Klarar denna datorn Bf3 och mwf3 på högsta?

Permalänk

Klarar denna datorn Bf3 och mwf3 på högsta?

Permalänk

MW3 garanterat.. BF3 troligen, ingen som vet där !

Visa signatur

"Antar dock att du menar SLI(Scalable Link Interface), och inte SFI[I](Svenskundervisning för invandrare)" - lol

Permalänk
Avstängd

Tvivlar på högsta, men höga inställningar i alla fall.
Köp http://www.inet.se/artikel/6909558/corsair-ax-850w-80-gold istället förresten.

Nätagget du har valt har ingen möjlighet för att kylas i chassit du har valt

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk

Vadå tvivlar på högsta? Det är 2 grafikkort. Hur jävla krävande tror du spelet är?

Permalänk
Medlem

skulle ta ett annat moderkort då det är en 4x och en 16x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klappkossa5000:

Vadå tvivlar på högsta? Det är 2 grafikkort. Hur jävla krävande tror du spelet är?

Och du kom alltså inte med något motargument, men du tänkte bara försöka få mitt bidrag till tråden att se löjligt ut.
Eller?

Jag tror definitivt att spelet blir extremt krävanda, BF3 that is.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Jag tror dom har kört med ett GTX 580 när dom testat spelet.
Men med 64 spelare på en server så tror jag att det kan börja svettas lite, så mitt svar är nej, den kommer inte att klara att maxa BF3.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Jag tror dom har kört med ett GTX 580 när dom testat spelet.
Men med 64 spelare på en server så tror jag att det kan börja svettas lite, så mitt svar är nej, den kommer inte att klara att maxa BF3.

Det är väl bara självaste mappen och omgivningen som tar på grafikkortet mestadels, självaste spelarna runt om på mappen är mer CPU Baserat?

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

Nej den kommer absolut inte klara bf3... Köp minst 2 grafikkort till... Oseriös tråd när du har en budget på 16 k..

Visa signatur

[]

Permalänk
Medlem

Tror inte BF3 är speciellt krävande, men sen finns det små pojkar som vill tro mycket. Tror helt klart du kan i stort sätt maxa BF3 på den burken. Inte så väldigt nära iaf.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

När jag testade bf3 betan på dh så hade dem Alienware datorer med ett Radeon 6990 kort, vet inte tyvärr vad dem hade för minnen och sånt, men dem hade riktigt höga inställningar ingame, "vet inte om dem hade max på allt" och det flöt på hur bra som helst. Så jag tror garanterat att Bf3 kommer fungera bra på höga inställningar med den datorn du har plockat ihop. Mw3 maxar den garanterat

Det var alphan jag testade, inte beta. My bad!

Visa signatur

Phanteks AMP 1000W || Gigabyte B760 Gaming || Intel Core i5 13600K || Artic Liquid Freezer II || G.Skill 32GB DDR5 6000Mhz || MSI GeForce GTX 4070 12GB Gaming X Trio || Kingston Fury Renegade M.2 NVMe 1TB + 1TB & 500GB M.2 SSD || 4TB WD ||

Citera för garanterat svar!

Permalänk
Medlem

Klara din dator mw2 på max klarar den troligen mw3 på högsta

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Matuschek:

nej det gör man inte för dom specsen är inte officiella utan rena spekulationer

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av codR:

När jag testade bf3 betan på dh så hade dem Alienware datorer med ett Radeon 6990 kort, vet inte tyvärr vad dem hade för minnen och sånt, men dem hade riktigt höga inställningar ingame, "vet inte om dem hade max på allt" och det flöt på hur bra som helst. Så jag tror garanterat att Bf3 kommer fungera bra på höga inställningar med den datorn du har plockat ihop. Mw3 maxar den garanterat

Asså fick man spela betan på dh? Jag som trodde det var en alpha version från i julas.

Det många kanske inte tänker på det är att dom kommer att få ner kraven på bf3, dom kanske körde med dubbla 580's och skit i ALPHAN men i release så räcker det med 1 580 för att ha väldigt höga inställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matuschek:
Skrivet av pumba-kung:

nej det gör man inte för dom specsen är inte officiella utan rena spekulationer

Och även om det är spekulerade requirements så är det bara minimum och rekommenderade, står inget om vad som krävs för max. Rekommenderad spec är bara vad som krävs för att kunna spela flytande, inte vad som krävs för att kunna maxa.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

på dh körde jag med ett 580 i datorn jag testade på med höga inställningar och med anke på att 2 6950 har mer prestanda och att dom antagligen kommer optimera spelet så ka. du nog maxxa det med 2 6950. fast inget e säkert om du inte köper 2 6990

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av landizz:

Asså fick man spela betan på dh? Jag som trodde det var en alpha version från i julas.

Det många kanske inte tänker på det är att dom kommer att få ner kraven på bf3, dom kanske körde med dubbla 580's och skit i ALPHAN men i release så räcker det med 1 580 för att ha väldigt höga inställningar.

Det stämmer faktiskt, det var ALPHAN inte betan. My bad!

Visa signatur

Phanteks AMP 1000W || Gigabyte B760 Gaming || Intel Core i5 13600K || Artic Liquid Freezer II || G.Skill 32GB DDR5 6000Mhz || MSI GeForce GTX 4070 12GB Gaming X Trio || Kingston Fury Renegade M.2 NVMe 1TB + 1TB & 500GB M.2 SSD || 4TB WD ||

Citera för garanterat svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Tvivlar på högsta, men höga inställningar i alla fall.
Köp http://www.inet.se/artikel/6909558/corsair-ax-850w-80-gold istället förresten.

Nätagget du har valt har ingen möjlighet för att kylas i chassit du har valt

Har du ens tittat på bilderna? Klart nätagget går att kyla -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceddan93:

Nej den kommer absolut inte klara bf3... Köp minst 2 grafikkort till... Oseriös tråd när du har en budget på 16 k..

Vad är det för fel på det priset... Hade varit oseröst med en budget på t.ex 25k+..

ser inget problem med det priset

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk

Ja fan!
Men bad company... Dom har inte laggt ut några system requirments än, men som jag ser det så är jag nästan säker på att den maxar båda.

Visa signatur

Cooler Master Elite 430|AMD Phenom II 3.2 Ghz - Quad Core| 500GB HDD| 4GB RAM|ASUS Radeon HD6870|

Permalänk
Medlem
Skrivet av landizz:

Asså fick man spela betan på dh? Jag som trodde det var en alpha version från i julas.

Det många kanske inte tänker på det är att dom kommer att få ner kraven på bf3, dom kanske körde med dubbla 580's och skit i ALPHAN men i release så räcker det med 1 580 för att ha väldigt höga inställningar.

Nej man fick inte spela betan på DH, det var fortfarande pre-alpha build.

Permalänk

Ursäkta mig, och mitt språk, men vad tusan behöver man 16GB ram för?? det är ju inte som att man ska rendera 60+ minuters HD material från fredagspanelen varje gång man startar BF3, eller?

Och för att ge ett straight answer; ja, du kommer kunna maxxxxxa alla existerande spel

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Ursäkta mig, och mitt språk, men vad tusan behöver man 16GB ram för?? det är ju inte som att man ska rendera 60+ minuters HD material från fredagspanelen varje gång man startar BF3, eller?

Och för att ge ett straight answer; ja, du kommer kunna maxxxxxa alla existerande spel

Jag håller med. Ta mindre ram och lägg pengarna på nått annat trevligt istället.

Permalänk
Medlem

Eftersom jag kan maxa BC2 med 32x AA i Full HD med spelbar fps (minst 30) med min rigg, räknar jag med att bara dra ner på AA rätt rejält och kanske något mer för att få det till samma nivå. Men man vet ju inte som sagt, det får framtiden utvisa. Vi som hänger på detta forum har ju oerhört bra datorer jämfört med annat folk som kommer spela spelet.

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 3600XT 3.8Ghz 35MB - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC - 16GB HyperX 3200MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum
Bärbar 13" MacBook Pro Retina Space Gray - 2.3 Quad i5 - 16 GB 2133Mhz RAM - Intel Plus 655 1,5GB - 512GB SSD - MacOS 11
Playstation 4 Pro

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera dig att byta både HDD och SSD, HDD till t.ex. Samsung Spinpoint som låter betydligt mindre och svalare, även en green(5400RPM) disk går bra när man endå har system och spel på SSD, då blirr det billigare tystare svalare och säkrare. SSD hade jag valt en M4 eller en värsting Sandforce disk,(OZC Vertex 3, Vertex 3 Max IOPS, eller Corsair Force GT)

Visa signatur

P8P67 Deluxe | i5 2500K @ 4,4 GHz (H70) | 4x4GB Corsair PC12800 | 2x 6950 @ (1536 Shaders) 880 MHz/1375Mhz | 480GB Intel 520 | OCZ Silencer MKIII 750W | 800D
Det heter effekten och spänningen, inte watten och volten.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av xelente:

Nej man fick inte spela betan på DH, det var fortfarande pre-alpha build.

Jag vet, jag var sarkastisk.

Permalänk