Permalänk
Medlem

Racingbanan i Mafia

Vet någon nån genväg eller nått fusk eller kanske var man hittar save filer till Mafia för jag klarar verkligen inte racingbanan...

Jag har suttit och spelat det om och om igen i ca 8 timmar men jag klarar inte det och jag blir så frustrerad!

Väldigt Tacksam för svar!

MVH Teelx

(Ni som tänker skriva att jag är kass och en jävla loser för att jag vill fuska ombedes hålla detta för sig själva.)

Permalänk
Medlem

Kan bara ge lite tips
Bromsa inte i kurvorna, bromsa innan
Sväng lungt, inga hastiga rörelser.
Ta det almänt lungt, motståndarna är inte så bra som man tror, bara man håller sig på hjulen.

Du kan även titta om du hittar något här, http://www.gamefaqs.com/

/Viktor

Permalänk
Medlem

Tack för visat intresse!

Nån som har nått mer tips till mig?

Permalänk
Medlem

Ta det bara lugnt och se till att bromsa inför varje kurva så ska det nog gå bra. Inför första kurvan bör du vara 3:a och sen är det bara att avvakta till ett bra läge att köra om de två första.

Eftersom racet är det enda uppdraget jag klarat på första försöket så blev jag ganska besviken på att det var för lätt.

Permalänk
Medlem

Försök som sagt att ta det lugnt så är det inga problem. Dom flesta motståndare gör bort sig tillslut.
Men annars så funkar:
Vid första checkpoiten så ska du svänga in på den avstängda vägen. Där du sedan svänger ut på banan igen så finns en gul skylt. Tryck på numpad 0 där så kommer du till mål. Upprepa detta vid varje varv så kan du inte förlora.

Är väl inte så kul att behöva "fuska" men ibland blir man ju så otroligt frustrerad över att man inte kommer nånstanns å då tycker jag att det viss mån kan vara okej.

EDIT: Missade å skriva hälften

Permalänk
Medlem

Tack så jätte mycket luban! Jag ska testa om detta funkar.

Permalänk
Medlem

Eller så hade du kunnat söka direkt på google, det hade tagit dig hela 0.24 sekunder att genomföra sökningen och du hade hittat denna sida http://www.actiontrip.com/cheats/mafia.phtml med savefiler