Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Tvingad edge detect AA på varenda liten smoke partikel för ATI graffikkort. Men inte för nvidia.

Går att stänga av edge detect?

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Fråga om de 3 olika värdena på kanoner, vad innebär ientligen? Inte tänkt så jättemycket på det.

Ta tex. 100mm D-10T den har följande värde:
175/235/50 Average penetration (mm)
230/230/330 Average damage

Penetration på olika distanser eller?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Fråga om de 3 olika värdena på kanoner, vad innebär ientligen? Inte tänkt så jättemycket på det.

Ta tex. 100mm D-10T den har följande värde:
175/235/50 Average penetration (mm)
230/230/330 Average damage

Penetration på olika distanser eller?

Det är penetration samt damage för olika ammotyper så först är vanlig armor piercing och sist High Explosive osv.

Permalänk

sjukt kul spel har kört de i en veka nu... å kommer fortsätta med de.. hur många här på swec spelar de??

Visa signatur

I7 9700k : Asus ROG Maximus Hero XI (wifi) : Corsair Dominator 32GB : EVGA RTX 2080TI Black Gaming : 500GB + 2TB Samsung 970evo : Corsair HX750i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Fråga om de 3 olika värdena på kanoner, vad innebär ientligen? Inte tänkt så jättemycket på det.

Ta tex. 100mm D-10T den har följande värde:
175/235/50 Average penetration (mm)
230/230/330 Average damage

Penetration på olika distanser eller?

Som DEE säger, 175 tex där är penetration med vanlig AP ammo, och då är första 230 i dmgraden skadan den gör. Laddar du med HE så har du penetration 50 och average dmg 330.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gascogne:

Fråga om de 3 olika värdena på kanoner, vad innebär ientligen? Inte tänkt så jättemycket på det.

Ta tex. 100mm D-10T den har följande värde:
175/235/50 Average penetration (mm)
230/230/330 Average damage

Penetration på olika distanser eller?

AP/Gold/HE

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Har precis kommit mig över på medium tanks, en t-34. Kör en zis 54mm på den, och den verkar bra. Finns det mer optimal lösning ? Har en ganska lång grind fram til t-34-85.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Går att stänga av edge detect?

Radera smoke

Permalänk
Medlem

Har kommit fram till något som ni säkert redan vet och insett långt före mig, men det är förbannat tråkigt och segt att grinda och jobba emot två hightier tanks samtidigt.
Kommer låsa upp T30 samt pershing i morgon eller torsdag tror jag.
Kommer aldrig jobba parallellt på två tanks igen hehe.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Bara två, jag tjongade igång en fem sex stycken olika tanks

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

På lägre tier då antar jag? Annars är ja impad av att du orkar.

Måste få ut pershingen och T30n denna veckan tänkte ja då nästa patch ändrar ju lite i USträt.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Orkar och orkar, man måste ju ha lite att pyssla med. Kör tier 5 och uppåt.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Inte dåligt, ja kommer i fortsättningen hålla mig till ett mål i taget

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Inte dåligt, ja kommer i fortsättningen hålla mig till ett mål i taget

Hehe, har själv 3 mål just nu.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Har 3 mål uppnådda hittills går mot mitt 4de och 5te nu.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

När ska de uppdatera de olika träden för nationerna?

Vill ha min StugE-100 på det tyska trädet och de nya ryska tank-destroyers.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Avstängd

Kör en IS, KV-3, KV och Leopard. Finns det någon klan? är elite på alla. är skillad påväg o få IS-3.

Visa signatur

<enis-P 25cm @30cm@1.337v>

Joina våran World of Tanks klan!

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1420257-swec-world-of-t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Har precis kommit mig över på medium tanks, en t-34. Kör en zis 54mm på den, och den verkar bra. Finns det mer optimal lösning ? Har en ganska lång grind fram til t-34-85.

Håller på med samma sak, lite långtråkigt men man får hoppas det är värt det ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovebird:

Håller på med samma sak, lite långtråkigt men man får hoppas det är värt det ^^

Man blir glad när man monterar på en 100mm på sin T-34-85.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

När ska de uppdatera de olika träden för nationerna?

Vill ha min StugE-100 på det tyska trädet och de nya ryska tank-destroyers.

Det är långt långt kvar tills Stu E-100 kommer. Tror det inte är förrens september-oktober.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Det är långt långt kvar tills Stu E-100 kommer. Tror det inte är förrens september-oktober.

Och ryska trädet kommer samtidigt?
Känns som jag får parkera min Ferdinand i garaget ett tag snart.

Men har de sagt nått om nya premium tanks runt tier 8?
Känns tråkigt med Löwe och KV5 på tier 8 premium, vill gärna se nått nytt.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Du kan se här vad som kommer de 2 nästa patcher.

http://game.worldoftanks.eu/in_development

Permalänk
Medlem

Har inte haft riktigt tid att hänga med på vad som ändras och så tyvärr.
Trodde ju att dom gjorde samma sak med pershing som med T34 tex, att den blir goldtank och man får en ny. Dvs free tank.

Men verkar som T23an blir pershing och har man en pershing idag så blir den en M46 eller vad den hette bara. T34an blir ju en goldtank och man får den nya tanken + 100% crew om ja fattat det rätt.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Jävla plåtlåda till vanilla IS4. Jag håller på att bli tokig. Tror fan nästan jag convertar tills jag har min jädra S70 och allt man fan behöver på den.

AeHHHHHHH

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Jävla plåtlåda till vanilla IS4. Jag håller på att bli tokig. Tror fan nästan jag convertar tills jag har min jädra S70 och allt man fan behöver på den.

AeHHHHHHH

Alla tanks suger ju som stock, men testa en T34 som stock ska du få se nått fint Då kommer du sakna IS-4an igen.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Holic:

Alla tanks suger ju som stock, men testa en T34 som stock ska du få se nått fint Då kommer du sakna IS-4an igen.

Eller varför inte en T28: a

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Vilken premium tank är den bästa? o är det värt o skaffa sig en?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovebird:

Vilken premium tank är den bästa? o är det värt o skaffa sig en?

Löwe utan tvekan, vill man skaffa en premium tank så är det den man ska skaffa.

Själv vill jag gärna se nya premium tanks komma i framtiden och gärna snart, kul med mer.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Purchased:
'T30' purchased successfully. You have spent credits: 6 100 000.

Purchased:
'M26 Pershing' purchased successfully. You have spent credits: 3 080 000.

Såååå ja, äntligen

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Jag vill ha Sturmtiger 380mm RPG kanon.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.