Permalänk
Medlem

Datorbygge, runt 15-17000

Hej, jag vill börja med att berätta varför jag lägger upp en tråd på sweclockers. Detta är därför jag inte har någon tidigare erfarenheter av att bygga datorer. Jag har suttit ett antal timmar och lyssnat på olika recensioner om olika produkter. Efter att ha gjort detta har jag fastställt ett dator paket. Men som jag sade tidigare har jag ingen erfarenhet alls och vill därför att folk ska komma med andra förslag, eller fortsätta med mitt.

Här är mitt förslag: http://data.fuskbugg.se/skalman02/4ded0fbd8331a_Datorbygge1.p...

Jag ser gärna att du som verkligen vet vad du håller på med fortsätter med att skriva mer än en enstaka gång i tråden då jag troligtvis kommer att ställa ett par frågor.

Tack för mig, jag kommer vara aktiv i tråden.

Permalänk
Medlem

Vad ska du ha dator till? Spel, video/bild/3D redigering eller nåt annat? Blir lättare att skriva vad som ska förändras när vi vet vad du är ute efter

Permalänk
Medlem

Datorn ska vara till för spel, t.ex. counter-strike 1.6

Permalänk
Medlem
Skrivet av BambY:

Datorn ska vara till för spel, t.ex. counter-strike 1.6

i5 2500(k) för spel.

EDIT: Varför inte ta ett 580 istället? Det beter sig nog i de flesta fallen bättre än två 560Ti i SLI. Kör på ett 590/6990 om du ska hardcorea på tre skärmar XD

Permalänk
Medlem

Då behöver du inte en i7 processor

Permalänk
Medlem

Monarchy, du får gärna ge andra förslag! Är öppen för allt.

Permalänk
Avstängd

http://www.inet.se/kundvagn/visa/500254/2011-06-06
Edit: eller ta ett gtx 590 eller hd 6990 om du kan gå 1k över budget

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem

Är det inte bra att köra två stycken grafikkort?

Permalänk
Medlem

Om jag kanske borde ta ett medel chassi och ta bort cpu kylarn och byta ut den till en lite billigare sort? Därpå lägga på windows 7 ultimate?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BambY:

Om jag kanske borde ta ett medel chassi och ta bort cpu kylarn och byta ut den till en lite billigare sort? Därpå lägga på windows 7 ultimate?

Ultimate är helt onödigt för vanliga dator sysslor som spel.