Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Kan bara inte förstå varför vissa tycker att ALPHAn är så kass ??

Alphan är ju så jäkla mycket bättre än bc2. Tycker till o med att ALPHAn är näst intill perfekt ! En del grafikbuggar som behöver rättas till annars har jag inte haft så mycket problem. Nu kör jag med ett xfx 5870 så jag har inte haft de problem som nvidia användare haft.

Men första dagen som jag spelade hade jag igång spelet i 1 timme utan någon frysning eller annat krångel. Det roliga var med att GPUn låg på 64 grader bara.
CPUn låg på ca 80% belastning (intel 9400 prolle) alla kärnorna jobbade på fint.

Detta kommer att bli en visning av vart skåpet ska stå vad gäller FPS spel....

Visa signatur

2500K | Asrock extreme 4 gen 3 | OCZ 1000W gold | 16Gb ram | EVGA GTX780 SC ACX | fractal design ARC | Intel 320 120gb | A-data 510 120gb | TrackIR | Saitek X65 HOTAS |

Flest saker när man dör vinner !!

Permalänk
Skrivet av W1KARS:

Någon annan som får ''Server is full'' på varenda server?

bocka i i filtering att du ska ha 5 lediga platser på servern när du söker

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Skrivet av iProtocol:

Just detta debatteras ganska livligt, skadan från vapen är rätt hög i jämförelse med BC2 (jag skulle säga högre eller motsvarande BC2 på hardcore men det var länge sedan jag spelade just hardcore). I mina ögon är det helt perfekt och jag hoppas de inte rör det, men det är rätt många fanboys som vill ha det som i BC2 (normal mode). Det faktum att man nu tänker sig för innan man springer över öppna ytor, suppressive fire äntligen får en mening o.s.v. gör den nuvarande implementationen till en winner enligt mig.

Kan förstå din poäng, men hur fan är då BF3 Hardcore de kommer ju vara ett pistol skott i foten = död ^^
I BC2 så dör du av runt 1-3 skott av assault rifle (1 burst), gillar inte HC i BFBC2, Men jag hoppas jag kommer älska BF3, kan bara vara avendsjuk på alla som kom in i alphan och jag får vänta till öppna betan

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga en sak: Hur och var tusan lämmnar man feedback på Alfan?! Mailet ger mig en länk som bara leder till Battlefield 3s hemsida innom EA's hemsida...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Klicka "forum" i battlelog, där har du det du söker.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk

3D spottning är mindre än i BC2 men, det finns fortfarande där. Tiden för spottingen är väl också kortare?

-Någon som vunnit en match som attackerare? spelat en del men, aldrig vunnit en match...

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobias75:

Klicka "forum" i battlelog, där har du det du söker.

Tackar!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

-Någon som vunnit en match som attackerare? spelat en del men, aldrig vunnit en match...

Nej aldrig. En gång kommit igenom tunnelbanan ut i kvarteren i Paris igen men där ligger man och dör i en rännsten...

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobias75:

Nej aldrig. En gång kommit igenom tunnelbanan ut i kvarteren i Paris igen men där ligger man och dör i en rännsten...

Kan man komma ut ur tunneln igen Har bara kommit till andra delen av tunneln

Permalänk

har bara kommit ut ur tunneln en gång och då var attackerna tre pers mera och bättre än vårat lag. känns som barlansering behövs.

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

-Någon som vunnit en match som attackerare? spelat en del men, aldrig vunnit en match...

jag har förlorat några matcher som försvarare, räknas det?

Permalänk
Medlem

Två gånger har jag förlorat som försvarare, kommit in sent i matchen och anfallarna har varit 3-4 pers fler och uppenbart varit minst ett gäng kompisar. Svårt att avgöra om det är obalans eftersom det saknas en del taktiska hjälpmedel, såsom rök, mortar/artilleri och effektiv kommunikation. Dessutom buggar sig spawn i grupp väldigt ofta.
Tror många lockas till att skjuta trianglar istället för att trycka på framåt, eftersom man ganska ofta blir ensam då...

Permalänk
Medlem

Bara jag som anser att Recon är väldigt underpowered ? Med SV98 måste man få HS för att få ine shot kill, annars skadar den bara 75 % och man hinner dö innan man får fram pistolen. Sen att siktet blir som en ficklampa eller spotlight balancerar det inte mer heller. Hoppas DICE fixar 3D spotting, command rose, sniper scope glare och gör sniper vapnen lite mer kraftfulla. Så det blir one shot kill iaf ovanför magen !

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanberg8:

Bara jag som anser att Recon är väldigt underpowered ? Med SV98 måste man få HS för att få ine shot kill, annars skadar den bara 75 % och man hinner dö innan man får fram pistolen. Sen att siktet blir som en ficklampa eller spotlight balancerar det inte mer heller. Hoppas DICE fixar 3D spotting, command rose, sniper scope glare och gör sniper vapnen lite mer kraftfulla. Så det blir one shot kill iaf ovanför magen !

Jag kan inte hålla med dig om 1 shot kill ovanför magen. Visst, ett skott i huvudet så bör fienden dö, men att ha one shot kill ovanför mellangärdet känns lite väl..

Visa signatur

| Playstation 5 | LG C1 65" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Skrivet av nanberg8:

Bara jag som anser att Recon är väldigt underpowered ? Med SV98 måste man få HS för att få ine shot kill, annars skadar den bara 75 % och man hinner dö innan man får fram pistolen. Sen att siktet blir som en ficklampa eller spotlight balancerar det inte mer heller. Hoppas DICE fixar 3D spotting, command rose, sniper scope glare och gör sniper vapnen lite mer kraftfulla. Så det blir one shot kill iaf ovanför magen !

Sniper skulle ju vara galet OP, ifall de va 1 shot 1 kill ovanför magen. 2 skott är lagom (Har ioförsig inte spelat Alpha, men grundar mina åsikter på andra spel)

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Skrivet av kikoelz:

Jag kan inte hålla med dig om 1 shot kill ovanför magen. Visst, ett skott i huvudet så bör fienden dö, men att ha one shot kill ovanför mellangärdet känns lite väl..

Indeed, huvudet ska vara 1 shot 1 kill, men fanimej inte mer.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Dom vill ju göra det verklighetstrogen, då la dom till scope glare men om man får ett skott av en sniper i magen så är man inte så levande längre. Om det är 50 caliber spelar det nästan ingen roll vart man träffar

Permalänk
Medlem

Vill man att sniper ska one shot one kill'a kör man hardcore. Hardcore är mycket roligare också imo

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanberg8:

Dom vill ju göra det verklighetstrogen, då la dom till scope glare men om man får ett skott av en sniper i magen så är man inte så levande längre. Om det är 50 caliber spelar det nästan ingen roll vart man träffar

Spelet siktar mot realism, men balans och underhållning ligger alltid högre.

Permalänk
Skrivet av nanberg8:

Dom vill ju göra det verklighetstrogen, då la dom till scope glare men om man får ett skott av en sniper i magen så är man inte så levande längre. Om det är 50 caliber spelar det nästan ingen roll vart man träffar

Jo, men så kan du ju inte tänka. Allting skulle ändras, alla vapen skulle ju vara 1 shot 1 kill. Om du är ute efter de kör HC.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Lite skillnad mellan 1 skott från tex en AK74 och 1 skott från tex SV98

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Två gånger har jag förlorat som försvarare, kommit in sent i matchen och anfallarna har varit 3-4 pers fler och uppenbart varit minst ett gäng kompisar. Svårt att avgöra om det är obalans eftersom det saknas en del taktiska hjälpmedel, såsom rök, mortar/artilleri och effektiv kommunikation. Dessutom buggar sig spawn i grupp väldigt ofta.
Tror många lockas till att skjuta trianglar istället för att trycka på framåt, eftersom man ganska ofta blir ensam då...

Trycka framåt? Tydligen så är det skills sitta bak och döda folk istället för att förstöra mcom...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Trycka framåt? Tydligen så är det skills sitta bak och döda folk istället för att förstöra mcom...

Om ett lag ska fungera optimalt måste det vara någon som tar ut massa fiender, en som förstör mcom, engineer som tar ut alla fordon, alla support klasser gör sina roller etc. Så jag tycker inte att man kan mäta "skills" för varje spelare utan bara för ett lag

Permalänk
Medlem

Jag tror att BF3 kan komma att bli ruskigt spännande när man spelar klanmatcher och sådant.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Trycka framåt? Tydligen så är det skills sitta bak och döda folk istället för att förstöra mcom...

Jo, men är man duktig på det och ingen annan gör det så är ju det alldeles lysande. Problemet är att det oftast är tvärtom.
BF3 kommer att främja detta beteende ännu mer om 3dspotting fortsätter att vara lika kraftfullt, om sniperbössorna blir bättre, supression inte får en kraftigare effekt eller tillägg, kommunikation och ordersystem mellan squads och generell kommunikation inte blir bättre (exempelvis commo rose). Ett något högre fokus på teamplay-belöning i form av poäng och utökade teamplay-funktioner skulle hjälpa till också.

Det som gjorde de äldre BF-spelen till något unikt var en tydligare differentiering av klasser, och att olika spelstilar krävdes och kunde komplettera andra.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av nanberg8:

Dom vill ju göra det verklighetstrogen, då la dom till scope glare men om man får ett skott av en sniper i magen så är man inte så levande längre. Om det är 50 caliber spelar det nästan ingen roll vart man träffar

50 kaliber visst, men de flesta andra vapen skjuter inte igenom bra kroppsskydd.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Jag tror att BF3 kan komma att bli ruskigt spännande när man spelar klanmatcher och sådant.

Håller med!

Permalänk

Någon annan som har problem att komma in på servrar? Fastnar på "Joining server" för mig..

Permalänk

Kan man bli bannad från EA om man ger bort cd key tikll alphan?

Permalänk
Medlem

Vi fick väl inte diskutera alphan? :3

Visa signatur

#framtiden