Xbox 360 nätverksproblem

Permalänk
Medlem

Xbox 360 nätverksproblem

Hej alla glada,

Bestämde mig för att fixa router och sånt så jag kunde spela online på min 360. Knallade ner på den lokala datorbutiken, köpte någon billig router och gled sen hemåt. Väl hemma märker jag att uppkoppling till 360 är omöjligt. Har nu suttit och läst diverse guider men inget hjälper.

Hur f*n ska jag göra?

Lite mer info:

*Har en "dosa" i väggen som providar mig med uppkoppling.
*Köpte en TP-Link SG1005D router (ingen aning om kvalité då jag är helt körd på det här med routrar)

Kopplade routern till dosan i väggen och kopplade sedan in 360 och PC i portarna bak på routern.

Har provat skriva 192.168.1.x och flera olika kombinationer i webläsaren (läste om något DCHP som man skulle kolla där) men "sidan kan inte visas" står det varje gång.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 | PSU: Corsair HX 850W 80+
Moderkort: Asus P8P67-M PRO REV B3 | Processor: Intel Core i7 2600K 3,4GHz
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB OC | RAM: Corsair 12GB (3x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE,
Skärm: AOC "32

Permalänk
Medlem

TL-SG1005D är väl en switch och inte en router? jag TROR att du behöver en router, funkar klockrent för mig både med kabel och med en router ställd som mottagare för wifi.
Mitt tipps är att skaffa router, funkar samma sekund som man kopplar i kabeln då.

Visa signatur

Gammal Imac||Något nyare HP z420 workstation

Permalänk
Medlem

TL-SG1005D är som CzP säger en switch och inte en router. Dock behöver inte helt förlorat för det. Beror på vad du har för internet leverantör.
En dosa i väggen låter som det skulle kunna vara någon form av stadsnät och om så är fallet så kan det vara så att den leverantör du har kan erbjuda dig mer än en ip-adress. Jag har t.ex stadsnät med bahnhof som leverantör och då ingår 10st (tror jag det var) ipadresser, men varje enhet som ansluts måste aktiveras för att få en adress, detta görs via att webgränssnitt men då xboxen inte har en webläsare så kan den inte aktiveras så. Då får man istället kontakta kundtjänst be dom aktivera den.

Men som sagt det är väldigt beroende på av du faktiskt har för leverantör.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x