Permalänk

ping bättre på laptop?

Tjena allihopa!

Nu är det så att jag är en CS "gamar" och vill ha en så låg kallad "ping/MS" som möjligt och jag ligger runt
ca 20 någonstans på min gaming data, men sedan har jag en laptop HP från 2003 kanske?
och där pingar jag runt 15. Min laptop kör jag via trådlöst och gamingdatan via kabel.

Men kan någon svara på vad det kan avra som göra att jag har en bättre ping på min laptop än mig gaming?

Skulle vara till stor hjälp, alla svar är välkommna. Men skippa skit snacket !

Permalänk
Medlem

skilnad på os och config?

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Rekordmedlem

Vad menar du exakt med ping? Alltså har du kört ping kommandot från cmd mot samma enhet eller har du läst av nått inne i spelet? prova att köra ping på riktigt mot samma ip nr o se om det skiljer, annars är det så mycket annat som påverkar, men visst kan en trådlös anslutning vara bättre, men det är mycket osannolikt, om det skiljer kan det bero på skadad kabel eller liknande, den kablade dator tappar inte paket o dyl ?
edit : vad händer om du kör laptopen med kabel då? har den samma som trådlöst då , eller är även den slöare på kabel?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Näe finns ju inget logiskt som förklarar att den har bättre pingtid.. Som redan nämnt kanske sneinställd config eller dålig TP-kabel, eller nått annat indivdiduellt strul i "gamerdatorn". Sen att 15-20ms skillnaden inte märks av en människa är ju en annan femma

Visa signatur

Asus MAXIMUS V FORMULA | Corsair AX 760W 80+ Platinum
Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCII
Intel Core i7 3770K @ 4,6Ghz (Ivy Bridge) | Samsung SSD Kit 840-Series 250GB
Cooler Master HAF X | Corsair H70 | 1x Samsung S27B970 (27") + 2x BenQ G2412HD (24")

Permalänk

Jag har fått svar på min fråga!
Det har helt med min "config" att göra ( cl_uppdaterate ex_interp cl_cmdrate)
Om jag har föra höga siffror så smiger dig pingen upp från 13 till 20.
Vet någon hur jag kan göra för att få pingen lägre igenom att inte sänka mina rates osv?