Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovebird:

Hum här kommer en liten fråga igen!
Många man frågar i spelet o på forum säger dom vill ta T-54, men varför? vad är det som gör den bättre än tex USA T-30 T32? ^^

T-54:an är ryssarnas top-medium.
Den är kul som satan.
Tål massor med stryk (för att vara medium), bra HP och armor.
Snabb som satan och vänder på en femöring.
En riktigt bra bössa (dock dyr ammo, jag sköt bort 35k en gång ).
Platt som en padda. Perfekt i sänkor t.ex.

Underbart kul att snurra runt sega heavies som förjäves försöker vrida sitt torn mot dig.

Jag kallar dem kackerlackor, för de är små, snabba och vägrar att dö.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Tanksen du köper för guld har inbyggd premium bonus så dom ger 50% mer silver varje fight.

Har du en tank som du tjänar 10k på en runda, hade den varit en guld tank så hade du fått 15k och hade du sen haft ett premium konto på det så hade den get 22k.

Vill du ha en bra premium tank så kör på US, deras tier 9 heavy, T34 kommer snart att andras till T8 premium så har du den redan så får du en väldigt bra moneymaker utan att behöva betala 7500 guld

Jasså är det därför folk säger dom e moneymakers! ^^ jo just nu rullar jag runt i en T-34 den suger xD försöker jobba mig uppåt mot T-54, men går så jäkla långsamt..
Så bäst e alltså att spara T-34an o använda den som moneymaker sen då?^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

T-54:an är ryssarnas top-medium.
Den är kul som satan.
Tål massor med stryk (för att vara medium), bra HP och armor.
Snabb som satan och vänder på en femöring.
En riktigt bra bössa (dock dyr ammo, jag sköt bort 35k en gång ).
Platt som en padda. Perfekt i sänkor t.ex.

Underbart kul att snurra runt sega heavies som förjäves försöker vrida sitt torn mot dig.

Jag kallar dem kackerlackor, för de är små, snabba och vägrar att dö.

Haha, låter ju jävligt kul!
Synd bara att det tar sån jävla tid att avancera uppåt i tanks ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovebird:

Jasså är det därför folk säger dom e moneymakers! ^^ jo just nu rullar jag runt i en T-34 den suger xD försöker jobba mig uppåt mot T-54, men går så jäkla långsamt..
Så bäst e alltså att spara T-34an o använda den som moneymaker sen då?^^

T34 och T-34 är olika tanks!!

Bindestrecket är väldigt viktigt.

Den ryska T-34:an är lättpenetrerad från de flesta håll och har inte mycket till kanon, T-34-85 är lite roligare (bättre torn och kanon framförallt, ung. samma chassi) och T44/T54 där börjar vi snacka grejer.

T34 är en högnivå US heavy tank (har jag ej kört själv).

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lovebird:

Jasså är det därför folk säger dom e moneymakers! ^^ jo just nu rullar jag runt i en T-34 den suger xD försöker jobba mig uppåt mot T-54, men går så jäkla långsamt..
Så bäst e alltså att spara T-34an o använda den som moneymaker sen då?^^

Som redan sagts så är det stor skillnad på T34 (US Heavy) och T-34 (RU Medium)

Men den ryska medium T-34 som du har är väldigt rolig, men du måsta ha 57mm kanonen på den, utan den så tycker jag att den tanken helt värdelös men med den så blev den riktigt kul.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Ah ok! x) men jag har ryssarnas T-34? ^^ blev faktiskt lite mer nice när jag fixade den nya kanonen! nu lyckades jag äntlgien döda nån x)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovebird:

Ah ok! x) men jag har ryssarnas T-34? ^^ blev faktiskt lite mer nice när jag fixade den nya kanonen! nu lyckades jag äntlgien döda nån x)

T-44an och T-54an gör det värt grinden genom t-34, Dock var t-34-85 helt ok med 100mm dioten (SKAFFA 100mm kanonen!) T-43 imo var inte så värst rolig att köra den kändes lite slö : /
Men t-44 och t-54 är två under bara tanks, snabba små gör helt ok skada.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

T-44an och T-54an gör det värt grinden genom t-34, Dock var t-34-85 helt ok med 100mm dioten (SKAFFA 100mm kanonen!) T-43 imo var inte så värst rolig att köra den kändes lite slö : /
Men t-44 och t-54 är två under bara tanks, snabba små gör helt ok skada.

Saber är 100% korrekt med att man måste skaffa 100mm kanonen.

Jag grindar genom det ryska medium trädet och jag måste säga att tanksen har alltid blivit roligare inte tråkigare.
Är på T-43 och jag tycker den är rolig att köra.
Köpte aldrig larvbanden till T-34-85 så T-43 känns snabbare hehe, samt att T-43 har mer hp. ^^

En av de roligare sakerna jag gjorde med T-34 var att scouta upp vår bas för den höll på bli tagen, och självklart var det en Maus...
Men fy den som ger sig, jag börja skjuta på den och hoppa tillbaks i skydd direkt efter (vill ju inte dö så lätt).
Lyckades skada den så den tappade hela counten på basen och vi vann, det var en underbar känsla haha.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske, men måste man researcha för att kunna köra även premium tanks (som man köper för guld) ?

Visa signatur

- none -

Permalänk
Skrivet av aztekk:

Dum fråga kanske, men måste man researcha för att kunna köra även premium tanks (som man köper för guld) ?

Svar nej, det är tanken då euron rullar in att.

Köpte tyvärr en T14 på detta vis, denna gick inte att uppgradera och kanonen är inte bättre än en ärtbössa och då har jag också 100% på hela besättningen.

Gillar mer mediumtanks då dessa är lite mera lagom, 75mm kanon och en motor som flyttar tanken skapligt dit den ska.

Men min blöta dröm är dock en MAUS, skulle ljuga annars, 100 ton dunderklump

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Svar nej, det är tanken då euron rullar in att.

Köpte tyvärr en T14 på detta vis, denna gick inte att uppgradera och kanonen är inte bättre än en ärtbössa och då har jag också 100% på hela besättningen.

Gillar mer mediumtanks då dessa är lite mera lagom, 75mm kanon och en motor som flyttar tanken skapligt dit den ska.

Men min blöta dröm är dock en MAUS, skulle ljuga annars, 100 ton dunderklump

190 ton
Går att ramma av en 7% av en IS7 i 15 KM/h, ifall man kommer lite för nära så är det bara plattan i mattan

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

190 ton
Går att ramma av en 7% av en IS7 i 15 KM/h, ifall man kommer lite för nära så är det bara plattan i mattan

Har dödat en t30 från 10% med min Maus rumpa

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Skrivet av Saber:

Har dödat en t30 från 10% med min Maus rumpa

Du får inte glömma bred last skylten på din Maus bara hahaha

Permalänk
Skrivet av Saber:

Har dödat en t30 från 10% med min Maus rumpa

Respekt, hur länge har du spelat innan då kom över Mausen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Har dödat en t30 från 10% med min Maus rumpa

Har oneshottat en Maus med T30. Den du

Permalänk
Medlem

Tänkte bara kolla lite snabbt om det fanns någon eller några som är intresserad av att spela i clanspel. Jagär med i en clan som heter KIA. Väldigt aktiva och har stora planer för clanwars, säkert nånstans runt 75+ members. Mycket hightier tanks och ju aktivare man är så är det program för att dela ut gold till members. Gå in i ingame kanal KIA eller KIApub eller bara fråga/kontakta mig om ni vill veta mer.
(Vi är nog 10tal svenskar redan).

Så... sorry men lite clanreklam får man väll ta iblant, söker folk aktivt.

Väldigt nära att låsa upp T30 samt Pershing nu, kommer skjuta in det sista med gold så ja får dem innan patchen kommer. Vilket är sagt slutet av juni början av juli.

EDIT: Fear inte längre med i klanen, utan har bytt till Shiny Division tillsammans med några andra här på forumet. Så det finns iaf några att välja mellan

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Har oneshottat en Maus med T30. Den du

Ammo-rack gissar jag på?

Såg en IS-4 bli arty:ed och ammo-rack direkt när en S-51 fick reload direkt på banan.
Fy fan vad jag skulle svurit om det vore jag.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Tänkte bara kolla lite snabbt om det fanns någon eller några som är intresserad av att spela i clanspel. Både jag och fearkill här är med i en clan som heter KIA. Väldigt aktiva och har stora planer för clanwars, säkert nånstans runt 75+ members. Mycket hightier tanks och ju aktivare man är så är det program för att dela ut gold till members. Gå in i ingame kanal KIA eller KIApub eller bara fråga/kontakta mig ell fearkill om ni vill veta mer.
(Vi är nog 10tal svenskar redan).

Fear har inte varit med i KIA sedan några veckor sedan, Jag, Saber och Fear lirar numera med Shiny Division.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Haha åfan, det förklarar lite varför ja inte sett han online på ett tag
Hade ja missat helt, nog jobbat lite för mkt tror jag.

Hade hoppas på att kunna rekrytera er, eller hela clanen tom haha.

Vad är ni för några då, svenskar allihopa? Stora?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Har oneshottat en Maus med T30. Den du

Ammo rack? ;O
Det har aldrig hänt mig i spelet att jag blivit ammo rackad på mausen. :X
Men på Is-7an har det hänt 2 eller 3 gånger.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

tja vad ska man göra är på min andra pansarvagn PzKpfw 2 vilken tysk pansarvagn ska man köpa sen.---. ska jag ta medeltung strv PzKpw 3/4 eller finns nån bättre innan ??? inte kull möta en medeltung pansarvagn bara döda hela tiden... hjälp tack

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeXon:

tja vad ska man göra är på min andra pansarvagn PzKpfw 2 vilken tysk pansarvagn ska man köpa sen.---. ska jag ta medeltung strv PzKpw 3/4 eller finns nån bättre innan ??? inte kull möta en medeltung pansarvagn bara döda hela tiden... hjälp tack

Beror helt på vad du är ute efter.
Panther 2 spelets bästa sniper medium.
Jagdtiger camping vagn med nice accuarcy gun.
Maus inte lätt att döda och gör ok skada.
GW E-series arty boom boom.
Leopard VK1602 en scout tank. (packa stealth göm dig i en buske visa kompisarna vart fienden står.)

Sen kommer det komma in lite nytt i det tyska.
Nåra changes till heavy linjen E-75, E-100, VK4502(P) Ausf.a, Tiger(P) och E-50 som medium.
Senare även TD changes som kommer sluta med en ny T9 td Stug E-100
Även så kommer en ny light VK 2801.

Bara välja och vraka.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Nån av er som sitter på laptop och spelar?
Isf, vad har ni och flyter det på bra?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Nån av er som sitter på laptop och spelar?
Isf, vad har ni och flyter det på bra?

Brukar lira på lappyn ibland ja när jag inte orkar starta huvudburken / den är upptagen med annat.
Ati Mobility 3450, det är ok i 1280x720 (allt low) men Scope-modden är nödvändig för scope+rök => ensiffrig FPS ibland.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Nån av er som sitter på laptop och spelar?
Isf, vad har ni och flyter det på bra?

Använder en ett par år gammal G70s som lan burk, Dubbla 8700m GT, T9500 @ 2.60GHz cpu (dual core), 4gb ram.
Kör spelet på mestadels max har ställt ner en del saker kör res 1920x1200. Flyter på runt 40 - 50 fps.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Tänkte bara kolla lite snabbt om det fanns någon eller några som är intresserad av att spela i clanspel. Jagär med i en clan som heter KIA. Väldigt aktiva och har stora planer för clanwars, säkert nånstans runt 75+ members. Mycket hightier tanks och ju aktivare man är så är det program för att dela ut gold till members. Gå in i ingame kanal KIA eller KIApub eller bara fråga/kontakta mig om ni vill veta mer.
(Vi är nog 10tal svenskar redan).

Så... sorry men lite clanreklam får man väll ta iblant, söker folk aktivt.

Väldigt nära att låsa upp T30 samt Pershing nu, kommer skjuta in det sista med gold så ja får dem innan patchen kommer. Vilket är sagt slutet av juni början av juli.

EDIT: Fear inte längre med i klanen, utan har bytt till Shiny Division tillsammans med några andra här på forumet. Så det finns iaf några att välja mellan

KIA från eve-online ?

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

KIA från eve-online ?

Japp, samma gäng.

Är själv gammal evespelare så kände igen dem när ja såg dem spela tanks

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Brukar lira på lappyn ibland ja när jag inte orkar starta huvudburken / den är upptagen med annat.
Ati Mobility 3450, det är ok i 1280x720 (allt low) men Scope-modden är nödvändig för scope+rök => ensiffrig FPS ibland.

Ah, men ändå rätt ok låter det som.

Skrivet av Saber:

Använder en ett par år gammal G70s som lan burk, Dubbla 8700m GT, T9500 @ 2.60GHz cpu (dual core), 4gb ram.
Kör spelet på mestadels max har ställt ner en del saker kör res 1920x1200. Flyter på runt 40 - 50 fps.

Ungefär vad ja har nu på min burk

Men känns lite som detta spelet kan äta hur mycket dator som hellst, men samtidigt flyta fint på en lite sämre burk.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Ah, men ändå rätt ok låter det som.

Ungefär vad ja har nu på min burk

Men känns lite som detta spelet kan äta hur mycket dator som hellst, men samtidigt flyta fint på en lite sämre burk.

Kanske programmerat till en limit på dåliga burkar sen om det finns mer så käkar den på lite extra? ;o

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Kanske programmerat till en limit på dåliga burkar sen om det finns mer så käkar den på lite extra? ;o

Tvingad edge detect AA på varenda liten smoke partikel för ATI graffikkort. Men inte för nvidia.