EA Games ser nedladdningar och "freemium" som framtiden för PC som spelplattform

Permalänk
Medlem

jag betalar hellre för hela spelet direkt eller en månadskostnad som WoW tex. vill inte betala för saker i spelen, det kommer bara leda till att mitt plastkort kommer gå varmt å man betalar för mycket i slutändan för att kunna spela spelet fullt ut.

nej dessa freemium spel går helt bort hos mig.

Dock Steam osv där man köper spelen och köper en digitalkopia är helt ok imo.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bockstensmannen:

fyfan för gratisspel har spelat legue of legends ett år ungefär, började som gratis men har la säkert betalt 800spänn eller nått.

var väll inget under mina 6 år med World och WarCraft har jag laggt ned cirka 10´000 - 12´000 kr med att köpa spelet, att köpa speltid och sen betala för att flytta mellan servers och skit..

som tur är så la jag ner WoW 30 januari iår

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Tur att jag har fel ibland! Jag var ganska så övertygad om att ingen i spelindustrin skulle säga såhär detta årtiondet! PC'n såg ut att bli en parentes för spel - men vad bra att EA av alla företag ser möjligheterna i PC'n. Ett riktigt bra tecken.

Jag har länge tänkt att EA varit företaget som alla gudar glömt - men det är kanske dags att ändra mig, detta låter bra. Det vill bara till att de sköter sitt jobb och gör sin hemläxa. Gör dem rätt får vi kunder bra spel med rätt prislappar och bra villkor.

EA - here's your chance - don't blow it!

Visa signatur

Corsair AX850 | Asus M4A89TD PRO | AMD Phenom X6 1055T | ATI Firepro V5800 | 4GB Corsair Dominator GT DDR3 | 2WD Black 3gbps, RAID 0 & Hitachi HDD | Iskall och mycket tyst |
Part engineer, part student, part inventor, part crazy and very creative.

Permalänk
Medlem

HATAR freemium i den meningen att du kan betala för att få fördelar i spelet. Exakt samma sak som att köpa fusk för att bli skickligare. Kunde dom inte sälja aimbots direkt och kalla det för HS only gun!
Sen om dom säljer skinns och sånt de är väl bra.
Hatar också att dom säljer maps/mods de betyder oftast att modding scenen för det spelet är död redan innan release. Det finns många spel jag har spelat mods mer än originalet. Och ofta är "amatör" mappers bättre än dom som gör de för pengar, många av dem "professionella" har helt tappat yrkes stoltheten och bara tänker "get the money and run".

Permalänk

Har ni spelat champions online? De har en extremt bra modell imo. Det är ett superhjälte-mmorpg för er som undrar. Hursomhelst så är spelet i sig gratis. Du får välja en av flera klasser och sedan skräddarsy din karaktär. Om du däremot betalar i månaden, då får du göra din egen klass och skräddarsy alla skills och så. Då får du även lite mer valmöjlighet när du syr din dräkt/rustning/skin. Kort sagt, ingen egentlig fördel att vara gold, förutom för rollspelsfantaster som vill skräddarsy sin karaktär. Ett steg närmare spel som World of Darkness och Anima :->

Permalänk
Medlem

i BF heroes finns det olika vapen, men det är fortfarande så att den vinst man får av att köpa ett dyrare vapen är ytterst marginell, bror var rankad på top 10/20 bästa i sin "klass" gunner och han körde med originalvapnen, nu har han bytt upp sig litegranna, men det är mest för utseendets vinst, sen har Heroes spårat en hel del till sen dess, men det är fortfarande så, att det släpps massa olika vapen, men där 8 olika vapen, har precis samma funktion, man betalar helt enkelt för att byta sitt utseende, vara "unik" på barnan.

NFS world är ju en dålig variant av detta, där bilen måste repareras efter några lopp, en reparation som kostar pengar, och därmed, ska man ha någon chans alls, måste man betala.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Avstängd

alla spel 300 kr behövs inte mer inga mer ideer sänk bara priset till 300.kr skulle då tänka mig att köpa spel direkt när dem släpps köper genom steam när dem har erbjudanden 500-600.kr kommer jag aldrig betala för ett spel kanske gör ett undantag om gta v blir större än san andreas med mer saker att göra med fordon etc etc då skulle det kanske vara värt det men annars nej 300.kr är ett bra pris för ett spel

Permalänk

En sak som många missar är att ett "freemium" system inte alls tar bort DRM.
När man köper ett spel på vanligt sätt så måste utgivarna försäkra sig om att det är just du som köpt det. När man köper saker i ett "freemium" spel så måste utgivarna fortfarande försäkra sig, eller snarare hålla reda på vem som köpt vad. Detta kommer inte att dra ned på den DRM som krävs.

Nu kanske du tänker: "Men om man håller reda på vem som köpt vilken DLC på en server, där man har en unik användare....."

Exakt, men tillämpa detta på hela spelet istället. Då får vi det system som jag idag tycker har det bästa konceptet; steam.

Permalänk
Medlem

Kommer att tänka på Gpotato, favoriten bland "Gratisspelsdistributörer", puh?. Deras modell fungerar ju uppenbarligen och de växer, och växer. Senaste spelet i arsenalen hade en utvecklingsbudget på $12 000 000 om jag inte minns fel.
Visst kan det fungera ibland, och jag tror det stämmer det här de säger. Dock är det ett för jävla tråkigt system ärligt talat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njure:

Snart kommer väl något Spotify-liknande för spel, reklam varje gång man startar spelet

Skrivet av Snuffsis:

Det har vi redan.
"EA!!"
"Random studio"
"PLAYS BEST ON NVIDIA"
"OPTIMIZED FOR AMD"
Sen för att inte nämna den enorma produktplaceringen i spel man ser nu för tiden.

Det var det här jag menade

http://www.sweclockers.com/nyhet/14074-svenska-gamersgate-lov...

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.