Asus Eee Pad Transformer (officiell tråd)

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig ett Micro SDHC kort, men blev nu lite osäker om detta kan användas i MicroSD porten på plattan för att uppdatera firmware ?
Någon som vet ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Hi Asus.

When will you guys release a new patch, that (amongst other things) fixes the issue with the left speaker being muted? Any ETA?

Also, as mentioned before, please make both speakers a bit louder than they are today... They're more or less unusable if the room isn't completely silent..

In comparison, the iPad is something like 3-4 times louder as the Transformer. No good!

Permalänk
Medlem
Skrivet av djorgen:

Hi Asus.

When will you guys release a new patch, that (amongst other things) fixes the issue with the left speaker being muted? Any ETA?

Also, as mentioned before, please make both speakers a bit louder than they are today... They're more or less unusable if the room isn't completely silent..

Mm, stod och stekte ägg nyss och hade min transformer på fläkten, tom det lät för mycket

Vem ska man tjata på att fixa lagget i browsern Asus?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

anslutningsfel

Tja, har lite av ett problem med min padda som jag köpte igår... när skärmen är av i mer än typ 2 min så förlorar jag anslutningen till internet fast det står att jag är ansluten till mitt trådlösa nätverk här hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ironhawk:

Tja, har lite av ett problem med min padda som jag köpte igår... när skärmen är av i mer än typ 2 min så förlorar jag anslutningen till internet fast det står att jag är ansluten till mitt trådlösa nätverk här hemma.

samma sak här...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ironhawk:

Tja, har lite av ett problem med min padda som jag köpte igår... när skärmen är av i mer än typ 2 min så förlorar jag anslutningen till internet fast det står att jag är ansluten till mitt trådlösa nätverk här hemma.

Det går att ändra under inställningarna, trådlöst och nätverk

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonohl:

Det går att ändra under inställningarna, trådlöst och nätverk

du menar om det ska stängas av eller ej ?
Det vet jag , men det spelar liksom ingen roll... ibland så går det inte att komma ut på nätet ändå...
Dock känns det som att det blivit ngt bättre när jag ändrade från att vara på jämnt till att stänga av när skärmen slocknar... knepigt..

Permalänk
Medlem

Jipii, äntligen lyckats tanka hem och installera Android 3.1.
Ser att det är lite estetiska småförbättringar här och där. Hela systemet verkar också stabilare. Appar kraschar mycket mer sällan.

Skrivet av flyawaynille:

Vet inte om det här är på asus eller androids sida men när man går in på inställningarna för asus tangentbord så är "automatiskt punkt" felstavat. det står autmoatisk punkt. tänkte bara tipsa om den lilla felstavningen :).
Gillar plattan riktigt mycket, riktigt skön att läsa på. En sak jag undrar däremot. Vilken app brukar ni läsa med? använde mylibrary men tyckte att det var suddigt. använder adobe reader nu men där kan man ju inte göra bokmärken.

Jag håller också på att som bäst rota runt efter bra pdf-läsar appar.
Adobe reader är den jag också kör med och den funkar väl bäst av de jag testat. Dock är den lite slö och har få funktioner, men den gör sitt jobb.
Skriv gärna om du hittar något bra.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Splashtop finns redan med i appen MyCloud. Så du betalade 31kr i onödan :/
Fast du kan ju kolla om det är någon skillna på dessa två appar.. om man får något mer när man köper appen separat

Det verkar finnas två versioner den som kommer med transformern är inte hd versionen men det ryktas hd versionen kommer att komma i nästa uppdatering till transformern

Permalänk
Medlem

Asus Eee Transformer Docka

För info !

Asus Eee Transformer Docka
Finns "JUST NU" i lager hos Inet dvs innan jag har beställt...vilket jag gör just nu

http://www.inet.se/artikel/1969983/asus-eee-transformer-docka

Permalänk
Medlem
Skrivet av TURBONY:

du menar om det ska stängas av eller ej ?
Det vet jag , men det spelar liksom ingen roll... ibland så går det inte att komma ut på nätet ändå...
Dock känns det som att det blivit ngt bättre när jag ändrade från att vara på jämnt till att stänga av när skärmen slocknar... knepigt..

Har exakt samma problem att man fortfarande är ansluten men inte kan komma ut på nätet ska prova med det du sa dock...

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll hur man sätter instälningarna, förlorar fortfarande anslutningen fast det står att jag är ansluten. Kanske ett tips från asus ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ironhawk:

Har exakt samma problem att man fortfarande är ansluten men inte kan komma ut på nätet ska prova med det du sa dock...

Även jag har det fenomenet men inte alltid. Jag har även problem med att batteriet sugs slut om jag har den dockad. Jag skulle vilja påstå att standby , på , av har ungefär samma batteritid. Har jag därimot plattan odockad i standby eller av så räcker det avservärt längre.

ASUS kommer det en fix för de med batteri beskymmer eller skickar ni ut en ny?

Permalänk
Skrivet av JesperT:

Jag köpte mig ett Micro SDHC kort, men blev nu lite osäker om detta kan användas i MicroSD porten på plattan för att uppdatera firmware ?
Någon som vet ?

Hej!
Bör fungera.

Skrivet av djorgen:

Hi Asus.

When will you guys release a new patch, that (amongst other things) fixes the issue with the left speaker being muted? Any ETA?

Also, as mentioned before, please make both speakers a bit louder than they are today... They're more or less unusable if the room isn't completely silent..

In comparison, the iPad is something like 3-4 times louder as the Transformer. No good!

Hi,
We have given feedback on this issue to our software team and the answer we have received is that a fix is OTW - exact release is currently not confirmed however.

Skrivet av ceogar:

Mm, stod och stekte ägg nyss och hade min transformer på fläkten, tom det lät för mycket

Vem ska man tjata på att fixa lagget i browsern Asus?

Hej!
Du får gärna fortsätta tjata på oss - vi återkopplar med HQ varje vecka och försöker pusha fram en lösning. Förhoppningsvis händer detta snart.

Skrivet av JesperT:

Jipii, äntligen lyckats tanka hem och installera Android 3.1.
Ser att det är lite estetiska småförbättringar här och där. Hela systemet verkar också stabilare. Appar kraschar mycket mer sällan.

Jag håller också på att som bäst rota runt efter bra pdf-läsar appar.
Adobe reader är den jag också kör med och den funkar väl bäst av de jag testat. Dock är den lite slö och har få funktioner, men den gör sitt jobb.
Skriv gärna om du hittar något bra.

Hej!
Kul att det löste sig!

Skrivet av ironhawk:

Spelar ingen roll hur man sätter instälningarna, förlorar fortfarande anslutningen fast det står att jag är ansluten. Kanske ett tips från asus ?

Hej!

Skulle du kunna prova att byta kanal på din WiFi AP/Router (t.ex till en lägre kanal)?

Skrivet av grahnen:

Även jag har det fenomenet men inte alltid. Jag har även problem med att batteriet sugs slut om jag har den dockad. Jag skulle vilja påstå att standby , på , av har ungefär samma batteritid. Har jag därimot plattan odockad i standby eller av så räcker det avservärt längre.

ASUS kommer det en fix för de med batteri beskymmer eller skickar ni ut en ny?

Hej!
Vi är inte helt säkra på vilket fel du upplever - dockan kommer ladda plattan kontinuerligt och därför försvinner strömmen från dockan. Men är det så att din batteritid är extremt låg så rekommenderar vi att du kontaktar vår svenska support för att lösa detta.

Vi ska höra med utvecklingsavdelningen och se ifall de upplevt detta problem och/eller har en fix på gång.

-----
Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk

Vad jag märkt efter några dagar...

Första inlägget!

Lyckades skapa ett fantastiskt username via plattan...:-/

Har följt utvecklingen och kunde till slut inte låta bli att köpa denna utvecklingsplattform.
För klar är den inte.

Har Android sedan tidigare i phonen så Android är jag van vid.

Dock har jag upplevt, (sambon) också en hel del irro saker som förhoppningsvis försvinner.
Dom allra flesta har ni tidigare här tagit upp som

V-tagentbordet : som inte hänger med
Tunga websidor blir väldigt jobbigt för hårdvaran?
Ljudet
Video i och utanför web
Laddning från Market står still tills man går in i mina appar och gör downloaden därifrån (detta kom efter någon dags användning, alltså var ej så från början)

Saker som jag kan addera är att ibland...
efter varit i sömnläge så kan man inte trycka på en enda app eller för den delen ”taskbarens knappar” Får stänga ner den och väcka den några gånger så är den på banan igen.
Efter varit i sömnläge skakar ”homepage” så man tror att det är jordbävning.
Även helt utan anledning börjar skakningarna även under användning.

Jag vill ha kvar min platta men en del av ovanstående måste fixas rätt snabbt för att det inte skall skada produkten. Tyvärr har sambon inte lika mkt tålamod som jag har så hon har gjort slut med plattan och tycker jag skall vara otrogen Android och köpa den andra. Dumt tycker Jag.

Hoppas på några snabba fixar så vi kan glädjas igen.

Permalänk
Medlem

Nu verkar det mesta fungera mycket bra för mig. Dock är det en detalj som jag stör mig ordentligt på, som jag gärna skulle vilja ha hjälp med och det är kalenderfunktionen.
När jag markerar en ruta vid en viss dag för att skriva in någonting så kommer det upp ett fönster som säger att jag måste aktivera ett kalenderkonto. Visst, jag skriver in mina uppgifter för mitt gmail konto och allt ser ut att gå bra. Jag får upp mitt kontonamn i kalendern.
Sedan försöker jag skriva in något igen. Då dyker samma inloggningsruta upp igen trots att jag redan loggat in.
Oavsett hur många gånger jag loggar in så dyker denna ruta upp gång på gång.

Denna inloggningsruta förhindrar mig att använda kalendern, vilket är en väldigt viktig funktion för mig.
Därför undrar jag helt enkelt vad man kan göra åt saken ?

Edit : Tror jag har förstått det hela nu. Om man först markerar sin adress så att den lilla fyrkanten framför adressen blir lite större så kan man skriva in i kalendern sedan. Det kunde dock har varit lite tydligare..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Mycket nöjd

Jag har nu testat dockan och jag är mycket nöjd, har heller inte haft några problem med att aktivera ÅÄÖ tangenterna.
En annan sak jag blev riktigt förvånad men glad över, var att när jag pluggade in min externa USB hårddisk "Western Digital My Passport Elite 2.0" enhet, så fungerade den klockrent, och även att spela upp materialet direkt från disken fungerade hur bra som helst.
Då jag använder mig av en TrueCrypt kontainer på min USB disk, så hoppas jag, att jag så småningom även skall kunna öppna den i plattan, men det är väl att be om för mycket kanske

Det enda som jag anser vara ett stort problem men min Asus Transformer nu, det är att jag ingenstans kan se hur mycket batteritid det finns kvar dvs siffrorna stämmer inte, och jag kan inte hitta någon lösning på problemet.

Permalänk

Hej!
Kunde inte hålla mig och köpte mig också en tranformer i söndags. Blev en 32gb utan docka, främst eftersom jag precis köpt ny bärbar och inte alls känner behov av tgb. Än så länge är intrycket varierande men är väll i huvudsak nöjd. Kollade precis på en iPad och då insåg jag vikten av den högre upplösningen, det är en väldig skillnad. Hoppas snart de kommer lite fler bra appar anpassade för HC, efterfrågar framförallt
Anpassad spotify (förstår inte hur vissa skriver att spotify fungerar klockrent, de ser ju förj****t ut!) och SVT play som klarar HD!

Permalänk
Skrivet av Jersey:

Det enda som jag anser vara ett stort problem men min Asus Transformer nu, det är att jag ingenstans kan se hur mycket batteritid det finns kvar dvs siffrorna stämmer inte, och jag kan inte hitta någon lösning på problemet.

Hej!

Längst ner i högra hörnet i Honeycomb-gränssnittet sitter det en batteriindikator - den visar aktuell batterinivå på plattan (dvs inte dockan).

Då dockan kontinuerligt kommer ladda upp plattan kommer den indikatorn att visa ~100% så länge dockan har ström och plattan är inkopplad till den.

På dockan finns det en liten lysdiod på vänster sida bredvid laddanslutningen - när den blinkar börjar batterinivån i dockan bli låg - i användarmanualen beskrivs det vid vilken procent den börjar blinka och de olika stegen därtill.

Det kan finnas appar som visar batterinivån i dockan också - sök lite! Vi jobbar också på en egen variant som förhoppningsvis kommer snart.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Medlem

ASUS
[QUOTE=ASUS.Sverige;11151146
Hej!
Vi är inte helt säkra på vilket fel du upplever - dockan kommer ladda plattan kontinuerligt och därför försvinner strömmen från dockan. Men är det så att din batteritid är extremt låg så rekommenderar vi att du kontaktar vår svenska support för att lösa detta.

Vi ska höra med utvecklingsavdelningen och se ifall de upplevt detta problem och/eller har en fix på gång.

-----
Mvh
Asus Sverige[/QUOTE]

Problemet jag upplever är att om jag har plattan dockad och stänger av den (inte standby) så försvinner 30% av batteriet på en natt. Tar jag Plattan och dockan och tar i sär dem och stänger av dem så tappar jag 3% på en natt. Det finns en tråd om just detta problem på xda developers som har nämnts tidigare i denna tråd och har förtillfället 38 sidor så jag verkar inte vara den enda.

Jag ringde eran kundtjänst men han visste inte vad jag pratade om och vill skicka plattan på reparation?! Då den var mer än 7 dagar gammal så kunde han inte byta ut den. Som jag förstått det så ligger felet i dockan och det räcker med att byta ut den.

ALDRIG att jag skickar en såpass ny produkt som har varit defekt sedan leverans på reparation. Det var dåligt. Ni måste väll veta vid det här lagret var felet ligger. Om det är i dockan eller plattan sen är det väll bara att skicka ut en ny med en retursedel? Smidigare och svårare än så behöver det inte vara.

Eller är det 38sidor med skojinlägg på xda developers? Ursäkta att jag låter upprörd men det har ni eran kollega i kundtjänst att tacka för.

Ärdendenummer: 1070710343770
Plattan är en: B50KAS124042

Permalänk

Börjar bli lite trött på min transformer, dels fungerar inte AD-hoc nätverk utan att roota vilket är ett stort problem för mig eftersom min mobil endast har den möjligheten. Sen tycker jag w-lanet inte fungera felfritt heller och många har haft problem med att hitta accesspunkter, däribland jag. Hittade tex inte en kompis nätverk som fungerade felfritt på 6 andra enheter (bärbara och andra mobiler).

Permalänk

Ljudet

Är det inte fler som tycker att ljudet är rätt kass och svagt?
Kan man fixa en uppdatering som gör det bättre?

Permalänk
Medlem

Innan jag gick och la mig så kopplade jag in laddaren i dockan med plattan ansluten (plattan var avstängd). Sen nästa morgon när jag skulle iväg till jobbet och satte jag ingång plattan på tåget så var det bara 3% batteri kvar i plattan! Den hade mer en 3% innan jag koppla in den på laddning.

Permalänk
Skrivet av grahnen:

ASUS

Problemet jag upplever är att om jag har plattan dockad och stänger av den (inte standby) så försvinner 30% av batteriet på en natt. Tar jag Plattan och dockan och tar i sär dem och stänger av dem så tappar jag 3% på en natt. Det finns en tråd om just detta problem på xda developers som har nämnts tidigare i denna tråd och har förtillfället 38 sidor så jag verkar inte vara den enda.

Jag ringde eran kundtjänst men han visste inte vad jag pratade om och vill skicka plattan på reparation?! Då den var mer än 7 dagar gammal så kunde han inte byta ut den. Som jag förstått det så ligger felet i dockan och det räcker med att byta ut den.

ALDRIG att jag skickar en såpass ny produkt som har varit defekt sedan leverans på reparation. Det var dåligt. Ni måste väll veta vid det här lagret var felet ligger. Om det är i dockan eller plattan sen är det väll bara att skicka ut en ny med en retursedel? Smidigare och svårare än så behöver det inte vara.

Eller är det 38sidor med skojinlägg på xda developers? Ursäkta att jag låter upprörd men det har ni eran kollega i kundtjänst att tacka för.

Ärdendenummer: 1070710343770
Plattan är en: B50KAS124042

Hej!
Beklagar att du inte fått det bemötande du förväntade dig av vår kundstjänt.
Vi skickar ärendet internt och försöker hitta en bättre lösning.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk

"Jag ringde eran kundtjänst men han visste inte vad jag pratade om och vill skicka plattan på reparation?! Då den var mer än 7 dagar gammal så kunde han inte byta ut den. Som jag förstått det så ligger felet i dockan och det räcker med att byta ut den."

Vill bara påpeka att det i stort sett är standard att skicka in varor med lite högre prissummor på reparation om de varit ute hos kund i mer än sju dagar. Finns en del människor som hinner skapa mycket bus med saker på sju dagar så detta är inget speciellt för just Asus. Sen kan man ju tycka vad man vill om det är rätt eller ej, men för att försäkra om att kund tex inte spillt en halv liter cola på enheten och att det är därför den krånglar så väljer många ofta att skicka in det på reparation.

glömde citat...
Permalänk
Medlem

Har sett att det ska finnas olika fodral för transformern.
Finns sådana att köpa i Sverige och i såfall var ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

hej! jag är väldigt intresserad av att köpa asus transformers. Men jag vill ha en med 3g, så jag undrar om det är värt att vänta tills den kommer eller om jag ska köpa den utan wifi eller en annan surfplatta med 3g?
Finns det något ungefärligt datum om när den kan komma ut? jag lästa i trådarna att den kan komma i Augusti men vet inte om det stämmer längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan.wijk:

hej! jag är väldigt intresserad av att köpa asus transformers. Men jag vill ha en med 3g, så jag undrar om det är värt att vänta tills den kommer eller om jag ska köpa den utan wifi eller en annan surfplatta med 3g?
Finns det något ungefärligt datum om när den kan komma ut? jag lästa i trådarna att den kan komma i Augusti men vet inte om det stämmer längre.

Wifi har den ju
Jag har min utan 3G , men då jag även har en Xperia Arc med fri surf så kör jag bara en Wifi hotspot på den och den funkar klockrent. Så har du den möjligheten så behöver du inte vänta..

Permalänk
Medlem

finns det något sett att lösa webläsar lagget på? tycker att det är den bästa webläsaren men jobbigt när det laggar. en annan fråga också. jag syncade med mitt chrome konto men fick då alltid förslag på sidor jag varit inne på för extremt länge sen. typ sweclockers så får jag upp en överklockningstråd (som jag kollade på förra sommaren) som 4 första förslagen. valde att inte synca längre, ta bort historik/cache/cookies men det är fortfarande kvar. annars är plattan riktigt nice, skön att surfa på.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av JesperT:

Har sett att det ska finnas olika fodral för transformern.
Finns sådana att köpa i Sverige och i såfall var ?

http://www.facebook.com/asussverige

Asus skänker bort ett fodral om du lägger upp en bild.

Riktigt trevligt faktiskt.