Permalänk
Avstängd

Onlinekeystore

Funderar på att köpa en crysis 2 key, hittade denna sida http://www.onlinekeystore.com/ är det någon som köpt därifrån?

Tack för hjälpsamma svar (forumspoliser och besserwissers avböjes)

Visa signatur

Team K.U.Q

Permalänk
Sötast

http://www.g2play.net/store/search.php?mode=search&page=1

Här har du det för ~ 180 kr, G2Play fungerar utan problem och är rekommenderat av flera inklusive mig på swec forumet

Permalänk
Medlem

Kan inget annat än rekommendera G2Play jag heller. Mycket nöjd med dem och handlat därifrån flera ggr.

Permalänk

Handlat ca 10spel från G2play, aldrig vart några problem.

Permalänk
Avstängd

Synd att jag inte fick svar tidigare, beställde just en key från: http://directgamekeys.com men vi får se om jag blev blåst eller inte.

Edit: vet inte om jag gjort rätt.
"Your Order Will Be Shipped By...
Flat Rate Per Item for €0.00" vad betyder ens det?

Visa signatur

Team K.U.Q

Permalänk
Avstängd

"Your Order Will Be Shipped By...
Flat Rate Per Item for €0.00" vad betyder det???????????????

Jag fattar inget, ska dom skicka hem en kod till mig?????? Snälla kan någon hjälpa mig????????????????

Visa signatur

Team K.U.Q

Permalänk
Medlem

Brukar vara så att när de mottagit betalningen så får du ett mail med respektive serial. brukar ta 1-3 timmar för G2Play.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zelloxy:

Brukar vara så att när de mottagit betalningen så får du ett mail med respektive serial. brukar ta 1-3 timmar för G2Play.

Ok, jag har aldrig gjort det här förut, men jag förmodar att jag blev blåst.
Det har gått 5 timmar nu, och fortfarande ingen "key"

Visa signatur

Team K.U.Q

Permalänk
Sötast
Skrivet av windows8:

Ok, jag har aldrig gjort det här förut, men jag förmodar att jag blev blåst.
Det har gått 5 timmar nu, och fortfarande ingen "key"

Ta det lugnt Du har den säkert inom ett dygn, annars så brukar såna här sidor ha snabb support via email

Permalänk
Avstängd

Jag var lite snabb att anklaga fick just nyckeln på min mail.
Jag måste ladda ner spelet genom "EA Download Manager" om jag vill installera om windows i framtiden, kan jag ladda ner spelet igen eller måste jag köpa ett nytt då?

Visa signatur

Team K.U.Q

Permalänk
Medlem

Ja det kommer du komma. Steam och EADM tillåter flera nerladdningar, vart gränsen går minns jag dock inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wRRM:

Fast du behöver ju bara aktivera nyckeln en gång, och skiva behöver du inte heller använda så vad ska du med cracken till?

Ok, jag fick för mig att varje gång jag ska ladda ner crysis 2 genom "EA Download Manager" så måste man ange sig kod, innan man ska spela.
Men jag återkommer lite senare, ska installera om windows och crysis 2 snart, så vi får se hur det ser ut.

Visa signatur

Team K.U.Q

Permalänk
Avstängd

Det var som jag misstänkte, varje gång du laddar ner crysis 2 via "EA Download Manager" måste man ange sin key, vilket brukar fungerar 3ggr sedan måste man köpa en ny key.

Visa signatur

Team K.U.Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av windows8:

Det var som jag misstänkte, varje gång du laddar ner crysis 2 via "EA Download Manager" måste man ange sin key, vilket brukar fungerar 3ggr sedan måste man köpa en ny key.

Beror på vad dem använder för skydd, kan bli som du säger på tex. crysis om du inte avinstallerar det korrekt tex. genom att bara ta bort mappen eller formattera om datorn. Men det ska gå att lösa via deras support.
I det fallet är tanken att du inte ska kunna installera spelet på fler än 3 datorer utan att avinstalera minst en kopia men du får givetvis installera det hur många gånger du vill så länge nyckeln har avaktiverats på den föregående installationen.

Är åtminstone så jag har uppfattat det hela.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Avstängd

Jag har inte haft någon bra erfarenhet av EA, jag köpte "vanliga crysis" på steam och efter jag laddat ner spelet för tredje gången fick jag ett meddelande om att jag uppnått min gräns, och att jag skulle köpa en ny key.
Först vände jag mig till steams support, där fick jag till svar att jag skulle vända mig till EA, jag ringde då till EA och pratade med en kille och berättade just hur det låg till, han sa att han inget kunde göra han skulle gärna ge mig en ny key men det är steam jag skulle kontakta sa han, så jag gav upp.

Visa signatur

Team K.U.Q

Permalänk
Sötast
Skrivet av windows8:

Jag har inte haft någon bra erfarenhet av EA, jag köpte "vanliga crysis" på steam och efter jag laddat ner spelet för tredje gången fick jag ett meddelande om att jag uppnått min gräns, och att jag skulle köpa en ny key.
Först vände jag mig till steams support, där fick jag till svar att jag skulle vända mig till EA, jag ringde då till EA och pratade med en kille och berättade just hur det låg till, han sa att han inget kunde göra han skulle gärna ge mig en ny key men det är steam jag skulle kontakta sa han, så jag gav upp.

Det är dock EA som kör en sådan sjuk form av uthyrning av sina spel.

Steam i sig har inga begränsningar på nerladdningar, fan köper du ett spel så är det ditt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Det är dock EA som kör en sådan sjuk form av uthyrning av sina spel.

Steam i sig har inga begränsningar på nerladdningar, fan köper du ett spel så är det ditt.

Visst är det dåligt, men som sagt jag ringde till en kille på EA och sa exakt hur det låg till, han säger att det är steam jag ska kontakta, så vad gör man

Visa signatur

Team K.U.Q

Permalänk
Avstängd
Skrivet av windows8:

Visst är det dåligt, men som sagt jag ringde till en kille på EA och sa exakt hur det låg till, han säger att det är steam jag ska kontakta, så vad gör man

Kontaktar steam? svårare än så är det inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alle22:

Kontaktar steam? svårare än så är det inte.

Jag orkar inte upprepa mig hur många ggr som helst, om du läser mina tidigare inlägg så ser du att jag har kontaktat steam, men dom säger att det är EA jag ska prata med.
Svar: jo det är svårt, jag har skickat ett långt mail till steam och förklarat, efter ett par dagar får jag till svar "prata med EA" som säger samma sak, i min värd är det "svårt"

Visa signatur

Team K.U.Q

Permalänk
Avstängd
Skrivet av windows8:

Jag orkar inte upprepa mig hur många ggr som helst, om du läser mina tidigare inlägg så ser du att jag har kontaktat steam, men dom säger att det är EA jag ska prata med.
Svar: jo det är svårt, jag har skickat ett långt mail till steam och förklarat, efter ett par dagar får jag till svar "prata med EA" som säger samma sak, i min värd är det "svårt"

Be din steam kundtjänst kille ta själv kontakt med EA.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alle22:

Be din steam kundtjänst kille ta själv kontakt med EA.

Jag föredrar att ringa istället för att skicka mail, kan man ringa till steams kundtjänst? (har tittat men inte hittat något nummer)

Visa signatur

Team K.U.Q

Permalänk
Medlem

Såg att du köpte från directgamekeys.com. Köpte BC2 där för ca 1 år sen. Gick smidigt och jag hade den efter 7h

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av windows8:

Synd att jag inte fick svar tidigare, beställde just en key från: http://directgamekeys.com men vi får se om jag blev blåst eller inte.

Edit: vet inte om jag gjort rätt.
"Your Order Will Be Shipped By...
Flat Rate Per Item for €0.00" vad betyder ens det?

http://img862.imageshack.us/img862/3729/namnls55.png

Jag har betsällt från Directgameskeys också och alltid fått mina spel.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd

Jo jag blev också nöjd (tillslut) tog ca: 5 timmar att få koden, men när jag väl fick den fungerade allt kanon ca: 160kr för en crysis 2 key (steam tar 49.99Euro)

Visa signatur

Team K.U.Q

Permalänk
Avstängd

Jag tittade i mitt crysis 2 folder, och hittade info om "aktivering" det står att jag har 5ggr att aktivera (har använt 2ggr) sedan har dom tänkt att man ska köpa en ny key.
Kul om EA skulle skriva (innan man köper spelet) : "OBS du kan bara ladda ner spelet 5ggr, sedan måste du köpa en ny key"

EDIT: jag tog kontakt med EA dom har en chat service, jag pratar med en kvinna som heter "Maria" och jag berättade hur det låg till, då säger hon "please give me your KEY"
Ähh nej säger jag, det känns väldigt osäkert att bara ge ut sin "key" så där, till folk jag inte känner.
Eller vad säger ni?

Visa signatur

Team K.U.Q