Permalänk
Medlem

Hur länge kommer lagerrensnings-kampanjen att pågå?

Permalänk
Cdon.com

Tillochmed den 15:e

Skrivet av MolenXs:

Hur länge kommer lagerrensnings-kampanjen att pågå?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CDON.COM:

Du har löst mysteriet

PS. Nu finns möjligheten att Boka komponenter. Kommande datum kommer också att läggas till väldigt snart.

Såg det, men kommer ni verkligen att kunna leverera alla dessa 580 Phantom kort? Måste vara grymt många som har bokad nu... Ni har ju redan skickat ut orderbekräftelse.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Fractal design

När kommer ni att få in produkter från fractal design?

Permalänk
Medlem

x

Permalänk
Medlem

Hur länge dröjer det innan cdontävlingen är avslutad? Dagar eller veckor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Du har löst mysteriet

PS. Nu finns möjligheten att Boka komponenter. Kommande datum kommer också att läggas till väldigt snart.

Grymt bra!

Visa signatur

| Asus P8Z68-V Pro | i5 2500K @ 4.5GHz | Gigabyte GTX 460 1GB OC 850/1700/1900 | Corsair Vengeance XMS3 2x4GB 1600MHz | CM Hyper 212+ | Fractal Design Tesla 650W | Fractal Design Define R3 | BenQ G2420HDBL 24" LED |
INET - Fri frakt över 500kr
CDON+Sweclockers

Permalänk
Medlem

Jag undrar varför man måste vara 18 år för att få köpa av er. Det blir väldigt jobbigt för mig som ska köpa dator till min födelsedag (ja 18:de) när jag inte kan handla hos er... "/

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Kent:

Såg det, men kommer ni verkligen att kunna leverera alla dessa 580 Phantom kort? Måste vara grymt många som har bokad nu... Ni har ju redan skickat ut orderbekräftelse.

Ja det är många, trots att det var lagerrensning och vi naturligtvis sålde ut alla kort snabbt så gör vi vårt bästa att ta fram fler kort.
Det går dock inte att boka upp sig idag till det gamla priset.

Skrivet av johaanpersson:

När kommer ni att få in produkter från fractal design?

Produkter ifrån Fractal kommer upp idag och beställs

Skrivet av bananfiS:

försvann rabatten på gtx 580-kortet eller var det: http://cdon.se/hemelektronik/gainward_geforce_gtx_580_-__3072...

om man bokar gtx 570 för 2069kr, hur ser leveransen ut för ett sådant?
http://cdon.se/hemelektronik/sparkle_geforce_gtx_570_1280_mb_...

När det gäller korten ur lagerrensningen så är det tyvärr så att priset går tillbaka till ord. pris när produkten tagit slut, och det gäller allt.

Skrivet av Emil92:

Hur länge dröjer det innan cdontävlingen är avslutad? Dagar eller veckor?

Jag håller på och plöjer igenom bidragen och hoppas ha det klart i veckan.

Skrivet av Stidt-O:

Jag undrar varför man måste vara 18 år för att få köpa av er. Det blir väldigt jobbigt för mig som ska köpa dator till min födelsedag (ja 18:de) när jag inte kan handla hos er... "/

Enligt lag så får man inte ingå i avtal om man är under 18år. Det finns dock två undantag från kravet att man ska ha fyllt 18 år för att själv få ingå avtal. Från 16 års ålder har man rätt att bestämma över pengar som man tjänat själv. Den som har eget hushåll före 18 års ålder har vidare rätt att handla för till sitt hushåll. Undantagen gäller bara kontantköp. Den som är under 18 år har aldrig rätt att ingå kreditavtal.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det ett nytt erbjudande? för er som är intresserade

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Nu funkar swec1108 också

Permalänk

Segt att man missade det billiga 570-kortet. Finns det chans att det kommer nått bra erbjudande på det igen?

Visa signatur

i7 6700k // 16 GB Corsair Vengeance // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB

Permalänk
Medlem

Tröttsamt när ni har typ 5 kort på lager och dumpar priset i 10 min. Väldigt oseriöst från ett så stort företag.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pippo:

Tröttsamt när ni har typ 5 kort på lager och dumpar priset i 10 min. Väldigt oseriöst från ett så stort företag.

Var ju en lagerrensningskampanj och priset var dumpat längre än så. Att GTX 580 gick ut snabbt kanske var för att det inte fanns många och för att många köpte?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pippo:

Nu är det ju faktisk en lagerrensning, då är meningen ju just att tömma lagret. Skulle ju vara dumt att fylla på lagret för sedan att ha lagerrensning.
Faktisk kunde man boka kort efter att de hade sålt slut på dom, vilket jag tycker är bra service. Det missade du tydligen......

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pippo:

Du kan väl fråga valfri datorbutik om de kan dumpa 5st såna kort 1700kr och -5% samt fri frakt så får vi se hur många det blir.

Permalänk
Avstängd

Alltid ska det klagas, cdon brukar ha grymma erbjudanden på det mesta, när ska lla bli nöjda - när sakerna har 98& rabatt eller ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Normano:

Var ju en lagerrensningskampanj och priset var dumpat längre än så. Att GTX 580 gick ut snabbt kanske var för att det inte fanns många och för att många köpte?

Vem har sagt att jag syftar på 580? Alltså det är en systematisk taktik som i vanlig handel kan översättas till lockpriser, och det tycker jag är oseriöst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En fråga: Vilket klockslag gäller vid beställning hos CDON om man vill ha en chans att få brevet/paketet redan nästa dag? Tittade runt på hemsidan men hittade inte någon information om det, nu blev det beställt vid 16:00 tiden så jag antar att jag har det på måndag/tisdag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pippo:

Vem har sagt att jag syftar på 580? Alltså det är en systematisk taktik som i vanlig handel kan översättas till lockpriser, och det tycker jag är oseriöst.

Jag kan hålla med om att lockpriser är ett otyg, vilket även jag har gnällt på i denna tråd:

Skrivet av screamin-daemon:

Trött på alla deras lockpriser på grejer som aldrig finns i lager. Dessutom går det inte att beställa dessa varor utan man får vänta på att de får hem dom. Detta bevisar bara min teori om lockpriser. Hos Inet, komplett, dustin m.fl. går det bra att lägga en beställning på varor som ej finns i lager. Senast var det 580 Matrix för 4049:- Bra pris men fanns ej i lager. Frågar man om leveranstid kan de inte svara på sånt. Faktisk kan chatten ALDRIG svara på nåt. De hänvisar alltid till kontaktformuläret via email.

Lagerrensning är dock en annan sak. De rensar ju lagret, dvs det är kanske enstaka grafikkort som de vill bli av med. ALLA butiker gör så, och det är inte rimligt att de ska fylla på lagret för sedan att rensa det.
Det jag inte tål är att när man går in på prisjakt och ser ett bra pris. Sedan går man in på hemsidan och då går det inte att beställa Det verkar dock som CDON har börjat ändra på detta och det är givetvis positivt.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Last:

En fråga: Vilket klockslag gäller vid beställning hos CDON om man vill ha en chans att få brevet/paketet redan nästa dag? Tittade runt på hemsidan men hittade inte någon information om det, nu blev det beställt vid 16:00 tiden så jag antar att jag har det på måndag/tisdag.

Hahaha, kul fråga

Ifall du hittar en vara idag som vill ha imorgon, skulle du ha tänkt på det i måndags..... Du kan testa söka på "Varorna packas" i denna tråd.

Edit: Inlägg nr 1000

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Hahaha, kul fråga

Ifall du hittar en vara idag som vill ha imorgon, skulle du ha tänkt på det i måndags..... Du kan testa söka på "Varorna packas" i denna tråd.

om man har tur.
skulle redan tänkt på det förra veckan.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hehe! Jag som hoppas på ett mirakel, att jag skulle ha grejerna innan helgen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pippo:

Och sen när är lockpriser ett problem på nätet? Det tar dig 1 sekund att klicka på länken och lika lång tid att stänga fönstret om du ser att produkten är slut. Det är lite skillnad på att åka flera mil till en butik för att inse att det är slut eller knappt fanns några varor i första taget. Det kanske inte ses som jätteseriöst, men att orka klaga. Det verkar som en del, inklusive mig fick åt sig ett köp i detta fall, som för övrigt var en lagerrensning.

Hur ofta ser du nätbutiker droppa priser på upp till 1700kr på ett grafikkort som just nu är det bästa single gpu-kortet på marknaden? Var glad för att dom slänger iväg saker till vrakpriser, så svårt är det inte att titta till denna tråd lite då och då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pippo:

Skrev "Att GTX 580..." så menade det som ett exempel, var inte menat att du skulle ha syftat på det så ber om ursäkt om det. Men att grafikkorten tar slut snabbt kan bero på att många vill ha och att det fanns så många kvar på lagret. Både GTX 570 och GTX 580 gick att boka igår förmiddag till samma pris även om de var slutsålda. Lockpriser kanske är fult men det är upp till var och en, det är på både gott och ont.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

Och sen när är lockpriser ett problem på nätet? Det tar dig 1 sekund att klicka på länken och lika lång tid att stänga fönstret om du ser att produkten är slut. Det är lite skillnad på att åka flera mil till en butik för att inse att det är slut eller knappt fanns några varor i första taget. Det kanske inte ses som jätteseriöst, men att orka klaga. Det verkar som en del, inklusive mig fick åt sig ett köp i detta fall, som för övrigt var en lagerrensning.

Hur ofta ser du nätbutiker droppa priser på upp till 1700kr på ett grafikkort som just nu är det bästa single gpu-kortet på marknaden? Var glad för att dom slänger iväg saker till vrakpriser, så svårt är det inte att titta till denna tråd lite då och då.

Men lär dig läsa, syftar inte på 580. Överhuvudtaget inte på denna sk lagerrensningen, hade du haft bättre koll på cdon så skulle du instämma med mig. Grattis till ditt 580 förresten. Hur orkar du klaga på mig som klagar förresten?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divil:

Är det ett nytt erbjudande? för er som är intresserade

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Nu funkar swec1108 också

Asså det där är kanske det bästa erbjudandet som finns
cdon.com ni kom ett snäpp högre på min lista!
blir och köpa något inom kort!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av GoldenPaws:

Segt att man missade det billiga 570-kortet. Finns det chans att det kommer nått bra erbjudande på det igen?

Absolut, ni vet ju att Augusti är här, och då är det ett nytt VIP erbjudande som väntar

Skrivet av Pippo:

Jag kan inte kännas vid att vi skulle ha lockpriser, men är det så att du upplever det så är det naturligtvis väldigt tråkigt då det absolut inte är
det sättet vi vill göra affärer på. Du kan PM:a mig med ett konkret exempel så tar jag det med den ansvarige då det inte är ok.

Skrivet av Last:

Beställer du en vara innan kl14:00 så ska det ta 1 arbetsdag, vi känner absolut att vi når det i majoriteten av våra försändelser, men det går alltid
att göra det bättre. Vi har en väldigt tydlig strategi mot er kunder och det är Bäst Pris - Snabbast Leverans - Bäst Service, är det något vi fallerar
på så anses det som ett misslyckande och då gäller det att lära utav det.

Skrivet av FluXeN:

Asså det där är kanske det bästa erbjudandet som finns
cdon.com ni kom ett snäpp högre på min lista!
blir och köpa något inom kort!

Tack

Visa signatur
Permalänk
Medlem

lite hårddiskar skulle inte vara fel som erjbjudande:)

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

x

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Beställer du en vara innan kl14:00 så ska det ta 1 arbetsdag, vi känner absolut att vi når det i majoriteten av våra försändelser, men det går alltid
att göra det bättre. Vi har en väldigt tydlig strategi mot er kunder och det är Bäst Pris - Snabbast Leverans - Bäst Service, är det något vi fallerar
på så anses det som ett misslyckande och då gäller det att lära utav det.

Det låter bra!
Lite orolig är jag idag när det fortfarande står "Varan packas" men det har säkert bara med uppdatering av "statusen" på hemsidan att göra
på Måndag, senast Tisdag eftermiddag har jag mina saker.
Har handlat av CDON en gång tidigare, om jag inte minns fel gick det snabbt som attans då, hoppas denna erfarenhet blir likadan.

Edit, ändrat till "Postad"!