[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av phuonganh:

Va kul, tack för det! När jag ändå håller på kan jag fortsätta önska lite till:

1) En kul grej, kan vi ha "miners on TOP"? Typ TOP 25 eller 50 användare med högsta hashrate. Det är något som finns hos BTCmine, vilket jag tycker är kul hehe. Om det är möjligt.
2) Statistiksidan som du länkade till i tråden finns inte med på swepoolsidan för att välja bland.

Nu skall jag definitivt rikta om mina grävare!

Statistik-sidan är lite halvt inofficiell, jag är inte tillräckligt nöjd med designen för att lägga till den i menyn.

Top 10 har jag funderat på, all data finns och det är bara frågan om att implementera det på sidan. Jag kan lägga till det i listan för förbättringar

Rätt kul nu att poolen har slagit förra hashspeedrekordet varje gång man loggar in. Nu genererar vi ett block på ungefär 20 timmar!

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem

Då har man införskaffat sig ett Asus 5870 ROG. Tickar in stabila 375 MHash/s till swepool.

Tror ni kortet tar skada vid 80 grader 24/7?

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Skrivet av Blow:

Då har man införskaffat sig ett Asus 5870 ROG. Tickar in stabila 375 MHash/s till swepool.

Jag funderar också på om det sliter mycket?

Hur länge ska ett korten hålla egentligen om man kör 24/7?

Mina kort ligger kring 72-74 grader.

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blow:

Bygg ett eget fläkt schema så den går lite kallare. tycker 80 kan vara lite kallt då ett gigabyte med 3 fläktar ligger på 64 grader med stockfan och typ ingen fläkt i chassit

Permalänk
Medlem

Nu menar du väll lite varmt?
EDIT:
Att öka fläkten 5% sänkte mina temps med 7-8 grader. Ligger nu på 74. Känns lite snällare

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalkih:

Omriktade till Swepool nu, starkt jobbat med poolen!

Edit: Funkade dock inte så bra, på tok för många stale shares och minern går idle var och varannan minut, tillbaks till Deepbit!

Hmm, är fler som har problem med LP på swepool på bitcoin.org-forumet, mycket intressant då LP fungerade utan problem på den andra servern med identisk config. Detta ligger på min bråttom-att-fixa lista nu, ska försöka få det fixat ikväll.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan jag majna med ett grafikkort (ati agp x1950pro 512mb) som inte har stöd för opencl? med vilken miner isf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Kan jag majna med ett grafikkort (ati agp x1950pro 512mb) som inte har stöd för opencl? med vilken miner isf?

DU behöver 4xxx seriers

Permalänk
Medlem

Lite roligt att *** har så många miners att vi slår nytt rekord när han ansluter med dem

(Ok att jag skriver ut användarnamn?)

Visa signatur

Permalänk

Något hög Stale shares, men det kan vi leva med ett tag.

4xxx-serien ka ni glömma att mina med, inte så effektiv. Kör på Sapphire 5850s extreme.
4 x 5850 -> 1300 Mhz/s / 640 W = 2,03 Mh/W för hela systemet, stockvolt (840 Mhz core) . Inte så illa va.

Det motsvarar nästan 2 st HD6990 som kostar dubbelt!

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Skrivet av Eriik:

Lite roligt att *** har så många miners att vi slår nytt rekord när han ansluter med dem

(Ok att jag skriver ut användarnamn?)

Haha, du menar väl inte mig Visst, det är ok ifall det var jag du menade.

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem

HAr en liten fråga. Vad är ett "block"?

EDIT: Eriik, du är ägare av swepool va? Iaf så tycker jag du borde lägga till vilken port osv man ska skriva in i minern för att ansluta. har ännu inte hittat det...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

HAr en liten fråga. Vad är ett "block"?

EDIT: Eriik, du är ägare av swepool va? Iaf så tycker jag du borde lägga till vilken port osv man ska skriva in i minern för att ansluta. har ännu inte hittat det...

Bara logga in så kommer du se det längst ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenix:

Bara logga in så kommer du se det längst ner.

Ahh, tack. Hur kan jag missa det

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Hmm, är fler som har problem med LP på swepool på bitcoin.org-forumet, mycket intressant då LP fungerade utan problem på den andra servern med identisk config. Detta ligger på min bråttom-att-fixa lista nu, ska försöka få det fixat ikväll.

LP funkar så gott jag kan se... phoenix anger RPC (+LP) som anslutning och har inte fått nån timeout som dom på forum.bitcoin.org... kanske dom som har nån dålig route ? be dom köra en traceroute

Jag har inte lyckats förstå anledningen varför shares blir rejected. Hur många connections har du på bitcoind ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkOoze:

LP funkar så gott jag kan se... phoenix anger RPC (+LP) som anslutning och har inte fått nån timeout som dom på forum.bitcoin.org... kanske dom som har nån dålig route ? be dom köra en traceroute

Jag har inte lyckats förstå anledningen varför shares blir rejected. Hur många connections har du på bitcoind ?

Ja, jag lyckas också få LP att fungera när jag prova här hemma...

Citat:

"connections" : 35

Kan väl vara att de löser väldigt många block borta i staterna och att det tar ~150ms för dem att nå hit. Jag ska lägga in de större poolerna som connections så kanske det blir bättre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni nämner hög värme med 5870

Jag klockar in ca 400Mhash/s med mitt och ligger på 71-72 grader, hur klockar ni era kort?

Efterssom memory clock ENDAST genererar högre värme och ingen förbättring för minandet, ladda hem MSI Afterburner och klocka om korten är ett tips

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem

Har gjort lite modifieringar till hashspeed-räknaren så några av er kanske har fått lite overkliga värden på vägen men det kommer bli bra så småningom

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Finns det något bättre program för CPU - Mining?

Eller är det helt värdelöst?

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

Ni nämner hög värme med 5870

Jag klockar in ca 400Mhash/s med mitt och ligger på 71-72 grader, hur klockar ni era kort?

Efterssom memory clock ENDAST genererar högre värme och ingen förbättring för minandet, ladda hem MSI Afterburner och klocka om korten är ett tips

Vad har du klockat kortet till?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blow:

Vad har du klockat kortet till?

960/310 (core/mem) när jag inte är vid datorn, när jag är vid datorn experimenterar jag med vad som blir stabilt

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

960/310 (core/mem) när jag inte är vid datorn, när jag är vid datorn experimenterar jag med vad som blir stabilt

Hehe lekte lite jag med nu. Kör 999/600 utan några problem. Men då får 396MHash/s... :s

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av allekto:

Finns det något bättre program för CPU - Mining?

Eller är det helt värdelöst?

mvh

Du kommer aldrig kunna tjäna igen elräkningen!
Ganska så värdelöst.

Permalänk
Medlem

Beställde nyss 5850 CF

Permalänk
Medlem

"Tue 22:44 50.13 generate"

Permalänk
Medlem

Grattis!

Swepool har gått från att vara ett vitt streck på bitcoinwatch till att vara två vita streck.

Permalänk
Medlem

finns ett lite gult sträck i mitten där också om man zoomar in lite

Permalänk
Medlem

lol.... stämmer det här erik ?

Wed 00:38 50.01 generate
Wed 00:38 50 generate

Permalänk
Medlem

Bitcoind uppdaterad till absolut senaste versionen nu, förhoppningsvis ska detta lösa LP-problemet. Vi har pga. uppdateringen haft en liten downtime så kolla att era miners fortfarande minar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkOoze:

lol.... stämmer det här erik ?

Wed 00:38 50.01 generate
Wed 00:38 50 generate

Txid stämmer:
http://blockexplorer.com/t/7E8sVTapep
http://blockexplorer.com/t/yqJwW7uRB

Men jag kan inte se dem i bitcoind. De kanske dyker upp

Edit: Jaa, jag ska lägga till txid på stat-sidan

Edit3: De fanns visst med, whohoo!

Edit4: Nu finns det länkar på http://swepool.net/statistics

LP verkar dock fortfarande inte vilja. Jag får titta vidare på det imorgon.

Edit5 (och sista): Något verkar vi iaf göra rätt för det dök precis upp ett block till i loggen. 4 block på 13h, nu kan vi börja snacka!

Visa signatur