Permalänk
Medlem

Råd om snabb hårddisk.

Hej!
Tänkte att jag skulle köpa en snabb, men billig, hårddisk. Någon som har bra förslag? Är väldigt dålig på hårdvara men jag vet att jag behöver SATA. Tänkte ha mitt OS på hårddisken så datorn startar snabbt.

Tack på förhand /Pierre

Visa signatur

Inaktivitet är min starka sida!

Permalänk

Kanske denna, http://www.inet.se/artikel/4303589/1tb-samsung-spinpoint-f3-h.... Billig mycket plats och snabb. Om du inte vill ha denna, tänk på att ta en hårddisk med 7200rpm eller mer. Sen är det bara att tuta å köra bland alla märken som finns

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define r7 Compact CPU: Intel Core i5 12600k CPU-kylare: Noctua NH-D15 Moderkort: msi pro Z690-A Grafikkort: Gainward GTX 1070 Phoenix Ram: Corsair Vengeance DDR4 32GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850w
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Vad definierar du som billigt och vad använder du datorn till i övrigt?

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

f3 eller barracuda 7200.12, själv skulle jag inte valt WD och speciellt inte blå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av slickipinn:

Kanske denna, http://www.inet.se/artikel/4303589/1tb-samsung-spinpoint-f3-h.... Billig mycket plats och snabb. Om du inte vill ha denna, tänk på att ta en hårddisk med 7200rpm eller mer. Sen är det bara att tuta å köra bland alla märken som finns

Det ser skitbra ut! 1T är 4 gånger så mycket jag har så den räcker länge! Billig också.

Skrivet av Gaston85:

Vad definierar du som billigt och vad använder du datorn till i övrigt?

Hade tänkt högst 1000kr men ändå 1T eller mer. Spel, mycket 1080p-film och surf.

Skrivet av kenti:

f3 eller barracuda 7200.12, själv skulle jag inte valt WD och speciellt inte blå!

Barracud(orna) verkar vara lite för dyra för min plånbok, och vissa var även för långsamma... Om jag inte tror fel så har jag redan en hårddisk med 5900rpm dock bara 250Gb. F3 var den som Slickipinn föreslog så jag kör nog på den om nu två pers föreslår den!

Tack grabbar!

Visa signatur

Inaktivitet är min starka sida!

Permalänk
Medlem

Här har du annars en samsung spinpoint, f4 2tb för 500 kr. Hittade den på denna sidan, finns massor av hårddiskar där.