Mac OS X 10.7 "Lion" lanseras i juli

Permalänk
Avstängd

Tackar!:D^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer ut något roligt imorgon!

Sitter just nu med GM utav Lion och det är mycket trevligt. Dock så känns det inte lika otroligt att använda som Apple själva säger att det är, men tillkomsterna såsom fullscreen apps, launchpad och bättre gester är uppskattade och välanvända! En liten besvikelse är att systemet använder mycket mer minne än tidigare (känns det som), och för att jag ska få ut allt måste jag nog uppgradera mitt internminne då 4GB inte längre känns tillräckligt. Det är även en hel del program som måste anpassas efter Lion då mycket gärna kraschar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Etzolin:

Hoppas det kommer ut något roligt imorgon!

Sitter just nu med GM utav Lion och det är mycket trevligt. Dock så känns det inte lika otroligt att använda som Apple själva säger att det är, men tillkomsterna såsom fullscreen apps, launchpad och bättre gester är uppskattade och välanvända! En liten besvikelse är att systemet använder mycket mer minne än tidigare (känns det som), och för att jag ska få ut allt måste jag nog uppgradera mitt internminne då 4GB inte längre känns tillräckligt. Det är även en hel del program som måste anpassas efter Lion då mycket gärna kraschar.

Aj då...detta låter inte kul.:/ Är du säker på att det är så här du tror det kommer att bli?:O Man kanske ska strunta i att uppdatera? Eller vad tror du?^^ Skulle du kunna utveckla ditt resonemang?:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Aj då...detta låter inte kul.:/ Är du säker på att det är så här du tror det kommer att bli?:O Man kanske ska strunta i att uppdatera? Eller vad tror du?^^ Skulle du kunna utveckla ditt resonemang?:)

Jag är inte säker på om Apple har hunnit göra några extra tweaks sedan GM versionen, men det används väldigt mycket RAM. I natt när jag satt och kodade hemsidor så hade jag på DreamWeaver, Photoshop, Safari och Chrome, och det maxade ur hela mitt internminne. Swappade otroligt mycket. Hade nog 20MB ledigt som mest. Nu när jag endast surfar lite lätt och har DreamWeaver på i bakgrunden så har jag 800MB ledigt. Förstår verkligen inte varför det ska ta upp så mycket RAM.

Fastän lejonet kräver mycket minne så vill jag ändå inte gå tillbaka. De nya funktionerna har bundit fast mig vid Lion, och skulle jag gå tillbaka så skulle jag nästan känna mig handikappad. För mig så överväger helt enkelt fördelarna nackdelarna! Det är individuellt helt enkelt. Kolla upp för och nackdelar innan du uppgraderar, just nu är minnesproblemet mest störande. Applikationer som leker ihop med Lion kommer ju med tiden, så att program kraschar kommer inte bli så ihållande. Kan även vara jag som har en lite taskig installation då jag uppgraderat från Snow Leopard > Lion Dev. Preview 4 > Lion GM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Aj då...detta låter inte kul.:/ Är du säker på att det är så här du tror det kommer att bli?:O Man kanske ska strunta i att uppdatera? Eller vad tror du?^^ Skulle du kunna utveckla ditt resonemang?:)

Lite pinsamt, men det är visst Safari som är en stoooor minnesläcka i Lion.

Permalänk
Medlem

Någon som sett till Lion på update ännu

Visa signatur

DATOR: MacBook Pro 13" - Hårddisk: OCZ Agility 3 Series SATA III 2.5″ SSD 60GB - OP: MacOS X 10.6.7 - 2.3GHz Intel Core i5 - 4GB 1333 MHz DDR3 - Intel HD Grapichs 3000 (348mb).
MOBIL: Iphone4 16Gb Svart.