Roccat Isku börjar säljas i september

Permalänk
Melding Plague

Roccat Isku börjar säljas i september

Gamingföretaget Roccat laddar upp inför höstens innesittarsäsong med ett nytt tangentbord för datorspelare, givetvis kryddat med bakgrundsbelysta tangenter och en mängd makrofunktioner.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser ju riktigt trevligt ut det där!
Kanske blir o inhandla ett

Permalänk

Ser fruktansvärt bra ut

Permalänk

Jäklar vad dramatisk reklamvideo! Annars ser det bra ut, men är det mekaniskt?

Permalänk
Medlem

Jävlar va dyrt för vanliga tangenter...hade det varit mekaniska, sure, inga problem, men nu snackar vi "förstört-inom-ett-halvår"

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

jag skulle garanterat köpa det där om de hade varit mekaniskt.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk

Löjlig video. Löjligt tangentbord för p12or.

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk

Bara jag som fick 80-90 tals av videon. Typ när dom skulle visa något nytt till typ nintendo 8-bit super nintendo etc?

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut, tur att det inte är mekaniskt.
Jäkligt löjlig video dock.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Jävlar va dyrt för vanliga tangenter...hade det varit mekaniska, sure, inga problem, men nu snackar vi "förstört-inom-ett-halvår"

Hur mycket skriver du?

Har aldrig varit med om att ett Tbord gått sönder av användning.
Har iofs kört keytronic hela livet (dödat 4 med cocacola.)

BergErTTI has been a participant since 2010-06-21 (14 months ago), and in that time has typed 7,638,079 keys, clicked 9,072,198 times and moved his or her mouse for 454.78 miles

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett rymdskepp.

Visa signatur

| FD Define C TG | Asus Prime Z390-A | 9700K | H100i | Vengeance LP 16GB | MSI 3080 | RM750X |

| 970 Evo m2 500GB | 870 Evo 500GB | 4TB WD | LG 34GN850 | Sennheiser GAME One |

| PCMR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Hur mycket skriver du?

Har aldrig varit med om att ett Tbord gått sönder av användning.
Har iofs kört keytronic hela livet (dödat 4 med cocacola.)

BergErTTI has been a participant since 2010-06-21 (14 months ago), and in that time has typed 7,638,079 keys, clicked 9,072,198 times and moved his or her mouse for 454.78 miles

Permalänk
Medlem

Ahopp, jag som hade förväntat mig att de ska vara mekaniskt.. :/

Permalänk
Musikälskare

Vad var de jag såg nyss? Hemskt tempo och överdriven röst, går väll hem i US and A

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

I dessa fall spelar det nog ingen roll vad det är för tangentbord

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Skrivet av Najj:

Ser ut som ett rymdskepp.

HAHAHAHAHAHAHA JA. Microsoft Sidewinder X4 är bättre alla dagar

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Valo var ju ingen höjdare, så jag skulle inte ha några större förhoppningar på det här heller Å andra sidan avskyr jag macroknappar på fel ställen (vänstersidan ska vara tom).

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Detta tangetbord hade vart perfekt om det inte vore för knapparna som sitter under space

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem

Kändes mer som en reklamfilm för nya actionman eller något..

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Medlem

wow ... Pablo Francisco borde göra såna reklam xD

http://www.youtube.com/watch?v=ZPBvFXf9Q2U

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem

Skriker Starcraft om de... riktigt fult inte mindre att det ser sjukt obekvämt ut.

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk

Jobbig jävla video.
Men tangentbordet är snyggt.

Permalänk
Medlem

Välanvända w a s d... det är mycket bättre att använda e s d f, når fler tangenter med den uppsättningen.

Riktigt surt att det inte kommer några bra ergonomiska tangentbord, sitter man mycket framför datorn så är det skönt att inte behöva böja handlederna utåt vilket man måste göra på vanliga tangentbord.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Discokungen
Skrivet av onYYx:

Skriker Starcraft om de... riktigt fult inte mindre att det ser sjukt obekvämt ut.

Skriker väldigt lite Starcraft om det iom att det inte är mekaniskt, jävlar vad det gör skillnad!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meisam:

wow ... Pablo Francisco borde göra såna reklam xD

http://www.youtube.com/watch?v=ZPBvFXf9Q2U

Eller hur tänkte på honom också!

OnT: Verkar mest "overkill". Steelseries har ett par tangentbord som funkar riktigt bra.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Välanvända w a s d... det är mycket bättre att använda e s d f, når fler tangenter med den uppsättningen.

Om man inte har små händer som jag. Lillfingret hamnar i en obekväm position för att använda skift om jag skulle använda ESDF istället för WASD, vilket inte är speciellt roligt då jag oftast använder skift som modifier. Control blir ännu jobbigare att använda än shift då jag antingen får ha hela handen i en obekväm position eller få ont i lillfingret. WASD utvecklades som en standard för att det passar flest händer. Om du kan använda ESDF är det jättebra för dig, men får många är WASD den enda uppsättningen som faktiskt är bekväm.

Skrivet av IceDread:

Riktigt surt att det inte kommer några bra ergonomiska tangentbord, sitter man mycket framför datorn så är det skönt att inte behöva böja handlederna utåt vilket man måste göra på vanliga tangentbord.

Skaffa ett tangentbord utan numpad eller ett med löstagbar numpad som Microsoft Sidewinder X6. Själv har jag inte märkt av att jag sitter med utåtböjda handleder, men det blir definitivt mindre om man tar bort numpaden.

Permalänk
Medlem

Oj vad Roccat Valo sög, misstänker att det här inte kommer leverera heller tyvärr. Återstår väl att se.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaoskadosk:

Om man inte har små händer som jag. Lillfingret hamnar i en obekväm position för att använda skift om jag skulle använda ESDF istället för WASD, vilket inte är speciellt roligt då jag oftast använder skift som modifier. Control blir ännu jobbigare att använda än shift då jag antingen får ha hela handen i en obekväm position eller få ont i lillfingret. WASD utvecklades som en standard för att det passar flest händer. Om du kan använda ESDF är det jättebra för dig, men får många är WASD den enda uppsättningen som faktiskt är bekväm.

Skaffa ett tangentbord utan numpad eller ett med löstagbar numpad som Microsoft Sidewinder X6. Själv har jag inte märkt av att jag sitter med utåtböjda handleder, men det blir definitivt mindre om man tar bort numpaden.

Gör du så hamnar t g b längre bort och pekfingret får fler tangenter att hinna med..

Tangentbord utan numpad vore ingen dum ide, det är ytterst sällan jag använder numpad ändå.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Discokungen
Skrivet av IceDread:

Gör du så hamnar t g b längre bort och pekfingret får fler tangenter att hinna med..

Tangentbord utan numpad vore ingen dum ide, det är ytterst sällan jag använder numpad ändå.

Det finns ju rätt många mekaniska utan numpad. ^^

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Det finns ju rätt många mekaniska utan numpad. ^^

Jag sitter just nu med ett rätt bristfälligt tangentbord, microsoft ergonomiskt. Men det är skönt och var det enda som gick att få tag på när mitt förra ergonomiska pajade. Oftast så duger det men för vissa kombinationer av tangenttryckningar så får man inte det önskade resultatet, tangentbordet har sina begränsningar.

Jag gillar att programmera, lira fps, rts etc men har inte tänkt på att leta efter ett tangentbord att ersätta detta med. Jag har fått för mig att mekaniska tangentbord låter när man skriver, det gör iofs alla, men tyst är skönt.. sen hade det varit bekvämt med lite ljus på tangenterna, jag skriver utan att titta på dem men siffrorna och F1-12 är jag inte helt bekväm med alltid, så egentligen är det bara siffrorna jag ibland vill ha ljus till. Har du bra tipps så kikar jag gärna på dem.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!