Permalänk
Medlem

Ränder på skärmen ?

Har försökt söka på google efter detta problem men inget som stämmer in på beskrivningarna .

Det blir så om man låter datan stå på ett tag... men förstår inte varför ? och datorn är ju helt ny så de kan ju inte ha hänt något med grafikkortet ?

Permalänk

Grafikkortet är nog defekt, prova med ett annat om du har möjligheten eller en annan skärm. Annars prata med återförsäljaren är du köpte kortet.

Visa signatur

Speldator: | Intel i7 2600k @ 4.2GHz | Corsair 16GB | 2xGTX 470 SLI | Asrock Extreme4 | SSD Intel G2 80GB |

Permalänk
Medlem

Okej , tyvär har vi ingen annan skärm . Men Tack endå !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_.Anderssons:

Grafikkortet är nog defekt, prova med ett annat om du har möjligheten eller en annan skärm. Annars prata med återförsäljaren är du köpte kortet.

Tänkte du extern skärm eller? Det är en laptop det är tal om.

Skrivet av Simpa89:

och datorn är ju helt ny så de kan ju inte ha hänt något med grafikkortet ?

Det kan vara ett fabrikationsfel tex. Troligtvis har du fått ett måndagsexemplar!

Permalänk
Medlem

De skulle ju gå att koppla in till tv:n dock . Men ja jag tror nog faktiskt att de är ett måndags ex . Problemet blir ju då att dom kanske vill skicka iväg datorn ? -.- , De bästa vore om man kanske kunde byta den också mot någon annan eftersom att hon är väll inte sådär jätte nöjd med den.

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem. När datorn har vart på i 15min så stängs bildskärmen av på grund av energisparläget. Men när jag rör musen igen och skärmen tänds på så möts jag av exakt samma ränder. Köpte min Asus för 3 dagar sen, en N53J. Jag har också installerat dom senaste drivrutinerna för Nvidia kortet. Lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isse.K:

Har exakt samma problem. När datorn har vart på i 15min så stängs bildskärmen av på grund av energisparläget. Men när jag rör musen igen och skärmen tänds på så möts jag av exakt samma ränder. Köpte min Asus för 3 dagar sen, en N53J. Jag har också installerat dom senaste drivrutinerna för Nvidia kortet. Lösning?

Stäng av energisparläget, testa att nedgradera nvidia drivrutinerna

Permalänk

Testa att antingen underklocka grafikkortet eller baka det

Permalänk
Medlem

Lämna in på garanti?

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isse.K:

Har exakt samma problem. När datorn har vart på i 15min så stängs bildskärmen av på grund av energisparläget. Men när jag rör musen igen och skärmen tänds på så möts jag av exakt samma ränder. Köpte min Asus för 3 dagar sen, en N53J. Jag har också installerat dom senaste drivrutinerna för Nvidia kortet. Lösning?

Lämna tillbaka?

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem

Vi fick iaf en ny dator men nu händer det samma sak igen :P..... Sakerna lirar inte ihop i datorn kanske ? , Hårdvarumässigt ?