Asus Eee Pad Transformer med tangentbordsdocka

Permalänk
Medlem

undra hur det skulle fungera med mobilt bredband? för skulle det fungera skulle man ju inte behöva köpa 3g varianten.

Permalänk
Medlem

Kommer absolut överväga denna den dagen jag köper en platta att ha i vardagsrummet. 16 timmars batteritid, sweeeeeet!

Permalänk
Medlem

Var inne på att detta är den perfekta resekamraten med både nytta och nöje. Men ser till min förskräckelse att den inte har inbyggt 3g! vafalls! kollar också Acer a500/100 ingen 3g där heller! det är ju därför man har skiten att surfa på när man vill var man vill utan att man skall behöva ansluta till wi-fi. Sjukt dåligt och en riktigt dealbraker för mig. Finns det någon "modern" platta som stöder 3g (sitter på en Light nu som jag är jävligt nöjd med)

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

tryck in ett micro-SD och ett SD-kort så har du 64gb till att använda

Hittar inga SD-kort med mer än 4gb, men jag kanske är vilse i träsket... Använder det i princip aldrig pga alla förvirrande olika standarder :S

Permalänk
Skrivet av Bread_:

Var inne på att detta är den perfekta resekamraten med både nytta och nöje. Men ser till min förskräckelse att den inte har inbyggt 3g! vafalls! kollar också Acer a500/100 ingen 3g där heller! det är ju därför man har skiten att surfa på när man vill var man vill utan att man skall behöva ansluta till wi-fi. Sjukt dåligt och en riktigt dealbraker för mig. Finns det någon "modern" platta som stöder 3g (sitter på en Light nu som jag är jävligt nöjd med)

Hej!

Motorola Xoom kommer i en 3G-variant.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Vi fick notifiering om uppdatering som kördes in idag på förmiddagen, så det är senaste.
http://i.imgur.com/bST3I.png

Hur är de med USB Hårddiskar. T.ex min 250GB externa som körs enbart från USB och ingen extern strömkälla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Hittar inga SD-kort med mer än 4gb, men jag kanske är vilse i träsket... Använder det i princip aldrig pga alla förvirrande olika standarder :S

http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product.html&artnr=181...

exempelvis.
Finns jätte många med 8, 16 och 32gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ixos:

jodå de finns microSD med 32GB och även mer tror jag...snabbt sätta att uppgradera lagringen

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMO KOTOR:

Är det något jag saknar med min iPad 2 är det just att kunna använda USB-minnen och SD-kort utan adaptrar och elände. Hoppas det blir en standard i kommande tablets så man kan använda dem lite mer smidigt. 16GB räcker verkligen inte till någonting nu när apparna börjar bli så hemskt stora.

Ja, för om det blir standard så vet vi att Apple garanterat kommer att införa det!

Permalänk
Medlem

är också intresserad av vad som fungerar att trycka in i usb-portarna. till exempel tangentbord, extern hårddisk och 3g modem? och varför inte inbyggt 3g? annars är det nog inte mycket som kommer hindra mig från att köpa en om pengarna finns. perfekt med en platta med tangentbord och grym batteritid

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

PS Finns massor att läsa här: #11034101

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk

Bevittnade vi precis The mother of all exceldokument?

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Hade man kunnat göra mer än bara skriva filer och surfa på den så hade den varit bra. Typ programmera osv. Okej, det kan vara kul att surfa, bra batteritid gör väl att den kommer kunna fungera bra på tåg osv. Små knappar har jag inget emot skrev min projektarbetes rapport på min netbook, dock har jag väldigt små fingrar Jag gillar android, hade det bara funnits fler användarområden hade den varit jättecool

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Asus.David:

jodå de finns microSD med 32GB och även mer tror jag...snabbt sätta att uppgradera lagringen

Det är ju också en fråga om standarder. Det du hänvisar till är SDHC. Ofta är det dock inga problem eftersom även lite äldre SD-läsare brukar klara av SDHC. Strikt sett är 4GB max för SD.

Permalänk
Medlem

Emil, ni skulle låta er få en sweclockers.com logotyp svarvad i metall. D hela hade känts mer autentiskt då.

Visa signatur

Ju mera digitaliserad & högteknologiskt vår omgivning blir,
desto mera önskar man sig något handfast & jordnära.

Permalänk

16 timmar, det skulle vara min anledning till att köpa den.
Tänk att slippa springa runt med laddaren också när du har en netbook. Nu så vet du att den kan vara igång hela jäkla dagen utan att du kommer ha slut på juice när du väl behöver den. Man vågar ju aldrig lita på att sin laptop eller netbooks batteri kommer att hålla men om det är 16 timmar så förändras ju hela grejen. Men det förutsätter att den inte har en miljon buggar som gör den obrukbar som android enheter verkar ha. Men ett litet vill ha begär skapar den ju.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Kommer det modeller med 3G så tar jag gärna en med tangenbord utan tvekan (sålänge jag har cash vill säga)

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det fungerar alldeles utmärkt!

Bluetooth eller måste det var trådanslutning?

Permalänk
Medlem

Ser riktigt intressant ut. Dock väntar jag nog en generation med hårdvara så man får riktigt 1080p och HDMI. Quadcore vore ju inte helt fel heller.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Är det jag som är skev eller är det otydligt var den nya videon finns?!

EDIT: Jag som är skev, kollade på mobilen och då syntes inte filmen..

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

#1: 5700X3D, 4070, B550-I, 64GB 3600MHz, SF600, 34”
#2: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”
#3: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”

Permalänk
Medlem

64 GB SDHC kort eller snarare SDXC kort, 64gb så blir dom en annan standard som inte alla SDHC läsare klarar utav.
http://www.webhallen.com/hardvara/110466-sandisk_secure_digit...

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Känns som att Apple får en stor konkurent nu med tanke på att deras alternativ ser ut som sk*t och med tanke på att dom flesta kommer inte ha råd med en dockstation från Apple efter att ha köpt deras surfplatta.
Dessutom verkar Apple ha kopierat lite från Sony Vaio- tänker mest på power knappens utseende

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moxie:

Emil, ni skulle låta er få en sweclockers.com logotyp svarvad i metall. D hela hade känts mer autentiskt då.

Inte för att vara petig. Men de blir nog nästan omöjligt att svarva swec loggan:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Inte för att vara petig. Men de blir nog nästan omöjligt att svarva swec loggan:)

Fräsa är det väl det man tänker på

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Vad jag undrar är hur dockan är att ta loss från själva paden?
Gedigen och simpel lösning eller är det nåt som kommer gå sönder lätt?
Vore kul att få en åsikt från redaktionen på det:)

Förresten toppenkul att se, bra recension och massa bra info, detta övertygade ändå mig att det här blir ett köp när den kommer i lager:)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Sugen man blev på denna istället för en ny telefon.
Frågan är bara hur lång är laddtiden och när släpps den i butik?

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk

Ja visst blir man sugen. Gillar den här dock grejen. Sen hur Android 3.0 fungerar med tangentbord är man lite osäker på. Kan man slänga in Ubuntu på den?

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Fräsa är det väl det man tänker på

mmmmmmmm:) vet, har hållit på med både och Känns inte rätt att ens försöka svarva CNC fräs ska det vara

Kan fixa loggan om jag hade en sådan maskin.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

@Ni som klagar på 3G, har ni funderat på att använda mobilen som 3g modem...? kolla på t.ex. iphone, gör den till en wifi accesspunkt på nolltid och anslut till den?!

Frågor:

Hur ser det för övrigt ut med stöd för extern hårddisk, och hur "stora" minneskort går det att köra in? Funkar 64 eller 128 GB SD och MicroSD minnen?

Hur ser det ut med andra tillbehör till denna platta, något som planneras? (Inte olika former av laddare, ut an jag tänker mer på förvaring, utsmyckning, utility etc etc).

Tack på förhand

Visa signatur

Alienware 17 | i7-4800MQ | 16GB RAM | GTX 780M 4GB | Raid0 Intel 330 SATA 3.0 SSD 120(x2) GB | WD 2TB SATA 3.0 | Razer Ouroboros | Razer DeathStalker | Razer Goliathus Speed | Benq 27" 4ms 80Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bread_:

Skrivet av Troberg:

undra hur det skulle fungera med mobilt bredband? för skulle det fungera skulle man ju inte behöva köpa 3g varianten.

Går att göra som jag läste i stora Transformer tråden, går ju att dela nätverk via sin Mobil(om man inte har en för gammal, då är det en annan femma), som därefter kan köra 3G nätverk

Det är något jag tänker göra

inväntar tills företag får in dom och jag får in pengar då blir det ett köp för mig!

Visa signatur

-ASUS Crosshair III Formula 790FX ROG-<>-AMD Phenom II X4 945 3.0GHZ 8MB-<>-Corsair XMS3 1600Mhz 12GB PC3-12800 (2X2GB+2X4GB)-<>-XFX Radeon HD6870 1GB-<>-Sapphire Radeon HD6870 1GB-<>-Cooler Master HAFx-<>-Samsung Spinpoint F1 1TB-><-WD RE4-GP Enterprise 2TB->
"Jag har alltid rätt! förutom dom tillfällena då jag har fel" - Unknown