Bästa processorn för Adobe CS5 prestanda/prisvärdhet.

Permalänk
Medlem

Bästa processorn för Adobe CS5 prestanda/prisvärdhet.

Söker efter en ny processor för Adobe CS5 och vill ha en processor som är värd sitt pris till det jobbet helt enkelt. Intel eller AMD spelar ingen roll. Datorn används endast till Nätet Illustrator, Photoshop & Indesign. Har ett 5770 grafikkort som även skall användas.

Permalänk
Medlem

Jag skulle väll säga I7 2600K.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Hej
Tänkte höra vad du är berädd att lägga på en processor? För det är väl det igentligen som styr hur bra processor du kan köpa.
För om budjeten är obegränsad så är det väl helt enkelt bara att ta den fetaste processorn du kan hitta på marknaden idag.

HaHa vad jag bubblar på helt enkelt, så är väl min fråga hur mycket du är berädd att lägga ?

Permalänk
Medlem

skulle gissa på att en AMD 1055T eller 955 är vad du bör köra på.. då dom är så pass EXTREMT billiga och tvivlar på att det är många sekunders skillnad mellan dom och intels motsvarigheter

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

skulle gissa på att en AMD 1055T eller 955 är vad du bör köra på.. då dom är så pass EXTREMT billiga och tvivlar på att det är många sekunders skillnad mellan dom och intels motsvarigheter

Nu kanske du inte tänkte dig för när du skrev, men sekunders skillnad mellan prossecorer är ganska saftig skillnad. Jobbar du med t.ex photoshop så är det nog millisekunders skillnad man kan tänka sig i så fall.

Permalänk
Medlem

Langa budget!

Det verkar vara olika funktioner som använder olika antal cores i PHs CS5. Men köper du en i7 2600K och överklockar lite så kommer den ändå slå AMD six core.
Sen nästa steg är att se till så man har massa ram. Jag har 12GB ram och PHs rekommenderar att jag använder 6-8GB av detta.
En SSD skulle också hjälpa vid användande av PHs då man slipper vänta på tröga mekaniska diskar.

Permalänk

Mycket ram och en snabb SSD är riktigt skönt när man sitter i Adobes program. Jag håller själv mycket på med Photoshop och andra tunga program så som 3Ds Max osv, där börjar min gamla Q66a kännas riktigt seg så det blir snart en 2600k och en dubblering i ram till 16GB samt en ny Vertex 3 Max IOPs för min del.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Visst har jag pengar till 2600K men är det värt pengarna? Till exempel en 965BE får man för en tusing men märker man skillnaden när man arbetar med dessa program? Vill inte betala flera tusen för nån millisekund som man ändå inte märker i slutändan. Har en ssd men tänkte fixa 8gb minne, moderkort och processor. Visst kan jag lägga ut 5 tusen för de komponenterna men vill inte betala för något overkill i onödan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperBerra:

Nu kanske du inte tänkte dig för när du skrev, men sekunders skillnad mellan prossecorer är ganska saftig skillnad. Jobbar du med t.ex photoshop så är det nog millisekunders skillnad man kan tänka sig i så fall.

Eem vem fan bryr sig om det tar 6sec att typ rendera en stor bild eller 10sec? är det jag menar med att några secunders skillnad inte spelar någon roll...

samt när han har ett grafikkort som även hjälper till så gör det enu mindra skillnad

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pöjk:

Visst har jag pengar till 2600K men är det värt pengarna? Till exempel en 965BE får man för en tusing men märker man skillnaden när man arbetar med dessa program? Vill inte betala flera tusen för nån millisekund som man ändå inte märker i slutändan. Har en ssd men tänkte fixa 8gb minne, moderkort och processor. Visst kan jag lägga ut 5 tusen för de komponenterna men vill inte betala för något overkill i onödan.

tycker det du skrev där lät bra fast en 955be istället.. (bara att klocka upp till samma som en 965be)

Edit: läste lite fel ^^

men jag skulle i alla fall köra på en 955BE, moderkort för 800kr och 8gb ram går på samma pris som en 2600k ensam typ

Visa signatur

here we go!