Permalänk
Medlem

Lite problem med HTPCn

Jag har byggt ihop en HTPC på e35m1-I Deluxe och 4gig minne o en 2tb disk. När jag testar att köra XBMC så kommer ljudet före videon. Både ljudet och videon ser bra ut men ljudet är lite före. Är det någon bugg som går att fixa enkelt? Jag har även problem med att välja 23hz. När jag väljer 23går den auto till 24.

Har även ett problem med att menyer osv är otroligt sega i 24hz vilket stör mig ganska mycket men vet inte om det går att fixa?

Permalänk
Medlem

Förmodligen mycket bildbehandling i TVn som fördröjer bilden. Oftast blir bilden bättre utan alla artificiella effekter. Om du trots allt vill ha dem så kan du finjustera ljudet i XBMC +/- i tid.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Rekordmedlem

Beror synkfelet på datorn eller är det i filmen? vad har du för att visa bilden, en tv med bild dsp fördröjer bilden. annars justera lipsyncen
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=98449 det är ett tag sedan jag använde xbmc men det borde funka idag

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Beror synkfelet på datorn eller är det i filmen? vad har du för att visa bilden, en tv med bild dsp fördröjer bilden. annars justera lipsyncen
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=98449 det är ett tag sedan jag använde xbmc men det borde funka idag

Ska testas, Det är inte filmen för jag testa den på min spelburk som den funkar bra på. Kan nog va TVn för det är en kass som morsan köpt som jag bara sitter o finjusterar htpcn på lite just nu inför flytt

Permalänk
Avstängd

Om menyerna är sega i 24hz... Ändra i XBMC så den väljer efter film istället? Då kör menyerna i 60hz har jag för mig.