Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

hjälp med SSD hårdiskar

Permalänk
Medlem

hjälp med SSD hårdiskar

HEJ

Jag har en liten fråga angående SSD hårdiskarna.

Jag har 2st 80gb INTEL SSD som jag hade i RAID0 från början där jag hade operativsystemet installerat, när jag köpte ny moderkort/minne/Cpu så satte jag i SSD men kunde inte hitta någonting på diskarna. Sen dess har jag struntat att köra de i RAID utan kör med AHCI eller vad det heter.

Nu vill jag installera en Noctua kylare på min cpu, men för att göra det så måste jag ha tillgång till baksidan för att fästa kylaren. Nu till frågan, kommer windows och allt annat att försvinna om jag kopplar ur moderkortet för att sätta på kylaren eller kommer allting vara som det ska? Har viktiga filer på SSD diskarna så jag vet inte, vill helst inte installera om windows igen och alla program.

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Datan på diskarna försvinner inte bara för att du kopplar ur dem från moderkortet.

Permalänk
Medlem

Det ska inte vara några problem.. men ifall du har så viktiga filer borde du fixa ngn backup i vilket fall som helst!

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Medlem

tack så mycket! känns lite lugnande, det var så surt att förlora alla filer och behöva installera om allt pga att de var i raid0, men det ska nog gå bra