Onoff begärs i konkurs

Permalänk
Inaktiv

Fan alltså, den bättre av de vanliga butikerna.

Permalänk

Bra, alltid varit så mycket trassel med on off. Nu blev jag glad

Permalänk
Skrivet av puppetm:

Nej... det ar aldrig 40% i butikerna, sluta sprid dynga - det var 25%.

Räcker det inte att jag och många andra inte kommer ha en arbetsgivare snart? Det vore ju underbart om alla 12-åringar kunde tänka sig för och tänka på alla anställda. Räkna genomsnitt 10-12 per butik * 60 + Allt folk på huvudkontoret, samt folk som gör hemleverans och installation.

Det är GANSKA många som står utan någonting. Och att ni sedan drar alla säljare/butiker över ett streck, väx upp. Bara för att A är elak mot dig betyder inte det att resten av alfabetet är elaka också.

All kompetent personal kommer att bli upplockade av konkurrenterna.
Arbetskraften kommer inte att försvinna bortsett från lite inkompetent personal som kanske bestämmer sig för att byta bransch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av puppetm:

Räcker det inte att jag och många andra inte kommer ha en arbetsgivare snart? Det vore ju underbart om alla 12-åringar kunde tänka sig för och tänka på alla anställda. Räkna genomsnitt 10-12 per butik * 60 + Allt folk på huvudkontoret, samt folk som gör hemleverans och installation.

Det är GANSKA många som står utan någonting. Och att ni sedan drar alla säljare/butiker över ett streck, väx upp. Bara för att A är elak mot dig betyder inte det att resten av alfabetet är elaka också.

OnOff ska ha ca 900 anställda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av puppetm:

Hm, blandade kanske ihop det med den andra bannern om att vissa saker hade upp till 40% lägre pris. Mitt misstag i så fall.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Trist med OnOff försvinnande, enda "stora" butiken tillsammans med Expert jag har någon respekt för. Dem gör inte sådan falsk marknadsföring som Elgiganten, Siba och Media Markt. Levererar Crysis med en dator som bär på en GF 520 lr ATI 5450 och kallar dem speldatorer...

Permalänk
Medlem

när ska expert och elgiganten slå igen då? har alltid fått urusel service där...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

felgiganten nästa?

Hoppas.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk

Har aldrig gillat onoff. Personalen är så jäkla otrevliga så det inte är sant.

Permalänk
Medlem

Heh, undrar hur marknaden kommer bli här i stan nu då, då OnOff är utan tvekan den mest valbesökta elektronikbutiken i stan.

Nu är det bara två mindre lokala butiker, så jag antar att någon stor kedja kanske öppnar här så småningom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobokrull:

Har aldrig gillat onoff. Personalen är så jäkla otrevliga så det inte är sant.

Plus totalt okunniga när det gäller datorer å hårdvara till dessa.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

trist!

onOff var som både jag och frugan sa, den bättre av dom butikerna, bortsett från Media markt.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

1. Elgiganten 4 992 632 2. Media Markt 4 159 189 3. Siba 3 286 963 4. Onoff 3 086 429 5. Netonnet 2 195 846 6. Expert 2 075 868 7. The Phone House 1 329 580 8. Euronics 1 204 859 9. Audio Video 1 158 123 10. Webhallen 612 719

Det är ju verkligen goda nyheter för konkurrenterna. Det är över 3 miljarder i omsättning som kommer att fördelas över de andra jättarna nu. Det kommer att minska förlusterna rejält för dem.

Frågan är bara vilka som har bäst chanser att norpa OnOff-kunder? Hur ser en OnOffkund ut? De måste gilla höga priser, bråk om reklamationer, okunnig personal och dåligt utbud. Vilken konkurrent ligger närmast det?

Hur fan går de där till? Elgiganten i topp? Är folk konstant höga?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Varför sitter folk och hoppas på att butiker ska slå igen? Färre butiker = högre priser.

Lycka till, alla som jobbar på Onoff. Hoppas det löser sig för er på ett eller annat vis.

Permalänk

Och då är det bara för den nyöppnade och fräsha butiken i Västra Frölunda att stänga igen. Haha!

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gnurk:

Lite otäckt är det trots allt att de över en natt går från inga skulder registrerade hos Kronofogden till att kånka. Svårt att på objektiva grunder hinna uppfatta varningssignalerna i tid, förutom att folk på tyckarforum anser att deras snorkiga personal säljer tråkiga produkter till höga priser.

När en liten butik som Datorbutiken gick i konkurs så berodde det på att de fick akut ont om pengar och inte kunde betala något. OnOff däremot har gått med förlust i många år, sedan 2007 tror jag(?) och ägarna har fortsatt pumpa in pengar. När de upptäckte att det inte skulle vända så försökte de sälja företaget, när de upptäckte att det inte gick så fanns det inte någon annan utväg än konkurs, eftersom de inte ville fortsätta slänga pengar i sjön. Det var en mer "kontrollerad" konkurs" än vad det blir för mindre företag. De omsätter ju trots allt 3 miljarder men går "bara" med förlust med 44 miljoner. De hade säkert kunnat överleva många år om de varit säkra på att de skulle börja gå med vinst igen om ett par år.

Permalänk
Medlem

Skummt här uppe är On-off mest populärt, trodde elgiganten eller nått annat skulle försvinna först.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

känns som att det var väntat att någon av de större skulle falla förr eller senare, trodde nog mer på SIBA faktiskt.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av pobO:

Hur fan går de där till? Elgiganten i topp? Är folk konstant höga?

Elgiganten har en jävla massa kunder och en jävla fläskig butik i köpcentrumet nära mig, Siba och Onoff har inget att komma med sen har Elgiganten varit smartare med sin marknadsföring då folk köat och köpt varenda liten grej under mellandagsrean tex.

Jag hoppas på att Siba går i graven nu, jävla skitställe.

Permalänk
Skrivet av seville57:

Varför ?

Onoff brukar ja va inne till lite nu och då men blir aldrig något köp

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Vart ska man då lämna in sin data när/om den går sönder? Nån här som vet?

Visa signatur

Speldator: Fractal Design R4 / ASRock Z77 PRO3 / I5 3570K @4.0 Ghz / Corsair Vengeance LP 8GB / Cooler Master Hyper 212 EVO / Gigabyte HD7950 Windforce @Stock / Fractal Design Integra 650W / 500GB WD Caviar Black / 1TB WD Caviar Blue

Permalänk
Medlem

Som gammal Onoff-säljare kan jag bara känna medlidande med mina gamla kollegor och vänner. Ungefär 1300 jobb som försvinner nu.. Fy fan.

Vissa gnäller på att de var så dyra. Tänk då vilka som handlar där mest - gamla och barnfamiljer. Dessa typer av kunder orkar inte hänga på Sweclockers för att hitta den bästa uppsättningen av delar för att handla på ett billigt ställe som Inet.se (som jag förövrigt älskar). Istället går de till Onoff, snackar med en säljare för att få rekommendation på produkt och kan dessutom boka hemkörning och installation. Tänk er för innan ni skriver massa skit.

Permalänk
Skrivet av puppetm:

Är du duktig så har du ändå jobb direkt. Är du bland dom dåliga så grattis, du var med o sänkte OnOff.

Visa signatur

MVH
/Pro

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av anton.hj:

Tillverkaren

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Först netonnet som gick till SIBA och nu är ONOFF borta. Var väl bara en tidsfråga.

Tidsfråga ja, Mediamarkt har suttit och pressat ganska hård på priserna (förutom dator komponenter) för att de andra företagen ska försvinna ur leken så att mediamarkt kan ta över sverige =/

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton.hj:

Du får nog vända dig direkt till tillverkaren om nu inte OnOff köps upp eller nåt annat händer.

Permalänk

Värdelös service. Köper man i butik förväntar man sig att få mindre problem om produkterna felar. Antar att det är bäst att stänga igen elektronikkedjorna och enbart sköta handel över nätet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FANTEN:

Du får nog vända dig direkt till tillverkaren om nu inte OnOff köps upp eller nåt annat händer.

Okej, tack för svaret!

Visa signatur

Speldator: Fractal Design R4 / ASRock Z77 PRO3 / I5 3570K @4.0 Ghz / Corsair Vengeance LP 8GB / Cooler Master Hyper 212 EVO / Gigabyte HD7950 Windforce @Stock / Fractal Design Integra 650W / 500GB WD Caviar Black / 1TB WD Caviar Blue

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Prophan:

Som gammal Onoff-säljare kan jag bara känna medlidande med mina gamla kollegor och vänner. Ungefär 1300 jobb som försvinner nu.. Fy fan.

Vissa gnäller på att de var så dyra. Tänk då vilka som handlar där mest - gamla och barnfamiljer. Dessa typer av kunder orkar inte hänga på Sweclockers för att hitta den bästa uppsättningen av delar för att handla på ett billigt ställe som Inet.se (som jag förövrigt älskar). Istället går de till Onoff, snackar med en säljare för att få rekommendation på produkt och kan dessutom boka hemkörning och installation. Tänk er för innan ni skriver massa skit.

Jag håller med dig till 100%. Och de "unga" som blir äldre är av den generationen som har mer kunskap om internet och "kan" installera saker de köper. Vilket leder till att Onoff med åren tappar mer och mer kunder, kan det stämma?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Inaktiv

Synd för dom som förlorar sina jobb.

Missade 25% rean, tror ni det blir rea fler gånger?