Många buggfixar i Catalyst 11.7

Permalänk
Melding Plague

Många buggfixar i Catalyst 11.7

AMD släpper en ny version av drivrutinerna Catalyst för juli månad, men utan prestandaoptimeringar. Istället fixas en mängd buggar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Wow, det var inte några bugfixar Den tar vi!

Permalänk
Medlem

Buggfixar är bra, detta gillas!

Visa signatur

3600X + NH-D15 | 32GB DDR4 | MSI 1080Ti Gaming X | MSI X570 MPG | FOCUS GX 750W | MP600 2TB | Define 7 White

Permalänk

Hoppas de fixar buggen med en flimrande andra skärm som många inklusive jag har. Har testat allt mellan himmel och jord utan att få bukt på de...någon som har några tips kan ju citera eller skicka PM till mig.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

enda strulet jag har är när man överklockar och sedan startar en video i webläsaren, då får jag bluescreen, ganska irriterande. får hoppas denna löser skiten.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av sh4dy_05:

enda strulet jag har är när man överklockar och sedan startar en video i webläsaren, då får jag bluescreen, ganska irriterande. får hoppas denna löser skiten.

Det där hände mig också för några månader sen, det var något alternativ som jag kryssade av i CCC har jag för mig så försvann blåskärmarna. Men jag kan fanimej inte komma ihåg vad det var jag ändrade....

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av sh4dy_05:

enda strulet jag har är när man överklockar och sedan startar en video i webläsaren, då får jag bluescreen, ganska irriterande. får hoppas denna löser skiten.

Om det är flash du snackar om så testa högerklicka > Settings, sedan så avbockar du "Enable hardware acceleration". Värt att testa!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av sh4dy_05:

enda strulet jag har är när man överklockar och sedan startar en video i webläsaren, då får jag bluescreen, ganska irriterande. får hoppas denna löser skiten.

Men överklockning kan man kanske inte fixa med drivers typ.... gör om...gör det stabilt ...... eller njut av den blå färgen med vacker vit text......

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Det var en söt liten lista. Skoj att allting inte bara gått till optimeringar av spel.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

CatalystCreator Andrew D
You can also grab the bonus driver here
http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/Catalyst118DriverP...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

synd att den ger grön tint på 2 av mina 3 skärmar, som alla ATI:s senaste drivers. back to 11.4 -.-

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Hoppas de fixar buggen med en flimrande andra skärm som många inklusive jag har. Har testat allt mellan himmel och jord utan att få bukt på de...någon som har några tips kan ju citera eller skicka PM till mig.

Testade att sätta in en till skärm igår. Min vanliga TV på 32" via HDMI<->HDMI och satte in en datorskärm på 24" DVI<->DVI, det flimrade.
Såg din signatur, och vet inte om det kanske har med vårt 5870-grafikkort att göra?

Visa signatur

Så det så

| Antec 1200 | Intel 3750K Ivy Bridge | Corsair H70 | ASUS ARES + XFX 5870 Crossfire [3xGPU] | 150Gb VelociRaptor 10000rpm | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP |

Permalänk
Medlem

Trevligt att de inte bara satsar på prestandaoptimeringar utan buggfixar. Jag tror det är bättre i längden att allt fungerar än att man får lite bättre fps.

Min bror har sin skärm kopplad via hdmi. När han minimerar (mha alt+tabb) ett spel som inte har samma upplösning som den i Windows tappar han inställningen för overscan. Jag har letat efter en lösning men inte funnit någon. Folk med äldre drivrutiner har fått problemet åtgärdat men det fungerar inte för mig med 11,6. Kan den här uppdateringen lösa det tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misklahr:

Testade att sätta in en till skärm igår. Min vanliga TV på 32" via HDMI<->HDMI och satte in en datorskärm på 24" DVI<->DVI, det flimrade.
Såg din signatur, och vet inte om det kanske har med vårt 5870-grafikkort att göra?

Har samma flimmer på 1 av mina 3 skärmar i Eyefinity. Radeon HD 6950 2Gb.

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem

Flimmret beror på att om man överklockar grafikkortet sätter den inte korrekt idle clocks med fler än en skärm. Enda sättet är att stänga av all överklockning. Dock kommer den flimmra till då och då ändå när den byter mellan 2d och 3d läge.

Permalänk
Medlem

11.8 finns redan ute

Up to 10% in Crysis 2 DirectX 11 version for both non-Anti-Aliasing, and application enabled Anti-Aliasing cases on the AMD Radeon™ HD 6000 and AMD Radeon HD 5000 series of product.
-Up to 8% in Fear 3 DirectX 11 version with application enabled Anti-Aliasing on the AMD Radeon HD 6000 and AMD Radeon HD 5000 series of products
Up to 30% when AMD’s Morphological Anti-Aliasing (MLAA) is enabled through the Catalyst Control Center on AMD Radeon HD 6000 and AMD Radeon HD 5000 series of products

Build Info:
8.88.3-110711a-122259E-VisionTek
DriverVer=07/11/2011, 8.880.3.0000

http://www.guru3d.com/news/amd-catalyst-118-preview-driver-do...

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Inte bra. Bilden rycker som fan med V-sync påslaget i GZDoom :(.

Permalänk
Skrivet av altair4:

Flimmret beror på att om man överklockar grafikkortet sätter den inte korrekt idle clocks med fler än en skärm. Enda sättet är att stänga av all överklockning. Dock kommer den flimmra till då och då ändå när den byter mellan 2d och 3d läge.

Fast jag har ingen överclockning aktiverad i CCC, hela de "avsnittet" är urbockat. Problemet är att kortet, enligt CPUID klockar ner kortet automatiskt vid idle, ner till 400mhz tror jag de va, och detta gör att ena skärmen flimmrar. Har jag ett spel på den ena skärmen, och några program uppe på den andra så flimmrar den inte, detta pga att kortet går i load. Problemet är alltså hur jag ska få kortet att inte clocka ner sig själv?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

jag har fan inte kunnat installerat någo 11.X sen 11.5 och jag hänger inte riktigt med varför, någon som vet en lösning ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av menlivet:

jag har fan inte kunnat installerat någo 11.X sen 11.5 och jag hänger inte riktigt med varför, någon som vet en lösning ?

Vad är felet mer exakt?

Permalänk
Medlem

Jag kör eyefinity med tre skärmar och jag har aldrig upplevt att det har flimmra. Gjorde det inte med mitt gamla 5870 och gör det inte nu heller.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | MSI 4090 Suprim X | Asus x570 prime pro | 32 GB G-Skill 3600mhz | EVGA G2 1000W | LG CX48 | Custom loop vattenkylning, 3 x 420 radiatorer, 2 x D5

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Vad är felet mer exakt?

jag får install package failure! meddelandet i början, fast nu gjorde jag först en uninstall föratt sedan installera, då verkar de ha funkat, fick dock samma meddelande i början även denna gång..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av menlivet:

jag får install package failure! meddelandet i början, fast nu gjorde jag först en uninstall föratt sedan installera, då verkar de ha funkat, fick dock samma meddelande i början även denna gång..

Visual C++ paketet som inte kan installeras för att du har en nyare installation av det installerat troligen. Du bör få en log som visar vilka komponenter misslyckats under eller efter installationen.

Permalänk
Medlem

Hur brukar ni installera nya drivrutiner?
Förr tog jag alltid bort dem gamla men det kanske inte behövs längre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

Hur brukar ni installera nya drivrutiner?
Förr tog jag alltid bort dem gamla men det kanske inte behövs längre?

Felsäkert läge med driver sweeper.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

Hur brukar ni installera nya drivrutiner?
Förr tog jag alltid bort dem gamla men det kanske inte behövs längre?

Har aldrig tagit dem innan på min nuvarande dator vilket är ca sex månader gammal och jag har inte haft några problem alls. Finns ingen anledning att göra det om man inte upptäcker några fel. Väljer man "Anpassa" under installationen så får man dessutom se precis vad paketet uppdaterar och vilken exakt version det är etc. Verkar vara mer kompetent installationsprogram än tidigare.

Permalänk
Medlem

Bara jag som som upplever problemet att vsync stryper vissa speltitlar till 30 fps?
T.ex Quake 3 eller Amnesia.
Jaja, blir väl att installera 11.6 igen :(.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

Hur brukar ni installera nya drivrutiner?
Förr tog jag alltid bort dem gamla men det kanske inte behövs längre?

Jag har inte avinstallerat någon tidigare grafikkortsdrivrutin, någonsin.
Enda undantaget var när ATi/AMD slutade ge stöd för äldre kort än HD2000-serien, då jag råkade installera "för nya" drivrutiner...

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Felsäkert läge med driver sweeper.

Skrivet av Robin2:

Har aldrig tagit dem innan på min nuvarande dator vilket är ca sex månader gammal och jag har inte haft några problem alls. Finns ingen anledning att göra det om man inte upptäcker några fel. Väljer man "Anpassa" under installationen så får man dessutom se precis vad paketet uppdaterar och vilken exakt version det är etc. Verkar vara mer kompetent installationsprogram än tidigare.

Skrivet av Dracc:

Jag har inte avinstallerat någon tidigare grafikkortsdrivrutin, någonsin.
Enda undantaget var när ATi/AMD slutade ge stöd för äldre kort än HD2000-serien, då jag råkade installera "för nya" drivrutiner...

Tackar, då kör jag på helt enkelt. Har haft lite bekymmer med nya drivrutiner förr så jag brukar inte uppdatera dessa särskilt ofta

Permalänk

Ingen som har någon bra lösning på "flimmer" problemen?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301