väggmontering? - Creative Gigaworks t20/t40 series II

Permalänk
Medlem

väggmontering? - Creative Gigaworks t20/t40 series II

Hej alla,

Jag funderar på att införskaffa ett av Creatives 2.0-system, t20 eller t40 series II. Den information jag saknar om dessa system är huruvida det går att väggmontera dem. Jag har sökt med ljus och lykta i recensioner, unboxings, mm men ingen ger några detaljer kring detta. På ett enstaka ställe nämndes det i förbigående men jag vill vara säker innan jag trycker på köp-knappen.

Så, är det någon av er som äger ett t20 eller t40 system (av generation series II) som kan berätta för mig om Creative har sett till så att det är möjligt att montera dem på vägg?

Tack på förhand!

Visa signatur

MB: Asus Rampage II Extreme | CPU: Intel core-i7 920 @ 4.0 GHz (HT off) | RAM: 6 GB Corsair Dominator GT @ 1580 MHz 8-8-8-24 | SSD: Corsair Force GT 240 GB | Graphics: Asus HD7970 DirectCU II TOP | Display: 3 x HP ZR24w @ 6024x1200 on 3 x Ergotron LX Desk Mount | Audio: Auzentech X-Fi Forte 7.1 | Chassi: CoolerMaster Cosmos 1000 | PS: Corsair AX1200 Gold | CPU cooler: Noctua NH-D14 | Fans: Noctua 9 x NF-P12 & 1 x NF-P14

Permalänk

Kan du inte hänga upp "träskivor" som du ställer dom på? Om du fattar vad jag menar

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

nja, det hade kanske varit ett alternativ om det vore vid skrivbordet jag skulle ha dom. Nu är det inte det, de ska sitta fast på en skärm vid sängen. Det stativ (Ergotron LX desk mount) jag har till skärmen gör den väldigt rörlig och jag vill att högtalarna ska "följa med" skärmen. De ska alltså egentligen inte monteras på en vägg utan på ett egentillverkat fäste som sitter fast i VESA-fästet på baksidan av skärmen och som sedan sticker ut på sidorna av den.

Lite bökigt att förklara och att få till men det vore sweet om det gick att ordna. Om jag vet att högtalarna går att väggmontera så borde det inte vara något problem att montera dem i fästet från skärmen.

Visa signatur

MB: Asus Rampage II Extreme | CPU: Intel core-i7 920 @ 4.0 GHz (HT off) | RAM: 6 GB Corsair Dominator GT @ 1580 MHz 8-8-8-24 | SSD: Corsair Force GT 240 GB | Graphics: Asus HD7970 DirectCU II TOP | Display: 3 x HP ZR24w @ 6024x1200 on 3 x Ergotron LX Desk Mount | Audio: Auzentech X-Fi Forte 7.1 | Chassi: CoolerMaster Cosmos 1000 | PS: Corsair AX1200 Gold | CPU cooler: Noctua NH-D14 | Fans: Noctua 9 x NF-P12 & 1 x NF-P14

Permalänk
Hedersmedlem

Inget väggfäste original men det är ju bara att dra en självborrande skruv rakt i baksidan så är det löst. Foten är väldigt lätt att ta bort så slipper du ha den hängande.

Har själv T40 precis bredvid men skärm och de fungerar bättre än jag trodde som närfältsmonitorer.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

http://lh5.ggpht.com/_zwAGkchME7k/TDQgx4PFycI/AAAAAAAALAU/jy1...

Inget väggfäste original men det är ju bara att dra en självborrande skruv rakt i baksidan så är det löst. Foten är väldigt lätt att ta bort så slipper du ha den hängande.

Har själv T40 precis bredvid men skärm och de fungerar bättre än jag trodde som närfältsmonitorer.

Att kalla T40 som monitorer tycker jag är att överdriva

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Rekordmedlem

Allt går att väggmontera, bara köp lämpliga stativ eller bygg egna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av simonwellander:

Att kalla T40 som monitorer tycker jag är att överdriva

Jag har inte kallat dem det, var fick du det ifrån? Du kanske läste fel när jag skrev att jag ANVÄNDER dem som närfältsmonitorer. I detta fallet menar jag då själva användningsområdet och precis som jag skriver fungerar de betydligt bättre än jag trodde som det.
Om du kikar på hur jag har dem placerade så förstår du säkert att det ger en ordentlig skjuts i basen, jag uppskattar det.
http://www.sweclockers.com/image/market/2011/04/15/_mg_4654.j...

Har du själv lyssnat på dem matade med en vettig signal?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Jag har inte kallat dem det, var fick du det ifrån? Du kanske läste fel när jag skrev att jag ANVÄNDER dem som närfältsmonitorer. I detta fallet menar jag då själva användningsområdet och precis som jag skriver fungerar de betydligt bättre än jag trodde som det.
Om du kikar på hur jag har dem placerade så förstår du säkert att det ger en ordentlig skjuts i basen, jag uppskattar det.
http://www.sweclockers.com/image/market/2011/04/15/_mg_4654.j...

Har du själv lyssnat på dem matade med en vettig signal?

Har lyssnat på dom hos en kompis kompis, den första t40-serien var det. Då lät dom inte så bra men det beror ju på hans dåliga placering, o han körde med det integrerade ljudkortet.
Har aldrig påstått att högtalarna är dåliga, och jag måste nog uppfattat ditt inlägg fel

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av simonwellander:

Har lyssnat på dom hos en kompis kompis, den första t40-serien var det. Då lät dom inte så bra men det beror ju på hans dåliga placering, o han körde med det integrerade ljudkortet.
Har aldrig påstått att högtalarna är dåliga, och jag måste nog uppfattat ditt inlägg fel

Jag har också första versionen och utan EQ och vettig placering lät de ganska mediokert, det håller jag med om

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

ok, tack för svar. Har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska göra än dock...

Sitter foten fast i högtalaren med en skruv rakt underifrån eller är det någon typ av "clip"-anordning?

Visa signatur

MB: Asus Rampage II Extreme | CPU: Intel core-i7 920 @ 4.0 GHz (HT off) | RAM: 6 GB Corsair Dominator GT @ 1580 MHz 8-8-8-24 | SSD: Corsair Force GT 240 GB | Graphics: Asus HD7970 DirectCU II TOP | Display: 3 x HP ZR24w @ 6024x1200 on 3 x Ergotron LX Desk Mount | Audio: Auzentech X-Fi Forte 7.1 | Chassi: CoolerMaster Cosmos 1000 | PS: Corsair AX1200 Gold | CPU cooler: Noctua NH-D14 | Fans: Noctua 9 x NF-P12 & 1 x NF-P14

Permalänk
Hedersmedlem

En stjärnskruv underifrån.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.