittar inställningar som han letade efter. Men det är alltså låg frames per sekund som du menar med lag, inte fördröjningar ?
Det är möjligt att jag inte är så kräsen, jag tycker en telefon som kostar över 4.000 varken skall ha fördröjningar eller låg fps, och jag är säker på att den här inte kommer att några sådana problem när den väl släpps.

Skrivet av kenny88g:

Länka gärna nån video som du tycker visar upp mobilens rätta jag:)

http://www.youtube.com/watch?v=1zpPpByzj78
Kolla t.ex. vid 0:32, här gör han fyra hemskärmssvep på en sekund, utan att tappa några frames. Även efter 0:46 så ser man ju tydligt vad mjuka scrollningarna är. Stora framsteg i hårdvaruaccelerationen till mässan i Indien alltså.
Han som kör demon pekar slarvigt och måste ibland göra om vissa rörelser, eller så skärmen dåligt kalibrerad för pek. Hur som helst är jag övertygad om att det inte blir några prestandaproblem när den släpps.

Det som verkligen visar kraften i en sån här burk är när man börjar kolla dess förmåga att spela in högupplöst video. Detta är rätt så Cpu / gpu -krävande. Jämför:
http://www.youtube.com/watch?v=2EljP9_m9KY
http://www.youtube.com/watch?v=j6mny4HHvww
Inte många telefoner som orkar med att ge 24 fps@ 1080p, och det handlar inte bara om kameran, utan mycket om processorkraft med.

Skall bli kul att se hur spelande funkar på en sån här lur med. Epic håller ju på och översätter unreal-motorn för android, så det kan bli skoj i sommar på en lur med den här kraften.