Permalänk
Medlem

Beställde ett sidewinder tagentbord och ett windows 7 oem. Rabbatkoden funkade inte. Antar att den bara funkar för varor under fliken "datorkomponenter"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Androg:

men du man kan väll inte beställa när den inte finns i lager utan bara bevaka?

Produkten stod som inkommande och gick att boka.

Permalänk
Medlem

Det får väl ses som lägligt att Asus GTX580 är tillfälligt slut när det är en deal på det...

Permalänk
Medlem

Det var ju begränsat erbjudande till 100st. Kanske har tagit slut?

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk

Hoppas ni skickar mina prylar imorgon så jag slipper betala massa frakt

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritz88:

Det får väl ses som lägligt att Asus GTX580 är tillfälligt slut när det är en deal på det...

Skrivet av Blow:

Stämmer. Jag beställde ett i fredags runt kl 4-5. Det tog slut sen på kvällen kanske runt 7-8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Jag har provat precis och då funkar det, men jag har skickat vidare till IT som får ta en titt.
Kan det vara så att du redan använt koden den här månaden?

Mvh Edin

Ja, jag tror åtminstone inte att jag har gjort det. Jag har inte handlat datorkomponenter därifrån denna månad och upptäckte inte Swec-rabatten förrän förra veckan, vad jag kan minnas. Men jag får trots det inte koden att fungera

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Hej CDON!
Mycket konkurrenskraftiga priser ni erbjuder med SweC-rabatten! Kul att se!

Tänkte höra när ni får in Hyper Cooler Master 212+ igen?

Visa signatur

| Asus P8Z68-V Pro | i5 2500K @ 4.5GHz | Gigabyte GTX 460 1GB OC 850/1700/1900 | Corsair Vengeance XMS3 2x4GB 1600MHz | CM Hyper 212+ | Fractal Design Tesla 650W | Fractal Design Define R3 | BenQ G2420HDBL 24" LED |
INET - Fri frakt över 500kr
CDON+Sweclockers

Permalänk

När kommer ni få in windows 7 64 bit oem igen?

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blow:

Självklart kan det vara så. För mig känns det bara lite fult att gå ut med ett bra erbjudande och sen inte kunna leverera (jag vet att det står max 100st osv). Det ger för mig inget seriöst intryck. Dom kanske har tagit slut men hur ska konsumenterna veta om dom verkligen har sålt 100st eller om det var lite kort om korten på lagret?

För övrigt är det lite irriterade att det inte går att beställa saker om "restas" utan bara går att "bevaka".

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Androg:

hur länge kommer " SWEC1107" att fungera så jag vet när jag måste köpa min dator?

Fungerar månaden ut. Sen kommer en ny kod

Skrivet av keitaro:

Ibland blir jag lite less på CDon, la en beställning på en skärm för flera dagar sen som var inkommande, igår fick jag mail om att den fanns i lager och jag förutsatte att min skulle skickas iväg. MEN ICKE. Nu är den slut i lager igen och gud vet hur länge jag kommer att få vänta... CDon i ett nötskal.

Skicka mig Ordernr så tar jag en titt på det.

Skrivet av Androg:

men du man kan väll inte beställa när den inte finns i lager utan bara bevaka?

Det finns även en boka funktion på varor som vi i regel inte haft innan.

Skrivet av Kromgol:

Gäller Sweclockers kampanjen imorgon också de sa tom den 25e?

tom 25:e ja

Skrivet av caracarn:

Ni borde ändra så man kan ha fler än en rabattkod per order. Nu fick jag lägga två separata ordrar för att kunna använda dels -15% på moderkortet som det var erbjudande på samt -5% sweclockersrabatt på den andra beställningen. Sen så skulle ni ju spara lite frakt på det viset

Det kommer komma, dock är det inget som kommer innan Q4 som det ser ut nu tyvärr

Skrivet av Vatra:

Beställde ett sidewinder tagentbord och ett windows 7 oem. Rabbatkoden funkade inte. Antar att den bara funkar för varor under fliken "datorkomponenter"?

Koden funkar endast på produkter som är listade under datorkomponenter

Skrivet av Fritz88:

Tyvärr kan varan ta slut, jag hade gärna velat att vi haft 1000st grafikkort, men det är inte möjligt.

Skrivet av Blow:

De är slut ja.

Skrivet av _michelin_:

Hoppas ni skickar mina prylar imorgon så jag slipper betala massa frakt

Ifall du redan lagt en beställning så kommer inte någon frakt att läggas på oavsett när den skickas, men om du PM:ar mig ditt ordernr så kikar jag.

Skrivet av Honke:

Stämmer. Jag beställde ett i fredags runt kl 4-5. Det tog slut sen på kvällen kanske runt 7-8.

Det stämmer, det var ett väldigt stort tryck på det kortet...

Skrivet av Karate Taco:

Ja, jag tror åtminstone inte att jag har gjort det. Jag har inte handlat datorkomponenter därifrån denna månad och upptäckte inte Swec-rabatten förrän förra veckan, vad jag kan minnas. Men jag får trots det inte koden att fungera

Konstigt, kan du PM:a mig ditt kundnr så ber jag IT kika på det...

Skrivet av itsaly:

Hej CDON!
Mycket konkurrenskraftiga priser ni erbjuder med SweC-rabatten! Kul att se!

Tänkte höra när ni får in Hyper Cooler Master 212+ igen?

Kommer preliminärt den 1:e Aug.

Skrivet av RobinEdquist:

När kommer ni få in windows 7 64 bit oem igen?

Det finns en kvar här annars så väntar vi oss leverans vilken dag som nu...

Skrivet av Fritz88:

Självklart kan det vara så. För mig känns det bara lite fult att gå ut med ett bra erbjudande och sen inte kunna leverera (jag vet att det står max 100st osv). Det ger för mig inget seriöst intryck. Dom kanske har tagit slut men hur ska konsumenterna veta om dom verkligen har sålt 100st eller om det var lite kort om korten på lagret?

För övrigt är det lite irriterade att det inte går att beställa saker om "restas" utan bara går att "bevaka".

Vi tar gärna emot konstruktiv kritik på hur man skulle kunna lösa en sån här situation, där man måste begränsa antalet varor man kan/får sälja för ett visst pris, för att alla ska uppfatta kampanjen som seriös? PM:a mig gärna så löser vi situationen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritz88:

Jag håller med om att det skulle vara bättre om man kunde restbeställa delar!
Är det något som går att ordna?

Visa signatur

| Asus P8Z68-V Pro | i5 2500K @ 4.5GHz | Gigabyte GTX 460 1GB OC 850/1700/1900 | Corsair Vengeance XMS3 2x4GB 1600MHz | CM Hyper 212+ | Fractal Design Tesla 650W | Fractal Design Define R3 | BenQ G2420HDBL 24" LED |
INET - Fri frakt över 500kr
CDON+Sweclockers

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Fungerar månaden ut. Sen kommer en ny kod

kommer den gälla för samma saker då?

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Har ni fått någon mer exakt datum på era GTX 580 Matrix? är i behov av fler.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av itsaly:

Jag håller med om att det skulle vara bättre om man kunde restbeställa delar!
Är det något som går att ordna?

Det går att ordna, anledningen till varför vi inte har det idag på komponenter, är för att vi tyvärr aldrig kan garantera en leverans förrän vi har
produkten fysiskt på vårt lager, vilket vi inte har när en boka knapp finns, men vi kommer att ta upp diskussionen igen naturligtvis, och är det fler som
vill ha möjligheten att boka så kommer vi att lyssna.

Skrivet av RobinEdquist:

kommer den gälla för samma saker då?

Ja

Skrivet av cat_fish_1:

Har ni fått någon mer exakt datum på era GTX 580 Matrix? är i behov av fler.

Onsdag-Torsdag den här veckan

Visa signatur
Permalänk

Skulle precis beställa ett ASUS Radeon HD5670 1024MB som kostade 599 kr via asus kampanjen. När jag sedan uppdaterar sidan eller lägger den i min kundkorg så ändras priset till det ordinarie, alltså 850 kr?

http://cdon.se/hemelektronik/asus_radeon_hd5670_1024mb_pci-e_...

Verkar ha hänt med samtliga Asus kampanjprodukter?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av mikrovågsugn:

Skulle precis beställa ett ASUS Radeon HD5670 1024MB som kostade 599 kr via asus kampanjen. När jag sedan uppdaterar sidan eller lägger den i min kundkorg så ändras priset till det ordinarie, alltså 850 kr?

http://cdon.se/hemelektronik/asus_radeon_hd5670_1024mb_pci-e_...

Verkar ha hänt med samtliga Asus kampanjprodukter?

Prova nu

Visa signatur
Permalänk

Finemang:), men hur länge varar asus erbjudandet egentligen?

Permalänk
Cdon.com

tom idag

Visa signatur
Permalänk
Medlem

varför kan man inte lägga order på saker ni inte har i lager? hade vatt smidigt om man kunde de så varan kunde skickas direkt den kom i lager igen.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Hej CDON,

Nu vill jag inte verka "gniden", men varför höjer ni priset på ASUS Radeon HD6870 1024MB! från 1480 till 1589 mitt under ett erbjudande?

Mvh Nisse

Permalänk
Medlem

Tjena:)

Nu har jag lagt en order hos er, köpte ett nytt tangentbord och mus, men dock bara tangentbordet då inte musen fanns hos er.

Men men, hoppas iallfall på en snabb leverans så man kan dra igång snabbt:)

Och tack för Fri frakt under 600 kronor:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Fortsättning på mitt föregående inlägg. Efter att ha köpt en telefon från CDON och slutligen fått tillbaks pengarna så tänkte jag nu ge lite generella råd och beskriva vad jag tycker om CDON i dagsläget.

Köp -> Ånger
Jag beställde telefonen 2/6 och den 14/6 så ångrade jag mitt köp. Denna period bestod av väntan och meddelanden fram och tillbaka. Min order var till en början "blockad" vilket i princip betydde att CDON tagit emot mina pengar men vägrade skicka ordern då min leveransadress inte var den samma som min folkbokförda. Inga mail eller telefon samtal gjordes från CDON om denna blockering utan jag var själv tvungen att kontakta dem, något som jag inte gjorde förrän en vecka efter beställningstillfället då jag respekterar att leverans kan ta lite tid.

Bara detta gav mig ett dåligt intryck av CDONs rutiner då de hävdade att blockeringen var av "säkerhetsskäl" vilket också var anledningen till att inga mail skickats om blockeringen. Hur "säkert" detta är kan man ju betvivla då jag med samma kontouppgifter som jag beställt telefonen med, kunde begära bort blockeringen via kundsupporten.

En av de positiva faktorerna under denna period var den snabba respons-tiden på mina ärenden. Garantin om svar inom 24h höll de klockrent och svaren var till viss mån tillfredsställande.

Ånger -> Pengar tillbaks
Jag gör det klart att jag nu är trött på att inte få min telefon och att jag ångrar köpet vilket inleder mer fram och tillbaka med kundsupporten. Jag informeras att eftersom jag inte hämtat ut paketet så är det bara för mig att vänta tills paketet legat i två veckor och det automatiskt skickas tillbaks till CDON där det kommer retur-registreras eller att jag kontaktar posten och ber dem returnera det så att det kommer tillbaks snabbare vilket också gör det möjligt att få tillbaks pengarna snabbare.

Sagt och gjort kontaktar jag posten via mail och de svarar att man endast kan få dem att skicka tillbaks paketet om man är där i person (detta paket hade blivit skickat till fel stad) eller att sändaren begär tillbaks det. Jag informerar detta till CDON och ber dem att skynda på denna del av processen. Detta meddelande får jag inget svar på, det ignoreras och en vecka senare meddelar de att paketet nu skall "returregistreras" och sedan tar det några dagar för pengarna att komma tillbaka. De bifogar också en värdekod på 50kr (gäller endast på fysiska varor och då kan man ej få dem grattis då frakt-fritt ligger på 600kr)

Ungefär 10 dagar senare så skickar jag en förfrågan om vad statusen är på mitt ärende. Även denna gång så ignoreras jag. I ren förtvivlan så skapar jag ett nytt ärende där jag hänvisar till mitt förra ärende och frågar varför jag inte fått svar. De undviker att svara på frågan men säger att de "Vi kommer föra ärendet vidare och svara dig i ärende: [Tidigare ärende nummer här]" men inte får jag något svar trots garantin på svar inom 24h.

Slutligen delar jag med mig av min historia på Sweclockers fina forum och vips! Under samma dag så får jag svar på mitt ärende, snabb respons från CDON-kontot här och pengarna in på kontot en dag efter.

Slutssats
Är jag glad att det slutligen löst sig? Ja
Borde man behöva ställa sig på den virtuella talar-stolen och gnälla för att få service? Nej

Jag anser att CDON behöver bättra sig vad gäller retur- och ångerärenden, garantin om svar måste hållas eller tas bort och en funktion som tillåter en person att ha en annan leveransadress än sin folkbokfördaadress känns som en självklarhet. Sen hoppas jag att mitt fall är ett av väldigt få extrem fall.

Tack för mig

Permalänk

När beräknas gtx 570 Direct CU II komma in i lager igen? http://cdon.se/hemelektronik/asus_gtx570_1280mb_pci-e_dc-1418...

Visa signatur

Fractal r6 R5 3600 h115i pro 1080ti@ Accelero xtreme IV 16GB vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseRoth:

Hej CDON,

Nu vill jag inte verka "gniden", men varför höjer ni priset på ASUS Radeon HD6870 1024MB! från 1480 till 1589 mitt under ett erbjudande?

Mvh Nisse

De hade upp till 20% eller liknande rabatt på alla ASUS' produkter, nu har väl det utgått och därav gick priset upp.
Som tur fick man kortet för endast 1258kr med rabattkoden som var!

Permalänk
Medlem

Nu brukar inte jag hänga här så ofta, men om jag förstår det rätt så gick rabattkoden ut igår va? När kommer nya månaden's rabattkoder? (Sitter redan på en del lockande delar och till inte missa erbjudandet, hur lockande det än är )

Permalänk
Medlem

CdOn, ni borde skriva tillverkarens artnr i specifikationen som andra handlare gör.
Exempelvis kan det finnas flera versioner av ett grafikkort och då vet man vilket det gäller exakt.
Dessutom lättare söka mer info hos tillverkaren.

Permalänk
Skrivet av Kromgol:

De hade upp till 20% eller liknande rabatt på alla ASUS' produkter, nu har väl det utgått och därav gick priset upp.
Som tur fick man kortet för endast 1258kr med rabattkoden som var!

Vad jag kan se så har dom fortfarande upp till 25% rabatt på Asus produkter, fraktfritt och SWECJULI tog däremot slut i går.

Permalänk
Medlem

När får ni in Asus U31SD och vad är det för batteri som följer med?

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av cat_fish_1:

varför kan man inte lägga order på saker ni inte har i lager? hade vatt smidigt om man kunde de så varan kunde skickas direkt den kom i lager igen.

Det går att boka produkter, dock har vi valt att inte ha det på komponenter med risk för att folk sitter med sina bokningar i flera veckor då leveranstider
på populära komponenter ibland är urusel. Med det sagt så håller vi ändå på och diskuterar internt om en ändring, återkommer så fort vi har nått nytt.

Skrivet av NisseRoth:

Hej CDON,

Mvh Nisse

Jag ber IT kolla på det, dock så tog kampanjen slut i Måndags, så det kan ha spelat in naturligtvis.

Skrivet av Gditz:

Fortsättning på mitt föregående inlägg. Efter att ha köpt en telefon från CDON och slutligen fått tillbaks pengarna så tänkte jag nu ge lite generella råd och beskriva vad jag tycker om CDON i dagsläget.

Köp -> Ånger
Jag beställde telefonen 2/6 och den 14/6 så ångrade jag mitt köp. Denna period bestod av väntan och meddelanden fram och tillbaka. Min order var till en början "blockad" vilket i princip betydde att CDON tagit emot mina pengar men vägrade skicka ordern då min leveransadress inte var den samma som min folkbokförda. Inga mail eller telefon samtal gjordes från CDON om denna blockering utan jag var själv tvungen att kontakta dem, något som jag inte gjorde förrän en vecka efter beställningstillfället då jag respekterar att leverans kan ta lite tid.

Bara detta gav mig ett dåligt intryck av CDONs rutiner då de hävdade att blockeringen var av "säkerhetsskäl" vilket också var anledningen till att inga mail skickats om blockeringen. Hur "säkert" detta är kan man ju betvivla då jag med samma kontouppgifter som jag beställt telefonen med, kunde begära bort blockeringen via kundsupporten.

En av de positiva faktorerna under denna period var den snabba respons-tiden på mina ärenden. Garantin om svar inom 24h höll de klockrent och svaren var till viss mån tillfredsställande.

Ånger -> Pengar tillbaks
Jag gör det klart att jag nu är trött på att inte få min telefon och att jag ångrar köpet vilket inleder mer fram och tillbaka med kundsupporten. Jag informeras att eftersom jag inte hämtat ut paketet så är det bara för mig att vänta tills paketet legat i två veckor och det automatiskt skickas tillbaks till CDON där det kommer retur-registreras eller att jag kontaktar posten och ber dem returnera det så att det kommer tillbaks snabbare vilket också gör det möjligt att få tillbaks pengarna snabbare.

Sagt och gjort kontaktar jag posten via mail och de svarar att man endast kan få dem att skicka tillbaks paketet om man är där i person (detta paket hade blivit skickat till fel stad) eller att sändaren begär tillbaks det. Jag informerar detta till CDON och ber dem att skynda på denna del av processen. Detta meddelande får jag inget svar på, det ignoreras och en vecka senare meddelar de att paketet nu skall "returregistreras" och sedan tar det några dagar för pengarna att komma tillbaka. De bifogar också en värdekod på 50kr (gäller endast på fysiska varor och då kan man ej få dem grattis då frakt-fritt ligger på 600kr)

Ungefär 10 dagar senare så skickar jag en förfrågan om vad statusen är på mitt ärende. Även denna gång så ignoreras jag. I ren förtvivlan så skapar jag ett nytt ärende där jag hänvisar till mitt förra ärende och frågar varför jag inte fått svar. De undviker att svara på frågan men säger att de "Vi kommer föra ärendet vidare och svara dig i ärende: [Tidigare ärende nummer här]" men inte får jag något svar trots garantin på svar inom 24h.

Slutligen delar jag med mig av min historia på Sweclockers fina forum och vips! Under samma dag så får jag svar på mitt ärende, snabb respons från CDON-kontot här och pengarna in på kontot en dag efter.

Slutssats
Är jag glad att det slutligen löst sig? Ja
Borde man behöva ställa sig på den virtuella talar-stolen och gnälla för att få service? Nej

Jag anser att CDON behöver bättra sig vad gäller retur- och ångerärenden, garantin om svar måste hållas eller tas bort och en funktion som tillåter en person att ha en annan leveransadress än sin folkbokfördaadress känns som en självklarhet. Sen hoppas jag att mitt fall är ett av väldigt få extrem fall.

Tack för mig

Jag får tacka för tålamodet naturligtvis och jag har dragit det vidare till rätt person.

Angående att skicka till annat än den adressen man är folkbokförd går, under förutsättningen att det inte är ett abonnemang knutet till ordern.

Skrivet av gammsateh:

När beräknas gtx 570 Direct CU II komma in i lager igen? http://cdon.se/hemelektronik/asus_gtx570_1280mb_pci-e_dc-1418...

4-5 Aug

Skrivet av ShinyChrome:

Nu brukar inte jag hänga här så ofta, men om jag förstår det rätt så gick rabattkoden ut igår va? När kommer nya månaden's rabattkoder? (Sitter redan på en del lockande delar och till inte missa erbjudandet, hur lockande det än är )

Nej, rabattkoden funkar 1 gång per månad/ 1 gång per kund. Dock kommer en ny kod varje månad.
VIP koden är dock en rabattkod utöver 5% SWEVC koden och den är giltig en kort stund och väldig aggressiv i priset.

Skrivet av SUMITOMO:

CdOn, ni borde skriva tillverkarens artnr i specifikationen som andra handlare gör.
Exempelvis kan det finnas flera versioner av ett grafikkort och då vet man vilket det gäller exakt.
Dessutom lättare söka mer info hos tillverkaren.

Det kommer.

Skrivet av NisseRoth:

Vad jag kan se så har dom fortfarande upp till 25% rabatt på Asus produkter, fraktfritt och SWECJULI tog däremot slut i går.

SWECJULI gäller Juli ut, Asus kampanjen tog slut i måndags.

Skrivet av Lofman:

När får ni in Asus U31SD och vad är det för batteri som följer med?

Kommer i runt den 20 Aug och det är den med 8 cells batteriet.

Visa signatur