Permalänk

61 årings datorhörna - Second attempt

Jahaja, det gick inte så bra det första försöket så nu har vi möblerat om vardagsrummet och gjort om det till en datorhörna. Rummet innehåller nu en snorgammal platt-tv, en 22tums skärm, en 24 tums skärm, en stereo, en xbox360, ett nintendo wii, en htpc, en speldator, en laptop och en netbook. Allt ihopkopplat med antingen sladd eller wifi.

Siktar på tre stjärnor denna gången.

Nu är nästa projekt att bygga en ny speldator. Blir nog bilder på det också.

Väl mött

61 årings datorhörna - Second attempt

Visa signatur

[Bärbara]: Steam Deck | SteamOS, Lenovo A275 | Win10
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Stationär3]: AMD A10 | R7 | Kbuntu
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem

4p pga av oem dator...

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Va menas med "61 årings datorhörna" ?

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe605:

Va menas med "61 årings datorhörna" ?

eftersom väldigt många skriver tillexempel "en 14årings datorhörna" så tror jag faktiskt han skulle vara lite humoristisk

Visa signatur

hehehe =D

Permalänk
Medlem

haha 61 åring, ska nog vara 16 där va

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Hedersmedlem

Han förklarade i förra tråden att 61-åring är han och hans sambo tillsammans. De är alltså 30 och 31 år gamla, och har datorhörnan tillsammans.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Leifson:

Han förklarade i förra tråden att 61-åring är han och hans sambo tillsammans. De är alltså 30 och 31 år gamla, och har datorhörnan tillsammans.

Trodde det var grooming på G men det där förklarar saken...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Han förklarade i förra tråden att 61-åring är han och hans sambo tillsammans. De är alltså 30 och 31 år gamla, och har datorhörnan tillsammans.

Vill inte va störig, men det behöver dom ju inte alls va. Om han inte sagt det vill säga

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk

Som jag sa i förra tråden, vi är alltså 61 tillsammans

Visa signatur

[Bärbara]: Steam Deck | SteamOS, Lenovo A275 | Win10
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Stationär3]: AMD A10 | R7 | Kbuntu
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anton:

Vill inte va störig, men det behöver dom ju inte alls va. Om han inte sagt det vill säga

Läste du ens vad jag skrev?

Dök upp ett galleri med liknande namn för någon dag sedan, där trådskaparen fick liknanade frågor som nu. Han sa då (precis som jag skrev i första posten) att det var så det låg till.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Avstängd

Övergår mitt förstånd - varför ha en netbook vid soffan, en surfplatta är lite mer förståeligt (flashiga apps till att styra htpc osv)

Permalänk
Medlem

Trevligast av allt förutom en välorganiserad hörna soom har ALLT som unga geeks behöver så är det städat, det gillar jag ! Många visar upp lyor och hörnor som ser ut som om dom skiter och äter på samma ställe. Ni har det väldigt trevligt, just så borde många unga människor ha det, trevligt och innbjudande för mammor att komma på besök och drikka kaffe samtidigt som ni har alla era verktyg inom en armlängds avstånd utan at det stör ! Gissar ni kommer ha ett sinnesjukt toppenboende som folk är grymt avundsam på om 5-6 år när ekonomin är bättre !!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreakyLeo:

Som jag sa i förra tråden, vi är alltså 61 tillsammans

Om ni är 30 och 31 så är ni 31 år tillsammans. Eftersom ni lever samtidigt och era liv överlappar varandra så kan man inte räkna den gemensamma tiden 2 gånger.

Visa signatur

Stationär:Coolermaster Cosmos II, Corsair AX1200W, MSI X79A-GD65 8D, Intel Core i7 3930K, Corsair H100, 64GB Corsair VENGEANCE 1600Mhz, Gigabyte GTX690SLI, 256+256GB OCZ Vertex 4 Raid0.
Bärballe: MSI GT780R-231NE.

Permalänk
Medlem

Så när det har gått 1 år så är din hörna 2 år äldre

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rhole:

Om ni är 30 och 31 så är ni 31 år tillsammans. Eftersom ni lever samtidigt och era liv överlappar varandra så kan man inte räkna den gemensamma tiden 2 gånger.

SUcK!! inte det inte!! nä det är du som bestämmer det eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rhole:

Om ni är 30 och 31 så är ni 31 år tillsammans. Eftersom ni lever samtidigt och era liv överlappar varandra så kan man inte räkna den gemensamma tiden 2 gånger.

Jag vet inte hur du räknar men jag får att 31+30=61

Trevlig hörna i övrigt!

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Allt är relativt, även mattematiska formler som ger flera resultat beroende på hur man vill se på VAD som är problemställningen, men det är lite förvirrande at ni lägger ihop era båda åldrar och skriver om ER i tredjeperson singularis... Och de som kommer in här ska förstå något som ni skrivit i en ANNAN tråd här utan vidare, jag tex hadde ingen aning om at ni någonsin fäst en bokstav i forumen här tidigare.... Jag skrattar för mig själv åt förvirringen ni skapade nu, men kanske ni borde ha lite tydligare metaforer nästa gång ni komponerar en tittel Hälsningar lätt förvirrad stackare Det kanske är smartare at dela facebookprofil för här finns masser med nogräknade killar alla Sheldon i Big Bang Theory, jag delar nog ett par gener med honom också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rhole:

Om ni är 30 och 31 så är ni 31 år tillsammans. Eftersom ni lever samtidigt och era liv överlappar varandra så kan man inte räkna den gemensamma tiden 2 gånger.

När man talar om att räkna ihop två personers ålder så är det en emotionell grej, som svenskar gillar att göra. Det är däremot inte en logisk aktion att göra så.

Permalänk
Skrivet av upl8447:

4p pga av oem dator...

Öh vänta nu....
Han hade 1 st laptop, 1 st netbook och en stationär dator.
Hur ska laptopsen INTE kunna vara OEM, har då aldrig sett någon bygga en egen laptop.
Samma gäller netbooken.

Om vi nu kollar på datorn, så var specsen:
Spelburken

LianLi V351 chassi
Asus P5 moderkort
Intel E6750 Core2Duo 2,67GHz s775
XFX Radeon HD4890 1Gb
3Gb DDR2 ram
250+320+640+1000Gb HDD
Optiarc DVD-brännare

Så vart någonstans är den datorn OEM?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunvald Larsson:

Öh vänta nu....
Han hade 1 st laptop, 1 st netbook och en stationär dator.
Hur ska laptopsen INTE kunna vara OEM, har då aldrig sett någon bygga en egen laptop.
Samma gäller netbooken.

Om vi nu kollar på datorn, så var specsen:
Spelburken

LianLi V351 chassi
Asus P5 moderkort
Intel E6750 Core2Duo 2,67GHz s775
XFX Radeon HD4890 1Gb
3Gb DDR2 ram
250+320+640+1000Gb HDD
Optiarc DVD-brännare

Så vart någonstans är den datorn OEM?

menade htpscn:p

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gipsyboy:

Allt är relativt, även mattematiska formler som ger flera resultat beroende på hur man vill se på VAD som är problemställningen, men det är lite förvirrande at ni lägger ihop era båda åldrar och skriver om ER i tredjeperson singularis... Och de som kommer in här ska förstå något som ni skrivit i en ANNAN tråd här utan vidare, jag tex hadde ingen aning om at ni någonsin fäst en bokstav i forumen här tidigare.... Jag skrattar för mig själv åt förvirringen ni skapade nu, men kanske ni borde ha lite tydligare metaforer nästa gång ni komponerar en tittel Hälsningar lätt förvirrad stackare Det kanske är smartare at dela facebookprofil för här finns masser med nogräknade killar alla Sheldon i Big Bang Theory, jag delar nog ett par gener med honom också

Men stava kan du inte....

Permalänk
Avstängd

Du är 40, hon är 21, coool

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Jag vet inte hur du räknar men jag får att 31+30=61

Trevlig hörna i övrigt!

Men 31

30 = 31

Skulle du räkna med att en människa lägger till ålder bara för att det är en till människa, skulle man lika gärna kunna ta hänsyn till massan istället, så att personer med mindre massa lägger till mindre ålder, haha

Permalänk
Medlem

Jeeez, varför bråka om hans rubrik. Han ville ju bara skoja till det lite.

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1kolli:

Du är 40, hon är 21, coool

hon är 50 han är 11

Permalänk

Riktigt mysigt och trevligt!

Visa signatur

Everybody makes mistakes once in a while. The trick is learning to live with it.