Permalänk

Vill uppgradera min dator lite.

Tjenare allihopa!

Nu är det så att jag vill uppgradera min dator lite då min dator är väldigt dålig på hantera spel, jag är ingen expert på datorer isig so go easy on me. Jag vill ha nya delar som kan hantera spel hyfsat, så jag vill inte ha dem allra dyraste delarna så jag kan hantera Crysis 2 på Ultra och etc. Bara så att jag klarar dem flesta spel hyfsat. Det jag behöver uppgradera (eller tror jag behöver uppgradera är). Nu tänker ni säkert varför skaffar han inte en ny dator om allt detta är så ruttet? Jo det är så nu till hösten kommer jag få en mac av mitt gymnasium så jag kommer fokusera mina arbeta och allt sånt just på den, men när jag ska spela och sånt så vill jag ju använda min PC.

Grafikkort: NVIDIA Geforce 7050 / NVIDIA nForce 610i
Mina två är processorer är: Intel(R) Pentium(R) Dual CPU E2200 @ 2.20 GHz
Självaste datorn är (om det hjälper något): ACPI x86- based PC

Vet inte riktigt om det är allt om det behövs för att uppgradera min dator, men jag postar en länk från canirunit för säkerhets skull.

http://i51.tinypic.com/20hk474.jpg

Så tack på förhand allihopa

(och byte tråd ämne om detta är fel ämne att skriva tråden i)

//Shadoow88

Permalänk
Medlem

Fel forum, du borde ha postat i Köpråd. Den här forumdelen är för modifikationer av typen "titta, jag bygger en dator i ett bowlingklot".
Montering av standarddelar räknas inte under "egna konstruktioner".

Jag tror tyvärr att den här datorn kan vara för gammal för att en uppgradering ska vara värd pengarna. Du får mer för dina pengar om du köper en ny. Du vill väl fortsätta spela även när du fått din mac?

För att vara säkra behöver vi veta vad datorn har för:

Moderkort
Nätaggregat
Chassi

och viktigast av allt: Budget!

Gärna en bild eller länk till produktsida om du har.

Jag förutsätter att datorn är stationär.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aniron:

För att vara säkra behöver vi veta vad datorn har för:

Moderkort
Nätaggregat
Chassi

Om du inte vet dessa, öppna datorn och ta lite bilder (förutsatt att den är stationär då), så kan vi säkert hjälpa dig. Behöver också veta hur mycket RAM du har. Det står på post screen eller om du tar Computer->Properties i Windows (ligger under start menyn)

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere