Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Western Digital extern hårddisk problem!

Permalänk

Western Digital extern hårddisk problem!

Hallå allihopa!
Nu är det så att jag har fått problem med min externa hårddisk. Igår när jag skulle ladda över lite filer från datorn till hårddisken så kommer fönstret upp där det står att den kopierar filen men det blir aldrig klar, när man försöker avbryta kopieringen så hänger sig utforskan. Har testat flera gånger med mindre filer men det är samma problem. Det händer också att spotify, firefox, bibliotek mappen hänger sig då programen/mappen blir vit och det står uppe i hörnet (svarar inte). Är det någon som har en aning om vad felet är/har haft liknande problem? Hårddisken köpte jag i april på onoff så den är varken gammal och har ingen garanti kvar efter som dem gick i konkurs.

Hårddisken är en: Western Digital element 2TB.
Och jag använder Windows 7 om nu det skulle ha någon betydelse.

Permalänk
Medlem

Garanti får du hjälp med hos Siba/Expert/Media markt.

Provat med en annan kabel?
Prova den i en annan dator.

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Garanti får du hjälp med hos Siba/Expert/Media markt.

Provat med en annan kabel?
Prova den i en annan dator.

Nej jag har inte provat med en annan kabel eller dator men ska göra det men vad menar du men att jag får garanti på Siba, Expert och Media markt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Urban 1337:

Nej jag har inte provat med en annan kabel eller dator men ska göra det men vad menar du men att jag får garanti på Siba, Expert och Media markt.

http://www.mediamarkt.se/special/meddelande?WT.ac=Enspalt+-+M...
http://www.expert.se/webapp/wcs/stores/servlet/PageDisplayCmd...

Permalänk

Okej najs! Men jag testade hårddisken på familjens bärbara och det funkade fint! Så är det något fel på min pc?

Permalänk

testa en annan USB port på din dator,..

Permalänk
Skrivet av MindRipper:

testa en annan USB port på din dator,..

Har också testat. Men jag fick in en film på Hårdisken. Det går fort upp till 345mb sen så tar det typ en evighet på dem sista 5mb!

Permalänk

Okej! Nu så såg jag att överförnings hastigheten stannar på 0 mb/s sen så tar det minst 10 min innan en liten fil blir klar!