Permalänk
Medlem

Steelseries 6G v2 mutar spelljud

Hejsan

Precis införskaffat mig ett Steelseries 6G v2 som för övrigt är riktigt skönt, men när jag använder steelseries egna kommandoknapp i just spelet Heroes of Newerth till att pausa eller byta låt på spotify så mutar den ljudet i spelet. Det är inte bara pausknappen som mutar utan alla andra också. Har kollat genom bindsen i spelet men inget som ska vara länkat till just detta. Någon som vet om det går att fixa?

Permalänk
Medlem

Det är en inställning spotify gör när du installerar det, du kan stänga av den i ljudegenskaper/spotify inställningar.
Detta händer även om du lyssnar på musik i WMP sedan ringer du någon på skype, då tar skype över all ljud och mutear resten/gör det till ca 5% volym ist för 100.

Permalänk
Medlem

Nje det är inte det problemet jag har. När jag använder just kommmandoknappen på mitt Steelseries 6g v2 så tycker Heroes of Newerth att det är en bind för att muta allt ljud i just det spelet, inga andra spel har problemet. Som sagt har jag kollat binds i spelet men inga är länkade till detta.

Permalänk
Medlem

Fixade det. Unbindade Modifier knapparna i HoN. Tydligen räknas kommando knappen som en av dom.