Permalänk
Medlem

Hur trollar man fram ett par sidokjolar till en Panzer IV så man slipper få tracksen skjutna till konfetti?

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

Hur trollar man fram ett par sidokjolar till en Panzer IV så man slipper få tracksen skjutna till konfetti?

Finns tyvärr inga såna i spelet än, vill gärna ha såna till min stug III för den blir så mycket snyggare med dom.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Kul att det är fler på Swec som lirar detta, själv sitter jag på en VK3601H. Uppgraderat allt och försöker få ihop xp till Tiger 1 och efter det så blir det Tiger 2.

/Bearbot

Visa signatur

I7 980x @4.5 | Asus Rampage III Extreme | Corsair Dominator 12gb (3x4) Cl 9 | Corsair AX1200 | EVGA 680 FTW x2 | Corsair 800D WC | SSD Corsair Force 120gb x2 | Western Digital Caviar Black 2TB x 2 | Logitech G19 | Mad Cats Rat 9 | Logitech G35 | Logitech Pro C910 HD | W7 Ultimate x64 | Dell U2311H x 3 | Nvidia Surround |

Permalänk
Medlem

Hittade lite snygga bilder på tanksen i spelet.

KV's torn är som sagt lätt att sikta på.

Object 704, den ser inte snäll ut.

När får vi leka med Sturmtiger i spelet måntro?

Finns fler bilder från deras tråd -> Dear players! We present you

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Finns tyvärr inga såna i spelet än, vill gärna ha såna till min stug III för den blir så mycket snyggare med dom.

http://www.ww2incolor.com/d/472103-2/STUG+III

Tusan också.. de hade varit fruktansvärt praktiska.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Har precis börjat spela det här spelet igen efter en paus på 1,5 månad.. gillar förändringarna dom har gjort på vissa banor och de nya banorna! Måste dock säga att det finns exakt lika många puckon som skriker noob så fort nån gör något fel..

Löwe är för övrigt en intressant men dyr stridsvagn.. tycker ni den är värd pengarna?

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

Tusan också.. de hade varit fruktansvärt praktiska.

Du kan alltid köpa "Spall liners". man ser dem inte monterade på tanken men har samma funktion ungefär. Den dämpar HE explosioner med 15%.

Ang. Löwe'n så ska den vara en riktig moneymaker tydligen.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Har precis börjat spela det här spelet igen efter en paus på 1,5 månad.. gillar förändringarna dom har gjort på vissa banor och de nya banorna! Måste dock säga att det finns exakt lika många puckon som skriker noob så fort nån gör något fel..

Löwe är för övrigt en intressant men dyr stridsvagn.. tycker ni den är värd pengarna?

Ja helt klart.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Hittade lite snygga bilder på tanksen i spelet.

KV's torn är som sagt lätt att sikta på.
http://blog.worldoftanks.eu/wp-content/uploads/2011/06/img_34...

Object 704, den ser inte snäll ut.
http://blog.worldoftanks.eu/wp-content/uploads/2011/06/img_34...

När får vi leka med Sturmtiger i spelet måntro?
http://blog.worldoftanks.eu/wp-content/uploads/2011/06/img_33...

Finns fler bilder från deras tråd -> Dear players! We present you

Object 704 ser inte snäll ut nä, sån jag försöker få nu. =o)

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Hittade lite snygga bilder på tanksen i spelet.

KV's torn är som sagt lätt att sikta på.
http://blog.worldoftanks.eu/wp-content/uploads/2011/06/img_34...

Object 704, den ser inte snäll ut.
http://blog.worldoftanks.eu/wp-content/uploads/2011/06/img_34...

När får vi leka med Sturmtiger i spelet måntro?
http://blog.worldoftanks.eu/wp-content/uploads/2011/06/img_33...

Finns fler bilder från deras tråd -> Dear players! We present you

Bilder från kubinka dit vill man åka, Där finns mausen.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Bilder från kubinka dit vill man åka, Där finns mausen.

Du menar denna lilla primitiva saken?

Mitt bästa spel minne med en Maus var när en höll på att ta vår bas och jag körde dit med min T-34 för att kolla vem som var vid vår bas.
Råkade ju då vara en Maus själv men skam den som ger sig så jag gav mig på Maus'en med T-34'n.
Lyckades repade hans lack så han förlorade hela räkningen, gissa om han blev smått irriterad på mig haha.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Du menar denna lilla primitiva saken?
http://blog.worldoftanks.eu/wp-content/uploads/2011/06/img_33...

Mitt bästa spel minne med en Maus var när en höll på att ta vår bas och jag körde dit med min T-34 för att kolla vem som var vid vår bas.
Råkade ju då vara en Maus själv men skam den som ger sig så jag gav mig på Maus'en med T-34'n.
Lyckades repade hans lack så han förlorade hela räkningen, gissa om han blev smått irriterad på mig haha.

He shell "track damage"cap börjar om hemskt när man kör maus.
Och prata inte hemskt om min maus.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Hoppas dom släpper nästa patch snart. "slutet av juni, början av juli"
Men blir inte förvånad om det tar en månad till

Lite nyfiken på pattontanken.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Hoppas dom släpper nästa patch snart. "slutet av juni, början av juli"
Men blir inte förvånad om det tar en månad till

Lite nyfiken på pattontanken.

Jag ha nya måltavlor att skjuta på, tar mig gärna an jänkarnas deluxe tank destroyer.

T95 - Steel monster from USA

Cannon shield - 292mm
Front armor - 305mm
Side armor - 152mm

105mm cannon
You will be able to install the anti-tank 120mm cannon of the T53 and the 155mm cannon of the T7
Speed - 13km/h (hastigheten kan ändras lite )

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Jag ha nya måltavlor att skjuta på, tar mig gärna an jänkarnas deluxe tank destroyer.

T95 - Steel monster from USA
http://gallery.pub.goha.ru/gals/ffsait3/orig/694b4337f29cb29...

Cannon shield - 292mm
Front armor - 305mm
Side armor - 152mm

105mm cannon
You will be able to install the anti-tank 120mm cannon of the T53 and the 155mm cannon of the T7
Speed - 13km/h (hastigheten kan ändras lite )

front 305
side armor 64
bak armor 51

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

front 305
side armor 64
bak armor 51

Hmm stod det inte side 152mm eller läste jag helt fel? o.O

*Edit*

Citat:

sides plus shielding – 152mm

T95 - Steel monster from USA
Hur menar dom med sides plus shielding - 152mm? Är det inte 152mm pansar rakt av?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Vilken är goast att köra med efter KV, KV3 eller KV1S?
Börjar bli segt med research nu så man vill ju välja rätt

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem

Den kommer vara så sjukt slö, men fearkill har ja för mig gillar den iaf.
Men ja kommer inte vilja vara rakt framför den iaf

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av aztekk:

Vilken är goast att köra med efter KV, KV3 eller KV1S?
Börjar bli segt med research nu så man vill ju välja rätt

Om jag inte hört fel av folk som hört dom så är KV3 tål den mer och ger mer stryk men lite slöare än KV1S.

Skrivet av Holic:

Den kommer vara så sjukt slö, men fearkill har ja för mig gillar den iaf.
Men ja kommer inte vilja vara rakt framför den iaf

Hehe det kommer vara ett kort moment bara sen ser man vit ljust.

Kommer ihåg när jag fick min Stug III, var så glad och skulle "bara" scouta lite fram på en karta...
Vad kom rullande precis nerför kullen då, jo 2 stycken Tiger 2.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av aztekk:

Vilken är goast att köra med efter KV, KV3 eller KV1S?
Börjar bli segt med research nu så man vill ju välja rätt

KV1S har lite mindre armour = snabbare men den har en tendens att börja brinna så fort någon tittar åt den ens
KV3 är långsam men skaplig i armour.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

KV1S har lite mindre armour = snabbare men den har en tendens att börja brinna så fort någon tittar åt den ens
KV3 är långsam men skaplig i armour.

Okay där ser man.
Är den långsammare än KV?

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem
Skrivet av aztekk:

Okay där ser man.
Är den långsammare än KV?

KV och KV3 är väl ungefär lika snabba/långsamma
Ta statsen ingame så ser du.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Hmm stod det inte side 152mm eller läste jag helt fel? o.O

*Edit*

T95 - Steel monster from USA
Hur menar dom med sides plus shielding - 152mm? Är det inte 152mm pansar rakt av?

I spelet finns inte side shielding så 64mm
Precist som E-100 inte kommer få sina side shields så blir det typ 100mm sidan på den.
Och efter som det är ett spel gäller inte historiska fakta.
http://derfel.org/wot/ustd.jpg <- amerikanska tanks stats.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

I spelet finns inte side shielding så 64mm
Precist som E-100 inte kommer få sina side shields så blir det typ 100mm sidan på den.
Och efter som det är ett spel gäller inte historiska fakta.
http://derfel.org/wot/ustd.jpg <- amerikanska tanks stats.

Ooh bra länk, tackar.
Nu blev jag sugen på en M10 och M36.. fan >_<

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Ooh bra länk, tackar.
Nu blev jag sugen på en M10 och M36.. fan >_<

Kolla deras turret rotation speed.
Vill ha en hellcat när den väl kommer...

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

M36, T25 och M10 sägs vara riktigt monsters för sina tiers. Speciellt T25 säger många är den bästa TD för sin tier.
Sen vet jag inte med T95 men JT kan inte pent fronten. Och 704 kan göra det med lite tur.
Ryssarna säger det är första gången de ser 704 skjuta HE för att göra skada

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

M36, T25 och M10 sägs vara riktigt monsters för sina tiers. Speciellt T25 säger många är den bästa TD för sin tier.
Sen vet jag inte med T95 men JT kan inte pent fronten. Och 704 kan göra det med lite tur.
Ryssarna säger det är första gången de ser 704 skjuta HE för att göra skada

Kan se 2 t95 stå och dinga varandra i fronten. Plonk plonk plonk.
Sen en jt som verkligen vill döda en t95a kan ju kasta i APCR med sina 352 pen.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Fan, har just plöjt hela tråden. Detta verkar ju vara riktigt roligt faktiskt, så fort jag fått sista delarna till min nya rigg då kommer jag in och bedriver lite blitzkrieg på er.

Visa signatur

Intel 2600K @ stock | Asus P8P67 Pro | 8 GB Corsair Vengeance | MSI GTX 560 Ti | Intel 510 SSD | 2 TB HDD | Define R3 | Prolimatech Genesis

Permalänk
Medlem
Skrivet av conluceo:

Fan, har just plöjt hela tråden. Detta verkar ju vara riktigt roligt faktiskt, så fort jag fått sista delarna till min nya rigg då kommer jag in och bedriver lite blitzkrieg på er.

Läst hela tråden? xD
Måste tagit ett par timmar, btw skaffa ett råsa maus skin sen.

http://www.mediafire.com/?j43w31f2wnwsvl0

In game bilder och en länk till skinnet för er som vill ha en råsa maus.

Creds till Pinkipie (pantythief på swec).

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Sen en jt som verkligen vill döda en t95a kan ju kasta i APCR med sina 352 pen.

Var en förböfvla mausmupp som irriterade mig å det grövsta. Så, jag tog och tjackade ett helt rack med APCR till min JT. Helvetes jävlar vilken gudakänsla det var att skicka bly rakt genom hans annars otroligt luberade front nästa gång vi sågs.

Angående debatten innan så vill jag påstå att KV3ans armor inte är skaplig - den är sinnessjuk. Det var en fröjd att grinda till IS med den vagnen. Ska faktiskt ta och skaffa mig en KV13 nu också. Vill prova på den... Skönt med option mot T54 också. Kackerlackan är fin.

Visa signatur

Dekadens