Rykte: Windows 8 Beta i september

Permalänk
Medlem

Man kan ju alltid installera Omnimo till Rainmeter om man vill testa det redan nu. Verkar inte vara överdrivet stort intresse för det här dock..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Kul att det bara är ni som är reggade 2007 och framåt som säger så (so far)................

Vet ni ens nåt om W8 eller gissar ni på att UI't kommer ser ut så hela tiden?
Isåfall åker ni på däng, det där kallas för Immersive UI och är mer menat för mobila enheter om jag inte har helt fel..

Vad spelar det för roll vilket datum man registrerade sig på? Fruktansvärt onödig kommentar från någon som dig som ändå är väldigt aktiv på forumet och borde veta bättre.

För övrigt ser jag fram emot att få testa W8!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawler:

Utseendet är Windows 8 och de nya startskärmen kommer ha brickor precis som Windows Phone 7, Men du kan skippa denna layout och ha den som Windows 7 har idag. Startmenyn är alltså inte bara för tablets utan är en stor del i Microsoft nya OS.

Det är det jag befarar. Dom har hoppat på ett tåg som säger att det är så här det skall se ut nu.

Men så länge man kan välja att inte ha det nya hämska så skall man vara glad.
Föredrar fortfarande gammla startmenyn ifrån xp men använder den i windows 7 bara för instant sökfältet så fort du trycker på windowsknappen. (funktion före det visuella där men gränsen går i och med WP7 ui)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att prova nytt OS gratis igen efter windows 7.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av tcntad:

Kul att det bara är ni som är reggade 2007 och framåt som säger så (so far)................

Vet ni ens nåt om W8 eller gissar ni på att UI't kommer ser ut så hela tiden?
Isåfall åker ni på däng, det där kallas för Immersive UI och är mer menat för mobila enheter om jag inte har helt fel..

Precis inte för att försvarar Win men men

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot tiles i desktopvarianten av w8

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Kul att det bara är ni som är reggade 2007 och framåt som säger så (so far)................

Vet ni ens nåt om W8 eller gissar ni på att UI't kommer ser ut så hela tiden?
Isåfall åker ni på däng, det där kallas för Immersive UI och är mer menat för mobila enheter om jag inte har helt fel..

Vad spelar regdatum för roll? Det gör väll knappast mig mindre kunnig. Jag har följt Win 8 utvecklingen noga och vet om att ett vanligt win7ish ui, personligen så ser jag inga anledningar för mig att byta idag då jag inte sätt något det ger mig extra som desktop användare, jag är inget gigantiskt ribbon fan även om det är bra i vissa program, dock är explorer inte ett. Jag behöver egentligen inget nytt ui, bra förbättringar och optimeringar i kärnan är bättre för mig då jag tycker att win 7 har ett bra ui även om det går att förbättra.

Om jag hittar bra anledningar att uppgradera mitt desktop till Windows 8 så lär jag göra det men idag lägger jag hellre de ca 1000kr det antagligen kommer kosta på annat.

Men jag tror fortfarande att många kommer att stanna på Windows 7 länge. Är dock för tidigt för mig att säga om jag kommer uopgradera, får se vad som händer till final release och se. Hände ju väldigt mycket med Win 7 mellan första läckorna och den slutgiltiga versionen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Oggelito:

Stating the obvious? Välkommen till marknadsekonomin 2011
Jag kommer byta till 8:an så fort det läcks en build. Bara "för" "nyhetens" "behag" såklart!

Det har det redan gjort
Dock inte en beta såklart.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Vad spelar regdatum för roll? Det gör väll knappast mig mindre kunnig. Jag har följt Win 8 utvecklingen noga och vet om att ett vanligt win7ish ui, personligen så ser jag inga anledningar för mig att byta idag då jag inte sätt något det ger mig extra som desktop användare, jag är inget gigantiskt ribbon fan även om det är bra i vissa program, dock är explorer inte ett. Jag behöver egentligen inget nytt ui, bra förbättringar och optimeringar i kärnan är bättre för mig då jag tycker att win 7 har ett bra ui även om det går att förbättra.

Om jag hittar bra anledningar att uppgradera mitt desktop till Windows 8 så lär jag göra det men idag lägger jag hellre de ca 1000kr det antagligen kommer kosta på annat.

Men jag tror fortfarande att många kommer att stanna på Windows 7 länge. Är dock för tidigt för mig att säga om jag kommer uopgradera, får se vad som händer till final release och se. Hände ju väldigt mycket med Win 7 mellan första läckorna och den slutgiltiga versionen.

Skickades från m.sweclockers.com

De skrev jag inte.. Kanske hintade med det men vet aldrig.

Permalänk
Medlem

Tror nog att win 8 kommer se ganska likt ut som win 7 på en desktop, däremot skulle jag aldrig kunna tänka mig använda det där utseendet som startkärm på en telefon eller surfplatta, finns en anledning till att jag inte grunnar på windows mobil, startsidan är helt enkelt otroligt ful

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Det nya gränssnittet som är ämnat för touchscreens blir ju mycket bättre än gränssnittet i win 7 om man kör det på en tablet. Och sen är det väll kanon att kunna köra samma system i både datorn och sin tablet, då kan man ju köra alla windows-program i båda utan att de behöver vara specialskrivna för tableten.

Permalänk
Medlem

Förstår inte denna anstormning av negativism kring det mobila gränssnittet. jag kör Omnimo på min laptop och det är kanon... på min lilla laptop.
Tror vissa här att det kommer vara svårt att byta UI eller? Ni tror inte det kommer vara lika simpelt att byta UI i Win8 som i andra win verrar? Du kan ju idag fortfarande köra gamla gränssnittet som hängt med från win95 så... Ta Det Lugnt

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Entusiast
Skrivet av micro87:

Det nya gränssnittet som är ämnat för touchscreens blir ju mycket bättre än gränssnittet i win 7 om man kör det på en tablet. Och sen är det väll kanon att kunna köra samma system i både datorn och sin tablet, då kan man ju köra alla windows-program i båda utan att de behöver vara specialskrivna för tableten.

Nja, det kräver att surfplattan kör med en x86-processor vilket inte finns i dagsläget. Lite längre fram när AMD och Intel släpper x86 för tabletts kan man göra så men inte än.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av ninnuam:

Förstår inte denna anstormning av negativism kring det mobila gränssnittet. jag kör Omnimo på min laptop och det är kanon... på min lilla laptop.
Tror vissa här att det kommer vara svårt att byta UI eller? Ni tror inte det kommer vara lika simpelt att byta UI i Win8 som i andra win verrar? Du kan ju idag fortfarande köra gamla gränssnittet som hängt med från win95 så... Ta Det Lugnt

Håller med... Det var ett j*vla gnäll helt enkelt. Jag tycker det är spännande med lite nytt!

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Avstängd

Det nya användargränssnittet är vad som ersätter startmenyn. För allt. Desktops, laptops, plattor och telefoner. Du kan välja att bara vara i Windows 7-läget, men du kan inte stänga av den nya startmenyn.

Ingen verkar heller inse att det är minst 1 år kvar till lansering av Windows 8. Tror ni inte att Microsoft kommer förbättra utseendet alls under ett helt år? Det tror jag.

Ser riktigt snyggt och lovande ut tycker jag. Gillar man det inte så är man en bakåtsträvare!

Några videos:
http://www.youtube.com/watch?v=p92QfWOw88I
http://www.youtube.com/watch?v=UYSSdSNFjhU
http://allthingsd.com/20110620/windows-for-the-app-age-micros...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av strejf:

Gillar man det inte så är man en bakåtsträvare!

Vissa kör nog fortfarande med "Det var bättre förr" antar jag

Jag väntar med spänning på win8!

Permalänk
Medlem

Dumt att döma ut gränssnittet innan man testat det. Microsoft har skickliga mjukvaruingenjörer, det går inte att förneka. Phone 7 klagades det också på innan det lanserades, men de som testat Metro-gränssnittet är i regel överrens om att det är riktigt bra. Om influenser från det förs över till nya Windows så tror jag att det är svårt att misslyckas. Ja, det kommer vara annorlunda, men det var iOS och Android när de dök upp också.

Det jag gillar mest med W8 är att det inte är ett lättviktar-OS i stil med iOS, Android och Phone 7 utan ett riktigt, produktivt OS. Bra skit för tablets och PC.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk

Det är alltid gnäll och skepsis när något nytt och annorlunda är på gång.
Så har det alltid varit. Win 3.11 - Win95 - Win 98 - XP - Win 7 bland annat.

Ingen var nöjd då Volvo slutade med bakhjulsdrift i och med 850's intåg.

Eller designen som BMW valde till 5-serien år 2003 (E60 och E61), den som nu alla apar efter...

Permalänk
Medlem

Ser skit bra ut, och ni som inte gillar det. Så synd för ni lär få gå över till det förr eller senare iaf

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Sååå.... Vad är nytt? Känns lite som Tron.

"This year we put a 12 on the box."

Enda skillnaden är touchkapacitet, som även Windows 7 har, och ingen i hela världen använder?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av airhead:

Sååå.... Vad är nytt?

Vad var nytt i windows7? Det sålde ganska bra i alla fall...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Vad var nytt i windows7?

x64 som funkar!

Visa signatur

Z87-PRO|4770K/NH-D14|24GB DDR3|EVGA780ti|120GB Samsung840|W7x64
P6X58D-P|I7-950/NH-U12P|24GB DDR3|HD5870|128GB Samsung830|W10x64
Clevo W110ER|i7-3632QM|16GB DDR3|GT650M|250GB Samsung840Pro|W7HPx64
M4A79XTD EVO|Phenom X4 965/Thermalright HR-01 Plus|12GB DDR3|HD5450|60GB Vertex2|W7Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det nya användargränssnittet är vad som ersätter startmenyn. För allt. Desktops, laptops, plattor och telefoner. Du kan välja att bara vara i Windows 7-läget, men du kan inte stänga av den nya startmenyn.

Ingen verkar heller inse att det är minst 1 år kvar till lansering av Windows 8. Tror ni inte att Microsoft kommer förbättra utseendet alls under ett helt år? Det tror jag.

Ser riktigt snyggt och lovande ut tycker jag. Gillar man det inte så är man en bakåtsträvare!

Några videos:
http://www.youtube.com/watch?v=p92QfWOw88I
http://www.youtube.com/watch?v=UYSSdSNFjhU
http://allthingsd.com/20110620/windows-for-the-app-age-micros...

Om nu detta stämmer så är det mist sagt oroande, jag klagar sällan på nya grepp och div designförändringar som tex har skett med windows under åren, tex så använder jag aldrig klassiskt läge då det är osnyggt och torftigt, är inte bakåtsträvare alls utan avskyr denna nya startmeny för den är så förbannat ful med dessa legoklossar huller om buller.

Och MS får gärna göra om startmenyn lite, men herregud INTE TILL DETTA, är så otroligt fult så kan inte tänka mig att ha det, och finns en bra anledning till varför jag aldrig grunnar eller kommer grunna på en telefon med Win 7 och det just den otroligt fula startmenyn, som också ser ut som gjort av ett barn och är värre en en dålig B-film.
Hoppas verkligen denna startmenyn kan tas bort att det bara är en option, annars får man på allvar fundera vad man ska ha för OS i framtiden, helt plötsligt ser linux mer lockande ut... eller så får man hoppas att det kommer tredjeparts program som fixar till det hela

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bgix:

x64 som funkar!

Skillnaden mot vista är väl mest att program och drivrutiner har fått några år till på sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Ingen var nöjd då Volvo slutade med bakhjulsdrift...

Kan fortfarande inte förstå varför man skulle jubla över en försämring införd för att minska produktionskostnaden.

BMW o Mercedez gick aldrig på den lätte och säljer dyrare, bakhjulsdrivna bilar som aldrig förr!

Visa signatur

Z87-PRO|4770K/NH-D14|24GB DDR3|EVGA780ti|120GB Samsung840|W7x64
P6X58D-P|I7-950/NH-U12P|24GB DDR3|HD5870|128GB Samsung830|W10x64
Clevo W110ER|i7-3632QM|16GB DDR3|GT650M|250GB Samsung840Pro|W7HPx64
M4A79XTD EVO|Phenom X4 965/Thermalright HR-01 Plus|12GB DDR3|HD5450|60GB Vertex2|W7Pro x64

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ggustavsson:

Hoppas verkligen denna startmenyn kan tas bort att det bara är en option, annars får man på allvar fundera vad man ska ha för OS i framtiden, helt plötsligt ser linux mer lockande ut... eller så får man hoppas att det kommer tredjeparts program som fixar till det hela

Det gamla gui:t visas vid 3:03

Permalänk
Medlem

Får hoppas man kan få tag på det via msdnaa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Skillnaden mot vista är väl mest att program och drivrutiner har fått några år till på sig?

Jag håller med helt! Idag är Vista väldigt stabilt.

Permalänk
Medlem

Windows är en "Major release" och kommer ersätta Windows Vista som är föregående major release.
Win 7 är en uppgradering ifrån Vista helt enkelt, medan Windows 8 är en stor förändring.
En som jag kommer att köpa och använda för båda mina datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pannkakspajjas:

Jag vill se DX12 (L)

Mjo för att de har någon som helst anknytning till operativsystemet.... Spel använder knappt DX 10 10.1 eller 11 för den delen och du vill redan se ännu en version som tilläger 1 funktion och kräver ett nytt operativsystem att fungera pga att Microsoft måste tvinga folk att uppgradera då nya tillför knappt något på desktop marknaden.

Nya GUI kommer vara lika wow för mig som Windows Media Center var, en fin gimmick i ca 5 sekunder där man sedan tröttnade och avinstallerade för att inte slösa bytes.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.