Star Wars: The Old Republic

Permalänk

Hepp, så har vi vad som verkar vara 100% legit info på Collector's Edition; Tråd på den officiella hemsidan med länkar etc

Någon som kan tyda specifikationerna? De kan väl förresten omöjligt vara spikade vid det här laget?

Skrivet av Flandersss:

Tråkigt att höra, att det finns så mycket "opolerat" och gammalt... Jag kommer nog ändå vara tvungen att köpa spelet, jag har en dålig vana att gilla allt bioware tillverkar.

I feel ya' bro. Sen så är det också Star Wars.
Fast främst är det mitt inre KotOR-fan som driver mig.

Permalänk
Skrivet av Feskmacka:

Hepp, så har vi vad som verkar vara 100% legit info på Collector's Edition; Tråd på den officiella hemsidan med länkar etc

Någon som kan tyda specifikationerna? De kan väl förresten omöjligt vara spikade vid det här laget?

I feel ya' bro.

När jag kollade lite snabbt fick jag fram detta. Spelet är verkligen inte krävande alls om dessa stämmer och om spelet finns hos återförsäljar är en release väldigt nära! Release date under Comic Con?

----Specs---
OS: Windows XP or Windows Vista
CPU: Intel Core Duo 2,0 Ghz or Better
Ram: 2Gb ram (1,5Gb XP)
Harddrive: (8x Dvd-rom or better)
Video: ATI 4000 or higher

Visa signatur

XBL: Framfart Steam: Flanders_one
Reserverad för alla felstavningar eller grammatiska fel som kan uppstå.

Permalänk
Skrivet av Flandersss:

När jag kollade lite snabbt fick jag fram detta. Spelet är verkligen inte krävande alls om dessa stämmer och om spelet finns hos återförsäljar är en release väldigt nära! Release date under Comic Con?

Folk har ju spekulerat över det sedan det första konventet 2008 De kanske får rätt den här gången?

Tror förresten att det står 'Windows Vista/7'? Det verkar vara en liten suddig sak direkt efter 'Vista'.

Permalänk
Medlem

Kan intyga att det inte kräver speciellt mycket då jag körde "opolerad" beta på en bärbar skräp HP.

Det JAG saknar är MMO-känslan. Verkligen avskyr single-player spel då jag vill göra saker tillsammans med spelare.
Alldeles för dålig chat, LFG-system (obefintligt), få "instanser", mycket single player story, linjärt. Hoppas innerligt att dom får bukt på det men man kan ju fråga sig hur mycket dom hinner eller har planer på att göra innan årsskiftet/release.

Permalänk
Skrivet av Feskmacka:

Folk har ju spekulerat över det sedan det första konventet 2008 De kanske får rätt den här gången?

Tror förresten att det står 'Windows Vista/7'? Det verkar vara en liten suddig sak direkt efter 'Vista'.

Ah, det kan vara en 7 efter vista, men jag skrev bara ner det jag var nästan 100% säker på. Innan Intel Core Duo har du ju "Amd Athalon ......"

Visa signatur

XBL: Framfart Steam: Flanders_one
Reserverad för alla felstavningar eller grammatiska fel som kan uppstå.

Permalänk
Skrivet av redruM:

Kan intyga att det inte kräver speciellt mycket då jag körde "opolerad" beta på en bärbar skräp HP.

Det JAG saknar är MMO-känslan. Verkligen avskyr single-player spel då jag vill göra saker tillsammans med spelare.
Alldeles för dålig chat, LFG-system (obefintligt), få "instanser", mycket single player story, linjärt. Hoppas innerligt att dom får bukt på det men man kan ju fråga sig hur mycket dom hinner eller har planer på att göra innan årsskiftet/release.

Usch... Det är ju klart att man vill spela med kömpisar, och att ett multiplayerspel faktiskt är designat för det. Varför satsa på att utveckla ett MMO om man lägger merparten av sina resurser på singleplayerupplevelsen?

Men så är det ju som sagt ett MMO. Man kan ju alltid hoppas på att det man tycker saknas implementeras senare i spelets liv.
Fast helst vill man ju att det redan är där vid launch

Skrivet av Flandersss:

Ah, det kan vara en 7 efter vista, men jag skrev bara ner det jag var nästan 100% säker på. Innan Intel Core Duo har du ju "Amd Athalon ......"

Mjao, inget att hänga upp sig på. Men det kan väl ändå inte vara spikat, än? Flera månader innan launch, när testande av spelet inte ens är över... Eller?

Permalänk
Skrivet av Feskmacka:

Usch... Det är ju klart att man vill spela med kömpisar, och att ett multiplayerspel faktiskt är designat för det. Varför satsa på att utveckla ett MMO om man lägger merparten av sina resurser på singleplayerupplevelsen?

Men så är det ju som sagt ett MMO. Man kan ju alltid hoppas på att det man tycker saknas implementeras senare i spelets liv.
Fast helst vill man ju att det redan är där vid launch

Mjao, inget att hänga upp sig på. Men det kan väl ändå inte vara spikat, än? Flera månader innan launch, när testande av spelet inte ens är över... Eller?

Dom ska börja en nya fas av testande idag, så det verkar skumt...

Visa signatur

XBL: Framfart Steam: Flanders_one
Reserverad för alla felstavningar eller grammatiska fel som kan uppstå.

Permalänk
Skrivet av Flandersss:

Dom ska börja en nya fas av testande idag, så det verkar skumt...

Indeed. På tal om, var det något med att stänga ner testandet någon vecka och sedan släppa in redan existerande testare, samt en hög nya?

Permalänk

Något i den stilen, vet inte hur många nya. Eftersom bioware släpper aldrig siffror! men feskmacka om du inte har tillgång beta-forum. Så rekommenderar jag betacake. http://betacake.blogspot.com/

Sitter på mobilen pga uppgradering av datorn. (Status: Det gamla är borta ur chassit)

Visa signatur

XBL: Framfart Steam: Flanders_one
Reserverad för alla felstavningar eller grammatiska fel som kan uppstå.

Permalänk
Skrivet av Flandersss:

Något i den stilen, vet inte hur många nya. Eftersom bioware släpper aldrig siffror! men feskmacka om du inte har tillgång beta-forum. Så rekommenderar jag betacake. http://betacake.blogspot.com/

Sitter på mobilen pga uppgradering av datorn. (Status: Det gamla är borta ur chassit)

Jag har knarkat tårta oavbrutet sedan Leakerz kollapsade Vad för nya grejer installeras i burken, förresten? Ett sprillans nytt innanmäte?

Permalänk
Skrivet av Feskmacka:

Jag har knarkat tårta oavbrutet sedan Leakerz kollapsade Vad för nya grejer installeras i burken, förresten? Ett sprillans nytt innanmäte?

Trevligt! Ja, allt är nytt. Mest av delarna från sweclockers sommardator är det. Jag skippade ssd och jag använder ett 6870 grafikkort. Allt i mitt nzxt h2 chassi.

Ska bli skönt att slippa min gamla e8400 intel core duo och dåliga moderkort. De skulle klara swtor lätt. Men moderkort kan inte ge ljud längre

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

XBL: Framfart Steam: Flanders_one
Reserverad för alla felstavningar eller grammatiska fel som kan uppstå.

Permalänk

Jag får Warhammer vibbar när jag läser här i tråden om hur ofärdigt spelet är och hur lite engagemang de bygger upp.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Skrivet av Doktor_Krall:

Jag får Warhammer vibbar när jag läser här i tråden om hur ofärdigt spelet är och hur lite engagemang de bygger upp.

Tänk på att detta är deras åsikter! Och de spelar en gammal "build"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

XBL: Framfart Steam: Flanders_one
Reserverad för alla felstavningar eller grammatiska fel som kan uppstå.

Permalänk

System Requirements :

OS: Windows XP, Windows Vista, Windows 7

CPU: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4000 or better / Intel Core2 Duo Processor 2.0 Ghz or better

RAM: At least 1.5 GB or better for XP / 2 GB or better for Windows Vista/7 / PC's using built in graphic chipsets 2 GB RAM is recommended.

Hard Drive: 8x DVD-ROM or better

Video: ATI XT1800 or better / NVIDIA 7800 or better / Intel 4100 or better. 256 MB minimum video RAM, shader 3.0 or better fully compatible graphics card.

(Sitter på nya datorn)

Visa signatur

XBL: Framfart Steam: Flanders_one
Reserverad för alla felstavningar eller grammatiska fel som kan uppstå.

Permalänk
Medlem

Inatt kom tydligen förbokningsbanners för ToR, bland annat på http://www.mmorpg.com, som länkar till en död sida på officiella siten. Dessutom finns nu collectors edition att beställa på olika webshopar som Discshop och Webhallen.

Hoppas det drar ihop sig till ett releasedatum snart.

EDIT*
Nu är aven den officiella pre-order sidan uppe: http://www.swtor.com/preorder

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Skrivet av RawHead:

Inatt kom tydligen förbokningsbanners för ToR, bland annat på http://www.mmorpg.com, som länkar till en död sida på officiella siten. Dessutom finns nu collectors edition att beställa på olika webshopar som Discshop och Webhallen.

Hoppas det drar ihop sig till ett releasedatum snart.

EDIT*
Nu är aven den officiella pre-order sidan uppe: http://www.swtor.com/preorder

Gött, ska kolla in det nu - Är lite halvtaggad på CE, speciellt eftersom jag aldrig har köpt något liknande förut, men den där jävla statyn... Tror någon skulle vilja köpa den av mig? Edit: 1500?! Mjae, nej i så fall.

Och tack för det Flandersss, men jag undrar fortfarande hur de kan ha spikat specs när de fortfarande testar? Är de preliminära på någe vänster? I och för sig så antar jag att man nog har ett bra hum om vad för minimum som krävs, vid det här laget... Det kanske var en dum fråga, men jag är inte den skarpaste hönan i kanoten - Ett kort, fördomsfritt svar skulle vara snällt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feskmacka:

Gött, ska kolla in det nu - Är lite halvtaggad på CE, speciellt eftersom jag aldrig har köpt något liknande förut, men den där jävla statyn... Tror någon skulle vilja köpa den av mig?

Och tack för det Flandersss, men jag undrar fortfarande hur de kan ha spikat specs när de fortfarande testar? Är de preliminära på någe vänster? I och för sig så antar jag att man nog har ett bra hum om vad för minimum som krävs, vid det här laget... Det kanske var en dum fråga, men jag är inte den skarpaste hönan i kanoten - Ett kort, fördomsfritt svar skulle vara snällt.

Tja, specen är ju officiell nu också eftersom den finns på hemsidan. Jag gissar att de har en ganska bra idé om vad som krävs på nersidan för att alls kunna spela spelet. Frågan är ju snarare vad som ska till för att dra på med allt, och hur det kan tänkas se ut.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Skrivet av RawHead:

Tja, specen är ju officiell nu också eftersom den finns på hemsidan. Jag gissar att de har en ganska bra idé om vad som krävs på nersidan för att alls kunna spela spelet. Frågan är ju snarare vad som ska till för att dra på med allt, och hur det kan tänkas se ut.

Jag har hört att spelet inte är så tungt, men dom har haft lite prestanda problem med skuggor.

Visa signatur

XBL: Framfart Steam: Flanders_one
Reserverad för alla felstavningar eller grammatiska fel som kan uppstå.

Permalänk

So... Vem ska köpa vad, förutsatt att ni ska köpa?

Någon aning om man får två st Pre-Order Codes när man beställer Webhallens 'Buddy Pack', förresten? Har mailat om saken i hopp om ett snart svar.

"1) Gäller endast för medlemmar. (Medlemskap hos Webhallen är gratis) Registrerade medlemmar som handlat något sedan tidigare får en kod skickad direkt till sin e-mailadress. Är du ny medlem så kontaktar du vår kundtjänst så hjälper de dig med att få en kod utskickad. Max en kod/order. "

Permalänk
Skrivet av Feskmacka:

So... Vem ska köpa vad förutsatt att ni sak köpa?

Har redan köpt på webhallen ja, det ska man få
Detta blev en dyr vecka för mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

XBL: Framfart Steam: Flanders_one
Reserverad för alla felstavningar eller grammatiska fel som kan uppstå.

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog köra på Digital Deluxe Edition tror jag. Ska kolla i eftermiddag efter jobbet, vår ISP här routar vår trafik via Schweiz så jag kan inte beställa härifrån

EDIT*
Såg just att Schweiz är med på listan, så antagligen är det något annat som felar eftersom jag inte kan beställa...

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feskmacka:

So... Vem ska köpa vad, förutsatt att ni ska köpa?

Har haft min Pre-order inne av CE på Webhallen sen September förra året, och nu har jag fått reggat pre-ordernyckeln på swtor.com

Permalänk
Medlem

Bara på att hoppas Bioware har dolt en massa funktioner, lfg-system, chatfunktioner och instanser. I skicket som spelet var i betan trillade det ner ifrån givet köp till att ej införskaffa...tyvärr Är dock en SW fanboi så det känns lite tungt. Aja får se hur det blir.

Permalänk
Skrivet av Lyrisius:

Har haft min Pre-order inne av CE på Webhallen sen September förra året, och nu har jag fått reggat pre-ordernyckeln på swtor.com

Jag tycker det räcker gott och väl med standard edition och min plånbok håller också med.

Visa signatur

XBL: Framfart Steam: Flanders_one
Reserverad för alla felstavningar eller grammatiska fel som kan uppstå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flandersss:

System Requirements :

Hard Drive: 8x DVD-ROM or better

WTF?

Hör mycket negativt om spelet tyvärr men jag kommer pre-ordra Deluxe edition ändå genom Origin och hoppas på att det blir någorlunda bra

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flandersss:

Jag tycker det räcker gott och väl med standard edition och min plånbok håller också med.

Det är lugnt, jag hoppar över fast föda i en vecka eller nått
CE var givet för mig när jag såg att det skulle dyka upp.

Permalänk
Medlem

Förbokat för evigheter sedan och idag fick man pre-order nyckel.

Är så grymt taggad på detta lir så det finns inte!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Saxat ifrån feber.se

"Något exakt släppdatum finns dock inte men det förväntas avslöjas senare i dag på The Old Republic-panelen som är på Comic Con 2011."

Permalänk
Medlem

Bokade precis en standard edition från webhallen
Nån som vet ungefär hur lång tid det tar tills man får sin pre-order nyckel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meenaze:

Bokade precis en standard edition från webhallen
Nån som vet ungefär hur lång tid det tar tills man får sin pre-order nyckel?

Fått svar ännu? Jag la en beställning strax efter dig så det kan ju ge mig en hint

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/