Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Snälla, släng upp ett bra Swec-erbjudande på en spellaptop för ca 5000 kr! Vill ha något smidigare med mig på lan...:)

Om jag inte vinner tävlingen dvs... tack på förhand

http://cdon.se/hemelektronik/packardbell_easynote_ts11-hr-777... Good good.:)

Permalänk

*Inlägget raderat, supportärenden ska tas upp direkt med butiken och inte i forumet /moderator*

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Jo, men helst med snäppet bättre grafikkort Kanske förväntar mig för mycket med tanke på prisklassen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Jo, men helst med snäppet bättre grafikkort Kanske förväntar mig för mycket med tanke på prisklassen...

Lycka till att hitta en laptop för 5000kr med kraftigare grafikkort.
tycker 540m presterar ganska så bra http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-540M.41715.0.h...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenix:

Lycka till att hitta en laptop för 5000kr med kraftigare grafikkort.
tycker 540m presterar ganska så bra http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-540M.41715.0.h...

Jo, jag förstog väl det egentligen. Känns bara som att det är så högt pris/prestanda, speciellt då jag kör stationär annars

http://cdon.se/hemelektronik/acer_as7750g-2414g1tmnkk_intel_i...
Svagare cpu, snabbare gpu? Hur stor kan skillnaden vara?

Permalänk
Medlem

Beställde nyss några GTX 580 MATRIX PLATINUM till, när kommer ni få in dom och skicka dom till mig tro?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Kommer det något bra erbjudande på ett grafikkort snart? T.ex. GTX 570/580 eller 6970

Visa signatur

ASRock Z68 Extreme3 GEN 3 | Intel Core i7 2600K 3.4GHz | Gainward GeForce GTX 570 GS 1280MB | Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE | Western Digital Caviar Black 1TB 7200rpm | NZXT Phantom Special Edition Red Stripes | OCZ 850W ZX series

Permalänk
Hedersmedlem

Nån aning när ni levererar dom Gainward Phanton 580 korten som man kunde boka? Står ju bara kommande på hemsidan......

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spel: | Asrock Z68 Extreme3 GEN3 | Intel 2500k | Corsair Vengeance 16GB | MSI 560 Ti | Cooler Master 750w | Antec 300| 1TB Samsung Spinpoint | Corsair Force GT 120GB

Permalänk
Medlem

Måste vara lite tråkig och gnälla på leveranstiderna ni har. Beställde ett moderkort i måndags kväll runt 20, för att dagen efter få statusen "Varorna packas" vilket det fortfarande står. När det står 1-3 dagars leveranstid så hade det varit bra om de skickats idag, men det verkar de inte ha gjort än. Chattade med er support idag och han jag var i kontakt med vågade inte lova att jag hade varorna till imorn (vilket är väldigt förståndigt), men som det ser ut nu så har jag inte det. Vad beror det på att ni har långsammare leveranser än t.ex. Komplett eller Inet som jag beställt från tidigare? Har ni dålig bemanning under sommaren kanske?
Till saken i just detta fall hör att jag åker iväg i över 14 dagar i helgen och vill då inte att mina varor ligger hos mitt postombud i 10 dagar för att sedan skickas tillbaka.

Annars gillar jag att ni gett er in i leken gällande datorkomponenter och hoppas ni kommer vara med och pressa priserna! God lycka!

R

Permalänk
Medlem
Skrivet av hammarn92:

Kommer det något bra erbjudande på ett grafikkort snart? T.ex. GTX 570/580 eller 6970

Undrar jag också

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hammarn92:

Skrivet av Blazter:

Undrar jag också

dem hade ju nyss 570 för 2069 samt 580 för 3200?

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzix:

dem hade ju nyss 570 för 2069 samt 580 för 3200?

Hehe vet men ett nytt kanske? Eller på 6970

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Hedersmedlem

Fraktfritt oavsett pris (tror jag, beställde nåt för 270 och fri frakt iaf.): VISAFF83560

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Fraktfritt oavsett pris (tror jag, beställde nåt för 270 och fri frakt iaf.): VISAFF83560

är det fraktfritt nu, eller har jag missuppfattat inlägget?:O

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

är det fraktfritt nu, eller har jag missuppfattat inlägget?:O

http://www.visa.se/se/guldkammaren/treats/cdon.aspx

Permalänk
Medlem

tackar och bockar:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Bra jobbat cdon, ni är nu officiellt långsammare än komplett.se, och dem har ju faktiskt sitt lager i ett annat land. Beställer på lördag, på tisdag kväll får jag mail från er om att sakerna "postats", på onsdag kväll får jag sms från posten om att paketet lämnats in av er.... Varorna har hela tiden haft leveranstid 1-3 dagar enligt er sida. Kontaktar er på tisdag för att fråga om detta och får veta av er kundservice att varorna "ska nog" vara hos mig senast fredag.

"Men för fasen, en dag, alla kan väl missa ibland, hur gammal är du som hetsar upp dig över detta?"

Gammal nog för att inse att ett företag som försöker ge bra service totalt misslyckats i detta fallet.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Devil May Cry:

Kommer vi se en "banner" eller skrivs det i denna tråd om det s.k. Augusti erbjudandet?

Håll koll på tråden

Skrivet av muSashi:

Hej CDON!
http://cdon.se/hemelektronik/mk_msi_z68a-gd65_%28b3%29_socket...
När kommer ni få in den nya versionen av det här moderkortet? Det kortet som har PCI express 3.0.
MSI Z68A-GD65 (Gen3), Socket-1155 heter den nya generationen.

Sen undrar jag om ni tänker ta in processorkylaren Corsair H100 Hydro Series?

Vi säljer inga äldre generationer på korten.
Corsair H100 finns nu på sidan och kommer in runt den 25:e

Skrivet av MolenXs:

Såg att ni lagt upp Corsair Force 3 Series F120 120GB till ett bra pris men om serienumret på produkten som ni anger stämmer "CSSD-F120GB3-BK" så är det produkten indragen av Corsair enligt deras forum här och skall returneras: http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=95825
Kan kanske dubbelkolla att det är den modellen och om det är den kanske ni inte bör ha den uppe till försäljning.

Skrivet av anon160366:

verkar som att den nya felfria versionen har samma betäckning, kolla på inet, webhallen, komplett, alla har samma betäckning på disken, och det står att det är den nya versionen, utan felet.

Det stämmer att den har samma benämning som den "gamla".

Skrivet av Aldric T:

Tjena cdon!
Har ni SGS2 i lager? Jag beställde en i lördags och nu på tisdag förmiddag börjar det närma sig ett dygn med texten "Varorna packas" inne på min orderhistorik .. blir som bäst 3 arbetsdagar, det är inte riktigt "Bäst Pris - Snabbast Leverans - Bäst Service". Jag är ju toksugen på min nya leksak

Vi ligger tyvärr efter i packningen, då vår lagerrensning blev en sån enorm succé. Räkna med att det tar 1 dag extra för varorna att packas och skickas.

Skrivet av Terrabyte:

Hej CDON!
När kommer ni få in Corsair Vengeance internminnnen och D-Link DWA-556 nätverkskort i ert sortiment? Och när får ni Antec KÜHLER H2O 620 i lager igen.
TerraByte

Corsair Vengeance minnen finns nu uppe.
D-Link DWA-556 finns nu uppe.
Antec KÜHLER H2O 620 kommer in under morgondagen alt. måndag

Skrivet av luiga:

Hej, jag har lite samma fråga. Beställde precis ett MSI P67A-C45 B3. Undrar om det är den nya versionen eller den gamla som har problem med SATA 2.0?
För är de den gamla versionen så måste jag avboka den artikeln från ordern då Inet har den nya till ungefär samma pris.
http://cdon.se/hemelektronik/msi_p67a-c45_%28b3%29-14187897

Vi säljer inga äldre generationer på korten.

Skrivet av aluminium:

Det där är nog det bästa som går att få tag på just nu.

Skrivet av cat_fish_1:

Beställde nyss några GTX 580 MATRIX PLATINUM till, när kommer ni få in dom och skicka dom till mig tro?

Beräknas få in en bra last med de på tisdag-onsdag

Skrivet av Kent:

Nån aning när ni levererar dom Gainward Phanton 580 korten som man kunde boka? Står ju bara kommande på hemsidan......

De är tyvärr slut hos disten. Det vi fått hittills har täckt en del utav de bokningarna, resten ska komma in nästa vecka.

Finns nu inne.

Skrivet av DJHogi:

Måste vara lite tråkig och gnälla på leveranstiderna ni har. Beställde ett moderkort i måndags kväll runt 20, för att dagen efter få statusen "Varorna packas" vilket det fortfarande står. När det står 1-3 dagars leveranstid så hade det varit bra om de skickats idag, men det verkar de inte ha gjort än. Chattade med er support idag och han jag var i kontakt med vågade inte lova att jag hade varorna till imorn (vilket är väldigt förståndigt), men som det ser ut nu så har jag inte det. Vad beror det på att ni har långsammare leveranser än t.ex. Komplett eller Inet som jag beställt från tidigare? Har ni dålig bemanning under sommaren kanske?
Till saken i just detta fall hör att jag åker iväg i över 14 dagar i helgen och vill då inte att mina varor ligger hos mitt postombud i 10 dagar för att sedan skickas tillbaka.
Annars gillar jag att ni gett er in i leken gällande datorkomponenter och hoppas ni kommer vara med och pressa priserna! God lycka!
R

Vi ligger tyvärr efter i packningen, då vår lagerrensning blev en sån enorm succé. Räkna med att det tar 1 dag extra för varorna att packas och skickas.

Skrivet av Aldric T:

Bra jobbat cdon, ni är nu officiellt långsammare än komplett.se, och dem har ju faktiskt sitt lager i ett annat land. Beställer på lördag, på tisdag kväll får jag mail från er om att sakerna "postats", på onsdag kväll får jag sms från posten om att paketet lämnats in av er.... Varorna har hela tiden haft leveranstid 1-3 dagar enligt er sida. Kontaktar er på tisdag för att fråga om detta och får veta av er kundservice att varorna "ska nog" vara hos mig senast fredag.

"Men för fasen, en dag, alla kan väl missa ibland, hur gammal är du som hetsar upp dig över detta?"

Gammal nog för att inse att ett företag som försöker ge bra service totalt misslyckats i detta fallet.

Väldigt tråkigt att det inte funkat som det skulle nu senaste veckan, anledningen är som sagt lagerrensnings kampanjen som gått över förväntan.
Naturligtvis ingen ursäkt, men en anledning till varför det tagit lite extra tid den här veckan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

måste säga att era låga lagersiffror för vissa varor är ganska irriterande
Skulle beställa en Fractal Design R3 Vit igår kväll, men satt och hade ångest gällande vilken SSD jag skulle beställa i samma veva, så när jag gjort mitt beslut några timmar senare var den slut, samma dag den kommit i lager.

sagt det förut, man kan inte sälja datordelar på riktigt samma sätt som cd-skivor. Dyra komponenter planerar man länge att köpa, på ex webhallen och komplett ser jag hur många av ex ett chassi de har på lager, om det står 3st och jag tar tid på mig får jag skylla mig själv, detta gör dessa butiker till butiker där jag går i förstahand för att planera inköp, och kanske går till prisjakt för att se om ex cdon har ett bättre pris. I nuläget skulle jag aldrig tänka "dags att bygga dator, låt oss gå in på cdon", enbart om slumpen gjorde att ni hade en viss komponent tillgänglig till ett bättre pris.

Permalänk
Medlem

Har nyligen inhandlat en produkt tidigare i veckan, kontaktade support och fick det verifierat att produkten var på väg, då varan stod att den nu var slut.

Deras support via chat var offline trots annonserad tid enligt dem är mellan 8-22, påpekade detta, annars var jag nöjd med både beställning och support. Finns alltid rum för förbättringar men det vet de nog redan. Kommer fortsätta beställa saker så länge support och priser tillfredsställer mig.

Permalänk
Medlem

Hej jag beställde en LG LED skärm 21,5 tum den 11-08-09 det är tredje dagen nu och det står att den fortfarande packas har det blivit något fel för har inte fått något medelande om att den är slut eller så ?

Permalänk
Medlem

Precis som Gensick så beställde även jag saker 11-08-09 (innan 16.00). Alla varor var 1-3 arbetsdagar och de står att de håller på att packas för mig också.

Skrivet av Gensick:

Hej jag beställde en LG LED skärm 21,5 tum den 11-08-09 det är tredje dagen nu och det står att den fortfarande packas har det blivit något fel för har inte fått något medelande om att den är slut eller så ?

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem

det här hittade jag på cdons hemsida

Just nu:
2011-08-11 kl 11.00
Just nu har vi försenade leveranser från vårt lager för hemelektronikprodukter och mobiltelefoner.

Vi levererar produkterna så fort vi kan och räknar med att åter kunna hålla utlovade leveranstider inom loppet av ett par dagar. Vi beklagar det inträffade och hoppas på överseende med detta.

Permalänk
Medlem

Är inne mest hela tiden och försöker hålla mig uppdaterad på tråden. Är så sjukt taggad inför nästa erbjudande och hoppas jag hinner med det. Själv hoppas jag på någon schysst ssd eller en SB i5 eller i7

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem

En fråga till CDON!
Finns det något enkelt sätt att kolla på samtliga varor med rea på?
Alltså att man får upp en lista på reade varor som sorteras efter högsta till lägsta rea?

Brukar uppdatera datorn allt eftersom, så det hade varit roligt att kunna se om något vettigt till bra pris skulle dyka upp.
Detta kan man redan hos Inet, Dustin och Komplett (till en viss del). hade varit roligt om ni kunde fixa en sådan funktion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RawN:

Är inne mest hela tiden och försöker hålla mig uppdaterad på tråden. Är så sjukt taggad inför nästa erbjudande och hoppas jag hinner med det. Själv hoppas jag på någon schysst ssd eller en SB i5 eller i7

Du är inte den enda
Men jag behöver ett psu över 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av RawN:

Tror inte de kommer rea ut en i5-2500k till exempel, den säljer ju som smör i solsken oavsett

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Cdon.com

16:e Aug är ett preliminärt datum

Skrivet av BME:

måste säga att era låga lagersiffror för vissa varor är ganska irriterande
Skulle beställa en Fractal Design R3 Vit igår kväll, men satt och hade ångest gällande vilken SSD jag skulle beställa i samma veva, så när jag gjort mitt beslut några timmar senare var den slut, samma dag den kommit i lager.
sagt det förut, man kan inte sälja datordelar på riktigt samma sätt som cd-skivor. Dyra komponenter planerar man länge att köpa, på ex webhallen och komplett ser jag hur många av ex ett chassi de har på lager, om det står 3st och jag tar tid på mig får jag skylla mig själv, detta gör dessa butiker till butiker där jag går i förstahand för att planera inköp, och kanske går till prisjakt för att se om ex cdon har ett bättre pris. I nuläget skulle jag aldrig tänka "dags att bygga dator, låt oss gå in på cdon", enbart om slumpen gjorde att ni hade en viss komponent tillgänglig till ett bättre pris.

Det är naturligtvis alltid lika tråkigt när lagret "inte" räcker till så att säga, men jag lovar att vi håller hela tiden på och förbättrar flödet allteftersom vi
blir större och större på den nordiska komponentmarknaden.

Skrivet av Isty:

Precis som Gensick så beställde även jag saker 11-08-09 (innan 16.00). Alla varor var 1-3 arbetsdagar och de står att de håller på att packas för mig också.

Skrivet av Gensick:

det här hittade jag på cdons hemsida
Just nu:
2011-08-11 kl 11.00
Just nu har vi försenade leveranser från vårt lager för hemelektronikprodukter och mobiltelefoner.
Vi levererar produkterna så fort vi kan och räknar med att åter kunna hålla utlovade leveranstider inom loppet av ett par dagar. Vi beklagar det inträffade och hoppas på överseende med detta.

Som sagt så ligger vi lite efter tyvärr.

Skrivet av RawN:

Ni blir säkert positivt överraskade

Skrivet av borz:

En fråga till CDON!
Finns det något enkelt sätt att kolla på samtliga varor med rea på?
Alltså att man får upp en lista på reade varor som sorteras efter högsta till lägsta rea?
Brukar uppdatera datorn allt eftersom, så det hade varit roligt att kunna se om något vettigt till bra pris skulle dyka upp.
Detta kan man redan hos Inet, Dustin och Komplett (till en viss del). hade varit roligt om ni kunde fixa en sådan funktion.

Jag kunde inte hitta det på de olika sidorna, eller så letar jag nått helt annat :), har du någon länka så kikar jag på det så kan vi säkert ordna det.

Skrivet av DaydreamerVlad:

Du är inte den enda
Men jag behöver ett psu över 1000w

Ni blir säkert nöjda

Skrivet av Isty:

Tror inte de kommer rea ut en i5-2500k till exempel, den säljer ju som smör i solsken oavsett

Visa signatur