Permalänk
Medlem
Skrivet av CazeW:

För kabel har jag:
Expert 1
Bakgrundsljus 43
Kontrast 99
Ljusstyrka 42
H-Skärpa 30
V-Skärpa 35
Färg 55
Nyans 0

Under avancerad har jag i ordning uppifrån
Normal
Av
Av
Automatisk
Av
BT709
Hög
Automatisk
Av
Av
Varm
2.2

Färginstallningarna är
Röd färg 0
nyans -5
Grön färg -2
nyans 0
Blå färg -2
nyans 0
Gul färg -3
nyans -1
Cyan färg -3
nyans -2
Magenta färg -3
nyans -6

Tack för dessa! De gör rätt bra skillnad i BLBen. Jag har dragit ner den ytterligare till typ 30 men det är nog något som bara fungerar i vintersverige. Det går att jobba rätt hyfsat med brightness istället vilket e nice.

Permalänk
Medlem

Har spelat och kollat film på denna och ja, spel är makalöst bra både med pc och konsol. Inget märkbart input lag eller nått sånt och bilden är grym i spel, bara svärtan som sviker men som sagt med rätt bildinställningar är den inte mkt problem

Permalänk
Skrivet av Keh:

Har spelat och kollat film på denna och ja, spel är makalöst bra både med pc och konsol. Inget märkbart input lag eller nått sånt och bilden är grym i spel, bara svärtan som sviker men som sagt med rätt bildinställningar är den inte mkt problem

Får man fråga vad du spelade på pcn? Blev jävligt sugen på denna nu när du nämnde att input lagget inte var märkbart!
Ska nämnligen inhandla en tv imorgon, och det står mellan denna och samsungs LE40C535

Permalänk
Medlem
Skrivet av RalleRalle:

Får man fråga vad du spelade på pcn? Blev jävligt sugen på denna nu när du nämnde att input lagget inte var märkbart!
Ska nämnligen inhandla en tv imorgon, och det står mellan denna och samsungs LE40C535

Spelat black ops, bfbc vietnam, och super meat boy och en jäkla massa gamecube spel på emulator, input lag existerar inte typ, därför jag köpte den

Permalänk
Skrivet av Keh:

Spelat black ops, bfbc vietnam, och super meat boy och en jäkla massa gamecube spel på emulator, input lag existerar inte typ, därför jag köpte den

Fan vad underbart, med tanke på att denna är 2" större och 500 kronor billigare än LE40C535 på elgiganten så är det mycket möjligt att det blir en sån :D! Har inga enorma krav, mest input lagget jag har varit orolig för!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RalleRalle:

Fan vad underbart, med tanke på att denna är 2" större och 500 kronor billigare än LE40C535 på elgiganten så är det mycket möjligt att det blir en sån :D! Har inga enorma krav, mest input lagget jag har varit orolig för!

Input lagg var det jag var rädd för osså men blev chockad av att det inte var nån, läst så många hemska trådar om lagg på tv så var lite rädd, men som sagt du kommer nog bli extremt nöjd om du kör på 450an

Permalänk

Oj vad nöjd jag är =D underbart!

Permalänk
Medlem

En fråga..

Tjejjen funderar på att köpa denna tv.. Hon kommer vilja kolla mkt film från datorn till tv'n och problemet är att hennes laptop inte har hdmi och dvi

Utan den har endast VGA uttag.

1. Kommer bilden bli skit när man ser film då?
2. Finns det annat och bättre sätt för henne än att köra VGA->VGA ?
3. Vilken typ av ljud-sladd måste hon köpa till? För att t.ex få ljud via tv'ns högtalare?

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av unknownx:

En fråga..

Tjejjen funderar på att köpa denna tv.. Hon kommer vilja kolla mkt film från datorn till tv'n och problemet är att hennes laptop inte har hdmi och dvi

Utan den har endast VGA uttag.

1. Kommer bilden bli skit när man ser film då?
2. Finns det annat och bättre sätt för henne än att köra VGA->VGA ?
3. Vilken typ av ljud-sladd måste hon köpa till? För att t.ex få ljud via tv'ns högtalare?

1. Kan inte uttala mig om detta men vad andra säger så har bilden en tendens att bli sämre/suddig.

2. Är VGA uttaget det ända så kommer du inte kunna få en digital signal till TVn (vad jag vet, finns kanske något oerhört dyrt och krångligt sätt)

3. Är ganska säker på att det går med en sån här kabel. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=108381
3,5 mm in i datorn och de två andra i TVn. Är dock inte helt säker.

Har haft min TV sedan ~Oktober nu och måste säga att jag är helnöjd. Elgiganten hade specialpris på den precis när jag letade TV. 3990 kr var det helt klart värt. Tycker bilden är lysande när man visar HD material.

Permalänk
Medlem

Precis beställt en LG 42LD450, verkar ha gjort rätt val. ^^ Har dock en liten fråga, man kan alltså spela upp film via USB men då krävs att man hackar TVn? Är väldigt intresserad av detta då jag skippade HDMI kabel så länge eftersom man kan se på film via USB. Var hittar man denna guide?

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

Har själv en http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/... i sovrummet. Möjligt att de är det mest prisvärda köp jag någonsin gjort! Skarp bild med fina färger, 0 inbränningar. Kan rekomendera den! Den som talas om i tråden är säkert lite bättre, men den är bra alltså

Permalänk
Medlem

Får min TV imorgon tack vare nån latmask på posten. "Mottagaren ej anträffbar vid leverans. Försändelsen aviseras" inga missade samtal vid 08:30 tiden när det kom till terminalen.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk

Nån som vet om 42" är likadan som 32"
Tänkte kanske köpa en sån här till konsol-spel.
Är bilden på konsol spel bra på denna tv?

Tack!

Visa signatur

Computer Specs:
[CPU: Intel i5-750 @ 3.8ghz ]
[RAM: 8GB DDR3 1600mhz ]
[GPU: Sapphire Radeon HD 6970 ]
[Monitor: 1920 x 1080 ]

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Pyrothermia:

Nån som vet om 42" är likadan som 32"
Tänkte kanske köpa en sån här till konsol-spel.
Är bilden på konsol spel bra på denna tv?

Tack!

Tja den ena är 10" större ;D

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Dags att köpa nya tv-apparater till barnen och kasta ut deras tjock tv , och det lutar åt ett par LG 32LD450, nån som vet om man kan få mängdrabatt någonstans?

Visa signatur

blu-rays.se - allt om Blu-ray, Blu-ray spelare, Blu-ray filmer & 3D-TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qrush:

Precis beställt en LG 42LD450, verkar ha gjort rätt val. ^^ Har dock en liten fråga, man kan alltså spela upp film via USB men då krävs att man hackar TVn? Är väldigt intresserad av detta då jag skippade HDMI kabel så länge eftersom man kan se på film via USB. Var hittar man denna guide?

Du behöver en programmerbar fjärrkontroll. Dvs en där du manuellt kan ställa in en knapp att skicka en specifik IR signal. Tryck på knappen/håll in eller vad kruxet nu är och "service menu" kommer upp. I denna kan du aktivera USB för video.

Vet inte exakt vilka nummer osv som ska programmeras.

Edit: Var inne på en bra Wiki när jag skaffade TVn, verkar vara nerlagd nu

Edit 2: Lyckas du få upp lösenordsprompten för service menyn så är lösen förmodligen 0413 eller 0000

Edit 3: Hittade även rimliga nummer som ska programmeras in i fjärren(cred till http://openlgtv.org.ru/wiki/index.php/IR_Hack):

Service Meny kallas även EZ-Menu

This is for all Universal Remotes to easily access the service menus EZ Adjust & In Start with existing firmware. Remotes - Any Universal Remote that can send NEC 1 device 4 codes on the fly : Eg. All One for All/Radio Shack universal remotes. Codes: For older remotes whcih use 3 digit Extended Functional Codes (EFCs) 1. EZ-Adjust = 018 2. IN-Start = 019 For Newer remotes which use 5 digit EFCs 1. EZ-Adjust = 00018 2. IN-Start = 00019 Procedure for One 4 All series (not all have this funcion) remote: 1. Press the device key (TV, VCR, SAT, CD, AUD or DVD). 2. Press and hold the MAGIC key until the device keys blinks twice (the device key will blink once then twice). 3. Press 9 9 4. The device key will blink twice. 4. Press the MAGIC key once. 5. Enter the 3-digit (or 5-digit) function code (see above) 6. Press the key to which the function will be assigned. The device key will blink twice. All other NEC1 device 4 conforming universal remotes please refer to the user manual to execute these codes on the fly. Users feel free to add for specific brands.

Permalänk

Koden för att komma in i servicemenyn är 0413 och med en One-for-all-kontroll är hacket gjort på någon minut.

Permalänk
Medlem

Tackar så mycket för hjälpen men döm av min förvåning när TVn kunde spela film från USB "out-of-the-box". Slapp helt sonika göra en sak, fungerar väl hyfsat det jag sett på.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Skrivet av tintinskoog:

Dags att köpa nya tv-apparater till barnen och kasta ut deras tjock tv , och det lutar åt ett par LG 32LD450, nån som vet om man kan få mängdrabatt någonstans?

Blev tillsut komplett ssom fick levera två apparater och barnen är helnöjda, en riktigt bra tv för det priset...
slutet gott allting gott!

Visa signatur

blu-rays.se - allt om Blu-ray, Blu-ray spelare, Blu-ray filmer & 3D-TV

Permalänk
Medlem

Bästa inställningen för spel? Kör HDMI och har Xbox 360.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qrush:

Tackar så mycket för hjälpen men döm av min förvåning när TVn kunde spela film från USB "out-of-the-box". Slapp helt sonika göra en sak, fungerar väl hyfsat det jag sett på.

Samma här. testade 720p tv avsnitt från ett usb minne och funkade fin fint för mig

Visa signatur

EP45-DS3P | Quad 6600 @ 3.0 GHz | 4gb DDR2 | HD4850 512mb | Thermalright Ultra-120 Extreme | 1,5TB |

Permalänk
Medlem

Inställningar nedan skall tydligen göra susen på de modeller som inte är "W". Kan vara värt att prova.

Okay, switched back to 2.2 Gamma, and ended up doing a Day calibration (at 50ftL) and a Night time one (at approx. 35ftL).

Expert1 (Day)
Backlight 50 50ftL
Contrast 86
Brightness 52
H Sharpness 50
V Sharpness 50
Color 53
Tint G5
Dynamic Contrast Off
Noise Reduction Off
DNR Off
black level Low
Real Cinema Off
Color Gamut BT709
Color Temp Warm
Gamma 2.2
Method 10 pt 10pt
Expert1
Luminance 169
IRE 100 90 80 70 60 50 40 30 20 10 0
R 11 4 5 1 1 0 1 -3 -5 -8 50
G 9 10 9 6 6 3 1 -3 -7 -12 50
B 4 7 7 3 2 -2 -4 -10 -19 -23 -50
CMS Color Tint
R 9 -18
G 1 -11
B -1 12
Y 20 -2
C -2 1
M 2 -3

Expert2 (Night)
Backlight 37 35ftL
Contrast 85
Brightness 43
H Sharpness 50
V Sharpness 50
Color 50
Tint 0
Dynamic Contrast Off
Noise Reduction Off
DNR Off
black level Low
Real Cinema Off
Color Gamut BT709
Color Temp Warm
Gamma 2.2
Method 10 pt 10pt
Expert1
Luminance 113
IRE 100 90 80 70 60 50 40 30 20 10 0
R -3 0 4 4 6 7 6 5 6 7 50
G 6 5 8 6 7 5 6 3 4 1 50
B 8 -3 0 -2 -1 -2 -3 -5 -10 -15 -50
CMS Color Tint
R 6 0
G 5 -20
B 5 27
Y 22 -5
C 1 0
M 5 -4
__________________