Vad är det som driver folk att spela online mot totalt underlägsna motståndare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

För min egen del så tycker jag att i stort sett 90% av alla spelare är noobs. Därför skulle det ta väldigt mycket tid att byta servrar hela tiden.

Jag gjorde ett försök att bjuda in de bästa spelarna på steam i black ops förut, Vissa ansåg sig vara elite kom in och fick smisk. Svårt att hitta den perfekta servern.

Det gäller helt enkelt att hitta andra lösningar. Gör spelet svårare?
http://www.youtube.com/user/elixxx?feature=mhee#p/u/1/_0tbONj...

Men då antar jag att du inte väljer det vinnande laget när du ska spela? För det är väl där skon klämmer, att folk undviker att joina laget som ligger under vilket resulterar att det blir ÄNNU ojämnare..
Väldigt ofta man ser att ena laget har bra med kills och poäng medan det andra lagets "toppspelare" knappt kommit över 10 kills och sådana saker.

Permalänk
Medlem

Om jag byter lag så kommer det laget domminera ju.....

Men men. Nej inte kul att spöa "noobs"

Permalänk
Medlem

Väldigt kul att alla här skryter och säger: ''byter jag till det sämre laget så vinner det laget, byter jag sedan tillbaka så vinner det laget''.
Ni kan väll inte mena att ni får typ 40 kills per match varje gång?

Visst klart det händer att folk får 40 kills på en match, men inte varenda match.
Ibland kommer man i in ett game där bara allt flyter på, hur man än spelar så går det jäkligt bra.

Men ni kan inte påstå att ni har det så varenda match ni kör. Kom igen!

Jag skulle vilja se er köra 10 matcher i rad så ska vi se hur bra overall k/d ratio ni får.

Permalänk
Medlem

Jag är inte så jätteseriöst spelare längre så är ju inte direkt bäst på servern. Fast det är en del som är rätt mycket bättre än alla andra och dem spelar där för det är dem, admins, några andra (inklusive undertecknad) som brukar sitta och snacka mumble undertiden vi spelar.

/Alex

Permalänk
Avstängd

Jag hade mest varit glad av att hamna i bästa laget haha

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem

det är väl som "ondskan"...dom nya får skit av dom bättre...så när dom nya blir bättre så ger dom skit till dom andra nya som dykt upp

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av Andyah:

det är väl som "ondskan"...dom nya får skit av dom bättre...så när dom nya blir bättre så ger dom skit till dom andra nya som dykt upp

haha vad många "dom".

Det är kul att vinna helt enkelt! Det roligaste är ju om lagen är jämna men får jag välja att vara i det vinnande eller förlorande laget är inte frågan så svår..

Permalänk

Inte alls svårt att lista ut det är skitsvårt att hitta servrar med hyffsad nivå på jag spelar normalt på css på swedish inferno är väll den med högst skillcap på men ändå äger man oftast folket där men vafan ska jag göra då, folk är helt enkelt inte bra på public...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 92_slayer:

Inte alls svårt att lista ut det är skitsvårt att hitta servrar med hyffsad nivå på jag spelar normalt på css på swedish inferno är väll den med högst skillcap på men ändå äger man oftast folket där men vafan ska jag göra då, folk är helt enkelt inte bra på public...

Folk är inte bra på CS:S överhuvudtaget imo

Permalänk
Skrivet av lalasken:

Folk är inte bra på CS:S överhuvudtaget imo

nepp körde precis dm på games4us server för första gången hade 138/36 i stats slutsats folk är värdelösa på public.SÅ sjukt tråkigt när man spelar många spel och inte har ett brett kontaktnät på css så man inte har några att lira pcw med så man kan söka vettigt motstånd.

Permalänk
Medlem

Går det bra och man har 40-2 är det klart att det är kul. I alla fall mycket roligare än att ha 2-40. Det är ju inte tråkigt att utklassa andra laget på en fotbollsmatch heller. Men att joina games med spelare som du vet är mycket sämre än du själv är och tycka det är kul är som att spela i ett lag i allsvenskan och tycka att det är kul att få 100-0 mot 98:or.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

tycker man attt man är så pass bra tycker ja tex man kan utrusta sig i black ops med typ rpk infrared eller varför inte asp only ? då blir det ju jämnare eller varför inte joina tuneringarna med feta cash

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Finns absolut inget bättre än att få leka med folk, att få skratta åt hur sopiga de är. 100 ggr bättre än vilken seriös match som helst

Permalänk

Man kan ha lite kul också. Det är inte bara tävling som spelar roll för mig även om man vill ta sånna i ens egen "skillnivå" så kan man slappna av ibland och tex bara qs med sniper eller träna lite killstreak utplaceringar. Det som är roligast i Black Ops är att trolla sönder för att det är så mycket p12or.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem

Äh, spela FFA.
kör själv FFAhc på mw2. kommer alltid 1a

Permalänk
Skrivet av edsbyn:

Väldigt kul att alla här skryter och säger: ''byter jag till det sämre laget så vinner det laget, byter jag sedan tillbaka så vinner det laget''.
Ni kan väll inte mena att ni får typ 40 kills per match varje gång?

Visst klart det händer att folk får 40 kills på en match, men inte varenda match.
Ibland kommer man i in ett game där bara allt flyter på, hur man än spelar så går det jäkligt bra.

Men ni kan inte påstå att ni har det så varenda match ni kör. Kom igen!

Jag skulle vilja se er köra 10 matcher i rad så ska vi se hur bra overall k/d ratio ni får.

jag får faktiskt mer än 70% 40+ kills i black ops, iallafall på "noobservrar" som alla sägar att dom äger i. Tror att dessa personer som skryter så mycker kallar alla som är bättre än dom för hackare. dom tar inte med dom i beräkningen över hur bra dom gör ifrån sig på en match. jag är bannad från över 100 servrar nu för att ingen gillar hur jag mosar mot låglevlade (tror ingen kan "äga" hela lag med prestige 15 level 50 snubbar som inte har hackat) spelare och därför bannar mig. ni som säger att ni äger allt tar inte med dom ni säkert kallar hackare sör att dom är bättre än er i beräkningen över hur bra ni gör ifrån er på en match. skulle vilja se en som mosar mig på black ops(ja, ni kan fråga mig så får vi se om ni är så bra som ni säger ). även jag får dåliga scores ca 30% (iallafall + k/d) och förlorar mot dom som faktiskt är bättre än mig eller har flera bra personer i sitt lag. att byta server hela tiden tror jag inte att någon gör för ni kallar säkert dom som tar bra taktiska positioner för "noob" eller camper. Så min slutsats är att dom som säger att dom äger hela tiden måste ljuga eller vara en extremt bra spelare. På tal om overkill k/d så ligger jag på 9 k/d just nu.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyKLARA:

jag får faktiskt mer än 70% 40+ kills i black ops, iallafall på "noobservrar" som alla sägar att dom äger i. Tror att dessa personer som skryter så mycker kallar alla som är bättre än dom för hackare. dom tar inte med dom i beräkningen över hur bra dom gör ifrån sig på en match. jag är bannad från över 100 servrar nu för att ingen gillar hur jag mosar mot låglevlade (tror ingen kan "äga" hela lag med prestige 15 level 50 snubbar som inte har hackat) spelare och därför bannar mig. ni som säger att ni äger allt tar inte med dom ni säkert kallar hackare sör att dom är bättre än er i beräkningen över hur bra ni gör ifrån er på en match. skulle vilja se en som mosar mig på black ops(ja, ni kan fråga mig så får vi se om ni är så bra som ni säger ). även jag får dåliga scores ca 30% (iallafall + k/d) och förlorar mot dom som faktiskt är bättre än mig eller har flera bra personer i sitt lag. att byta server hela tiden tror jag inte att någon gör för ni kallar säkert dom som tar bra taktiska positioner för "noob" eller camper. Så min slutsats är att dom som säger att dom äger hela tiden måste ljuga eller vara en extremt bra spelare. På tal om overkill k/d så ligger jag på 9 k/d just nu.

Fast det ändrar inte på saken att dom är bättre än riktiga noobs vilket tråden handlar om- "Vad är det som driver folk att spela online mot totalt underlägsna motståndare?"

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Skrivet av Tomas_88:

Fast det ändrar inte på saken att dom är bättre än riktiga noobs vilket tråden handlar om- "Vad är det som driver folk att spela online mot totalt underlägsna motståndare?"

Kolla min första kommentar innan du skriver nästa gång.
Plus att jag svarade på den citerades fråga.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem

Det är ju egentligen löjligt enkelt...
Alla vill inte ha en utmaning. Vissa tycker att det är kul att bara "köra över" motståndet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Det är ju egentligen löjligt enkelt...
Alla vill inte ha en utmaning. Vissa tycker att det är kul att bara "köra över" motståndet.

Tragiskt egentligen... Får mig att tänka på en kompis jag umgicks med när jag var liten, vi brukade spela dator vilket jag tyckte var väldigt roligt tills man spelade med honom.... Han spelade nämligen med godmode i alla FPS spel vi spelade... Jag förstod inte och förstår ännu inte poängen med att springa igenom ett spel med odödligehet aktiverad, det förstör verkligen HELA spelet, känslan och allt försvinner.. Visst jag har själv kört med godmode skillnaden är dock att jag gjort det när jag kört fast och inte kommer vidare, då kan det vara bra att ha något så man tar sig förbi den delen och kan fortsätta någon vart, men att konstant springa med odödlighet är ju totalt genomtråkigt.

Ungefär så kul är det att spela mot totalt underlägsna motståndare också enligt mig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Tragiskt egentligen... Får mig att tänka på en kompis jag umgicks med när jag var liten, vi brukade spela dator vilket jag tyckte var väldigt roligt tills man spelade med honom.... Han spelade nämligen med godmode i alla FPS spel vi spelade... Jag förstod inte och förstår ännu inte poängen med att springa igenom ett spel med odödligehet aktiverad, det förstör verkligen HELA spelet, känslan och allt försvinner.. Visst jag har själv kört med godmode skillnaden är dock att jag gjort det när jag kört fast och inte kommer vidare, då kan det vara bra att ha något så man tar sig förbi den delen och kan fortsätta någon vart, men att konstant springa med odödlighet är ju totalt genomtråkigt.

Ungefär så kul är det att spela mot totalt underlägsna motståndare också enligt mig..

Och det är din åsikt (och likaså min), men alla delar den helt enkelt inte.
Att säga "det är ju inte roligt" visar bara hur ignorant man är. Varför så pass många tycker det är roligt att vara överlägsen går att forska i (har förmodligen redan gjorts), men jag ser knappt några försök till förklaringar i denna tråden. Mest bara gnäll från folk som tycker likadant.

Permalänk
Medlem

Att jämna ut lagen genom att själv byta fungerar väldigt sällan i spel som kräver teamwork (t.ex. BC2), inte om lagen är extremt ensidiga. Visst, gör jag det ibland men då spelar jag sällan mer än samma bana en gång tills jag byter server. Speciellt eftersom BC2 inte blandar lag mellan banor, vilket leder till att det bra laget oftast dominerar 5+ banor/omgångar vilket också ibland leder till att servern töms. Bra tänkt där DICE.

Det är varken kul att vinna lätt eller förlora extremt i flera omgångar, så jag byter ofta server i båda fallen efter en/två omgångar. Dock om jag spelat fler omgångar i rad och förlorat stort så kan jag ibland tycka det är kul att för en gångs skull vinna lätt. Det är speciellt kul om det är samma server som jag innan förlorat flera omgångar i rad, t.o.m. lite baserape kan då vara kul (då motståndarlaget ofta gjort det).

Permalänk
Medlem
Skrivet av 92_slayer:

Inte alls svårt att lista ut det är skitsvårt att hitta servrar med hyffsad nivå på jag spelar normalt på css på swedish inferno är väll den med högst skillcap på men ändå äger man oftast folket där men vafan ska jag göra då, folk är helt enkelt inte bra på public...

Om du är så jäkla bra så är det väll lika bra att vara med i en cs-turnering med feta cash inblandat?

Permalänk
Skrivet av edsbyn:

Om du är så jäkla bra så är det väll lika bra att vara med i en cs-turnering med feta cash inblandat?

så om man är bra ska man inte få spela public eller vad är det du säger??och jag har inget lag så därför kan jag inte spela sådant...

Permalänk
Medlem
Skrivet av edsbyn:

Om du är så jäkla bra så är det väll lika bra att vara med i en cs-turnering med feta cash inblandat?

rätt stor skillnad att vara bra och vara riktigt bra, 90% av alla som spelar public suger, så är det helt enkelt, om det inte passar så gör dig en egen server där du kan kicka dom som är för bra.

Permalänk
Medlem

de är la helt olika varför man blir driven till att spela mot noobs
kan vara så simplet att den server du joinar fanns de inge bra folk på eller som i mw2 lobby system å man hamnar där man göra
eller så kan de vara så simplet som de är för mig ibland
haft en seg dag, allmänt lej på allt å känner sig nere, tar å spöar lite noobs innan man går å lägger sig så mår man alltid bättre när man får känna sig lite bättre än andra ibland också

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Jag gillade de första tre dagarna efter MW2 kommit ut. Vi lirade dygnet runt och var således lvl~50 medans motståndet inte hade låst upp "Create a class" ännu. En av oss hette "33 Nukes" och det tickade bara uppåt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Opticz:

rätt stor skillnad att vara bra och vara riktigt bra, 90% av alla som spelar public suger, så är det helt enkelt, om det inte passar så gör dig en egen server där du kan kicka dom som är för bra.

Det handlar inte om att jag är för dålig. Jag får nästan alltid + i k/d ratio. Jag har däremot aldrig mött någon som är så bra så att han vinner en match åt hans lag helt på egen hand. För det är ju det några här skriver.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tror att det mest handlar om att balanseringen i tex bc2 inte funkar så bra. Den ser till att det är lika många i varje lag, sen om ett lag dominerar under hela matchen så kan man inte byta lag för det är "fullt" i det laget. Vilket är korkat för det laget som ligger under skulle funka bättre med en gubbe mer, å det dominerande laget skulle inte sakna den gubben så mkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

För att för det mesta blir man ju nästan så ägd själv (när man börjar med ett nytt spel i varjefall) så det är bara så skönt när man slipper vara frustrerad och får ge tillbaks lite. Inte så att jag personligen letar efter dessa sittuationer (BF2) men väldigt sällan så kan det hamna att man stöter på sånt motstånd.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |