hjälp! måste vänta en halvtimma innan jag kan komma in i win. igen.

Permalänk
Medlem

hjälp! måste vänta en halvtimma innan jag kan komma in i win. igen.

Sedan jag skaffade KD7 har jag bara problem! Nätaggregatet (kanske moderkortet, är inte 100% säker) ger ifrån sig högfrekfent och mycket irriterande ljud. 12V ligger på 11.61V och 5V på 5.13V medan -12V ligger på -7V och -5V ligger på 0.43V. Nätaggregatet är av märket AOpen och på 300W. Resten av konfig. ser ni signaturen.

Nu till problemet. Efter en halvtimma eller några timmar får jag blå ruta där det står att win. påbörjar dumpning av fysikt minne. Denna medelande brukar komma när datorn är ostabil, överklockat eller tempen är för hög. Min burk är varken överklockat eller har för hög temperatur.

Iaf när jag försöker starta om datorn så kommer den bara till windows logon och sedan blir det svart skärm i kanske 30sek för att sedan ska en blå ruta med " c000021a unknown Hard Error" dyka fram. Ibland hänger den sig direkt i böjan då den letar efter hårdiskar.

Det funkar igen bara om jag väntar kanske en timma! Men det är inte värmeproblem då jag hade burken framför öppet fönster med cpu temp på 38*C.

Själv tror jag att det är antingen nätaggregatet eller moderkortet som skapar dessa problem. Har nån annan haft samma problem? Nån som kan hjälpa mig? Vad kan jag göra?

Det ända som sitter i moderkortet är grafikkortet och har kopplat ur alla saker som inte är nödvändiga typ cd-spelare/brännare.

Det konstiga är att den högfrekfenta ljudet försvinner ju längre datorn är på och efter krashen när man försöker starta om datorn är den borta.

Glömde säga <tt hårddisk lampan lyser hela tiden när det blir sån fel men hårddisken jobbar inte...den bara snurrar.