Rösta om SweClockers officiella musmatta

Permalänk
Medlem

Buhu, 2an kommer att vinna
Jag som ville ha en SweC musmatta...
Inget ont om skaparen, men stilen passar bara inte in på mitt skrivbord.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

1,2,6, 3, 4 och 5 var riktigt fina. Men tvåan var nog snyggast, även om de stilrena också hade kunnat vara alternativ.

Ge oss 6 stycken olika!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

får man välja så väljer man alltid 2an Nej men den va helt klart mest likt ett arbete av en konstnär !

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk

Är Lofman med 2 gånger?

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Skrivet av _michelin_:

Är Lofman med 2 gånger?

Ja, Snatte med.

Permalänk
Medlem

tänkte samma #2 har BF vibes i like

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt, trodde musmattan skulle ha med sweclockers att göra och vara den "officiella musmattan", säger inte att de utav mina bidrag som gick vidare passar in bäst, men alla de som röstar på 2:an för att den har Crysis, BF, eller Gaming-vibes tycker jag gör ett väldigt konstigt val. För då kan man ju gå och köpa vilken gaming musmatta som helst och vara nöjd med detta.

(kommer säkert få massa skit kastad på mig för detta )

Tack till alla som gillar mitt(mina) bidrag

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

Många ser nog bidrag nr 2 som ganska spelinfluerad (FPS-spel ligger nära till hands). Detta kan associeras med yngre personer som spelar (generalisering givetvis) eller kanske andra gamingbrandade produkter (tänk t.ex. Fatal1ty) som av många upplevs som något som hör den yngre skaran till. Kanske ligger det en hel del i det bud_bundy skrev tidigare:

Ja men spel är ju inte bara för ynge folk. Det kanske vaar det för 10-20 år sedan, men vi som växte upp med spel spelar fortfarande trots att vi är lite äldre och det är inget barnsligt i det. Det är bara en form av underhållning ungefär som filmtittande.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Förstår inte riktigt, trodde musmattan skulle ha med sweclockers att göra och vara den "officiella musmattan", säger inte att de utav mina bidrag som gick vidare passar in bäst, men alla de som röstar på 2:an för att den har Crysis, BF, eller Gaming-vibes tycker jag gör ett väldigt konstigt val. För då kan man ju gå och köpa vilken gaming musmatta som helst och vara nöjd med detta.

(kommer säkert få massa skit kastad på mig för detta )

Tack till alla som gillar mitt(mina) bidrag

Precis min mening med, känns inte så mycket Sweclockers över 2an, utan som du säger, mer Crysis. Men det är kanske inte så konstigt att det går hem här, eftersom dom flesta spelar.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

Helt klart #1. Bidrag två ser ut som random gaming-matta designad för småungar, as fräck. Ser bara ut som någonting smetat över alltihopa medan den första har lite tanke bakom sig.

Permalänk
Medlem

Röstade #2 då den tilltalar mina ögon mest. De andra, även om de är välgjorda, har skarpa kontraster i färgerna så det blir jobbigt att titta på dem för min del.

Permalänk
Medlem

Även jag röstade på 2:an.
Alla bidrag var grymt bra. 2:an tilltalade mig mest för att den ser riktigt "häftig" ut påminner lite om nåt spel som jag inte kan sätta fingret på...

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem

Alla bidragen var snygga utom nr2. Vinner den ska jag ingen musmatta köpa.

Så min röst går till nr1!

EDIT: Men cred ska ändå gå till skaparen av nr2 för att han gjorde något som verkar tilltala de flesta utom just mig Så bra gjort oavsett och grattis till vinsten (de ser ju ut som du vinner)

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Inaktiv

Lirar endast StarCraft II och ni ser att jag har varit reggad här i drygt 10 år. Bidrag 2 är snyggast av de 6 enligt min mening. Dock tycker jag att alla kommentarer om Gaymer/P12 och dylikt absolut skall stävjas. Tonen på sweclockers.com har blivit råare sen jag började vara aktiv i detta forum.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Vi kommer försöka trycka upp flera motiv, så diskussionen om #2 är Swec-tema eller inte är rätt meningslös.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Som föregående sa, fanns en hel del andra bidrag innan tävlingen avslutades, sedan om folk köper vinnarens musmatta, är en helt annan fråga, själv behöver jag ingen alls, använder redan Qpad CT small vit till min MS 3.0 mus och det rockar. Ändå kul att det fanns en tävling för dem som gillar kreativt skapande. Som sagt åldern på forumet varierar och därmed får man vara beredd på att det förekommer en del meningar, som andra i högre ålder anser vara dåligt/bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av upl8447:

läs det först citerade inlägget så. sen är det ju inte direkt många av dem andra som gjort en egen font

Nej men det kanske är därför dom flesta inte använt något annat än just SC loggan? Tänkt på det kanske?
Tycker det är skandal när reglerna säger nåt annat än vad som nu visat sig.
Det stod klart och tydligt att allt förutom SC loggan skulle vara egen producerat grafiskt.Jag räknar en font som grafisk.Ren princip bara då man frångått sina egna regler vid andra tillfällen.Mitt råd.Skit i reglerna i fortsättningen!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Thewiruz:

Nej men det kanske är därför dom flesta inte använt något annat än just SC loggan? Tänkt på det kanske?
Tycker det är skandal när reglerna säger nåt annat än vad som nu visat sig.
Det stod klart och tydligt att allt förutom SC loggan skulle vara egen producerat grafiskt.Jag räknar en font som grafisk.Ren princip bara då man frångått sina egna regler vid andra tillfällen.Mitt råd.Skit i reglerna i fortsättningen!

Ta det lugnt. Det skulle vara för mycket begärt att be alla som vill skriva något rita sina egna fonter. Visst, vi skulle kunna specificerat det i reglerna, men så länge alla licenser är på plats tror jag de flesta instämmer i att det måste vara ok av rent praktiska skäl.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Mina två cent...

1. Gillar iden med SC centerad. Gillar textraden "Sveriges...." mindre. Köpfaktor 3 av 5.

2. Mycket cool. En bild man tröttnar snabbt på dock. Ha på skrivbordet? Njae. Köpfaktor 2 av 5.

3. Lysande idé. Lite för stilistiskt utförande dock. Köpfaktor 3 av 5.

4. Less is more. Enkel och snygg. Jag gillar. Köpfaktor 4 av 5.

5. Kul idé som fungerar sådär. Köpfaktor 2 av 5.

6. Designmässig fullträff. Snygg på skrivbordet. Köpfaktor 4 av 5.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
Medlem

1 an sol klart stilren och snygg

Permalänk
Inaktiv

Jäklar vad svårt att välja. Ambivalent som jag är avstår jag från att rösta. x)

Permalänk
Medlem

Vinner bidrag 2 köper jag den, den var jävligt Crysis.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Skrivet av Thewiruz:

Nej men det kanske är därför dom flesta inte använt något annat än just SC loggan? Tänkt på det kanske?
Tycker det är skandal när reglerna säger nåt annat än vad som nu visat sig.
Det stod klart och tydligt att allt förutom SC loggan skulle vara egen producerat grafiskt.Jag räknar en font som grafisk.Ren princip bara då man frångått sina egna regler vid andra tillfällen.Mitt råd.Skit i reglerna i fortsättningen!

Wow! Enligt dig är det ingen idé att använda sig av photoshop längre när man bidrar i sånna här tävlingar?

För nu när man tänker på det så kan man inte använda de orginal brusharna i photoshop då man inte gjort de själva, effekt verktyget kan man ju glömma då algoritmen som lägger till effekterna till en bild inte heller är egenproducerat utan färdigt.

Hädan efter är det bara att köra igång paint och en 1px pen tool och börja designa!

Till alla nyfikna, detta tar ca 5 minuter att göra:

Permalänk
Medlem

Hatade att alla skulle ha den här vinkeln snett ner till höger, det är ett major design flaw

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

6an, snyggast! Tycker 2an såg för mycket Crysis Maximum armor stuk på..

Permalänk
Medlem

Är det avundsjuka detta handlar om eller?
Bidrag #2 kommer vinna som det ser ut nu, gillar ni inte den - köp den inte. Och det är ruskigt pinsamt att ingen verkar respektera att folk har olika smak på detta forum, allt måste tydligen vara "stilrent".

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Enligt mig är 2:an den absolut snyggaste, med alla detaljerna, det var inget svårt val

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem

Seriöst, ni ska alltså på fullaste allvar rösta på en musmatte-design, inte på något skrivbordsunderlägg i windows.. 2an är ju bara pinsam att ha framme på bordet 1an eller 5an e ju nice

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk

hojj!

Skulle lätt kunna köpa Bidrag 2 av OnlyCasanova!!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

Kotten

Permalänk
Medlem

Lite taskigt att den enda musmattan man inte ville ha vinner :/

Jag hoppas verkligen att alla som röstade på nr.2 köper den!
För mig blir det inget köp i alla fall

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]