Permalänk
Medlem

Xbox problem!!!

Hej, det är så här att när jag ska koppla in mitt xbox i två av min tvapparater så funkar det inte... Jag har en xbox komponent kabel, en sådan med en grön, blå, röd. Plus vit , röd och gul. Det kommer inte upp någon bild alls.. Känns som jag har testat alla hål som finns på de två olika tvapparaterna.. Jag vet inte riktigt vilka kablar som är vad..
Men det lustiga är att jag har en till tv, den funkar det klockrent på. Då använder jag bara vit, röd och gul och det funkar...
De tre olika apparaterna är hyfsat nya, så jag tycker att det borde funka i alla tre..
Tacksam för svar!!

Permalänk
Medlem

I vit/röd/gul så är gul video och vit/röd ljud.
I grön/blå/röd är alla video.

Om tv-apparaterna är hyfsat nya så borde de har hdmi, så skaffa en billig hdmi kabel (köp inget onödigt dyrt). HDMI ger dessutom bäst bild.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Okej, jag kan testa med en sådan. Fast jag har bara sett hdmi-kabel till nyare xbox, med ett hdmi uttag på konsollen. Finns det till äldre xbox också??

Permalänk
Medlem
Skrivet av dh9002:

Okej, jag kan testa med en sådan. Fast jag har bara sett hdmi-kabel till nyare xbox, med ett hdmi uttag på konsollen. Finns det till äldre xbox också??

Jag tror att det fanns hdmi-uttag på Elite-versionen av gamla xbox 360 (tror den hette så, den var svart i alla fall).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kollade nu , den har inte det.. Men det ska väl räcka att koppla in antingen blå-grön-röd, eller vitrödgul sladdarna ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dh9002:

Hej, det är så här att när jag ska koppla in mitt xbox i två av min tvapparater så funkar det inte... Jag har en xbox komponent kabel, en sådan med en grön, blå, röd. Plus vit , röd och gul. Det kommer inte upp någon bild alls.. Känns som jag har testat alla hål som finns på de två olika tvapparaterna.. Jag vet inte riktigt vilka kablar som är vad..
Men det lustiga är att jag har en till tv, den funkar det klockrent på. Då använder jag bara vit, röd och gul och det funkar...
De tre olika apparaterna är hyfsat nya, så jag tycker att det borde funka i alla tre..
Tacksam för svar!!

Är kontakterna i tv:n färgkodade, endera ska du använda röd, vit och gul eller grön, blå, röd, vit och röd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Okej , tack för er tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av dh9002:

Okej , tack för er tid

Jag hoppas att det gick bra för dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det brukar finnas en liten switch längst in på kabeln på Xbox 360, den ska bytas till HD eller något liknande, kommer inte ihåg exakt vad det står. Switchen byter hur som helst mellan komponent och de vanliga rca-kablarna.