Permalänk

Asus 17" som har en flimmrande skärm

Har en Asus som har en skärm som lever sitt eget liv.. har testat allt i drivrutin väg och inget blev bättre förutom när jag körde ubuntu. svart och vit och ibland vit
Då flimmra den knappt hälften så mkt som den gör nu ochdet spelar ingen roll vad vi än gör så får den fri spel. skriver atm på den och ser ej vad jag skriver riktigt för den blir helsvart. ibland vit svart och ibland vita remsor över hela som flimrar se video nedan för skåda spektaklet

http://www.youtube.com/watch?v=0atDWUOY9ZY

Visa signatur

Corsair 800D | i7 4790k | H100i V2 | skräp Gigabyte moderkort | EVGA 980Ti SC | Crucial Ballistic 16gb DDR3 | 2x500gb Samsung 850 PRO | Corsair HX850i
Playseat Alcantara + T300rs framför 48" Andersson tv

Permalänk
Vila i frid

Svullna kondensatorer är det i 99% av fallen.

Permalänk
Inaktiv

de verkar som skärmkabeln har skavt sig lite..behövs nog repareras hos verkstad

Permalänk

Ingen garanti kvar på den och sen undrar jag om detta är nått jag själv kan fixa? nu blev den svart och nu börjar denflimra vit i olika sträck.. hur mkt går en skärm lös på?

Visa signatur

Corsair 800D | i7 4790k | H100i V2 | skräp Gigabyte moderkort | EVGA 980Ti SC | Crucial Ballistic 16gb DDR3 | 2x500gb Samsung 850 PRO | Corsair HX850i
Playseat Alcantara + T300rs framför 48" Andersson tv

Permalänk
Vila i frid

Aha, du har en bärbar med 17" LCD-skärm. Då är det antingen invertern eller grafikkretsen på moderkortet. Invertern kostar typ 200-300 så den kan du ju prova med - men moderkortet lär kosta skjortan. Fråga efter prisuppgift från info@eet.se, skicka med modellnummer och serienummer.

Permalänk

Ok tackar för tipset hoppas på invertern då den i övrigt funkar perfekt och tror inte det är fel på moderkortet då allt annat funkar precis som det ska den är ju stabilare i Ubuntu med flimrande men ändå så flimrar den! hade det varit moderkort borde den gått lös lika mkt oavset OS

Visa signatur

Corsair 800D | i7 4790k | H100i V2 | skräp Gigabyte moderkort | EVGA 980Ti SC | Crucial Ballistic 16gb DDR3 | 2x500gb Samsung 850 PRO | Corsair HX850i
Playseat Alcantara + T300rs framför 48" Andersson tv

Permalänk

Jag hade liknande problem med min dator men jag hade garanti kvar på min, men i vilket fall så bytte de skärm på min dator, har en link på hur det såg ut innan skärmen vart helt vit och inte gick och se nåt annat än det, hdmikabel till tv funkade fint i men skärmen var helt fucked up .

http://www.youtube.com/user/Likfrid?blend=3&ob=5#p/u/0/iC18Mg...

Permalänk
Medlem

Det är inte invertern, då skulle inte problemet vara så. Tyvärr har nog skärmen gjort sitt men har du tur så är det en kabel som lossnat, antingen på baksidan av skärmen eller i moderkortet. Oftast är kabeln som går emellan dem väldigt spänd så en snabb stängning av datorns skärm kan ibland dra ur kontakten lite och då blir skärmen sådär. Eftersom nu skärmen fortfarande är vit så är det inte invertern, det är den som gör skärmen vit. Skulle skärmen varit svart hade jag hållit med.

Men har du lite tålamod och inte är rädd att testa så gör ett försök att lokalisera kabeln felsöka den. Vill du ha hjälp med att ta ner datorn så släng iväg ett PM.

Mvh