Kan inte komma in i ftp mappen. Hjälp uppskattas!

Permalänk
Medlem

Kan inte komma in i ftp mappen. Hjälp uppskattas!

Hej, betalade min domän idag för kanske 1h sedan och hur lång tid kommer det ta innan köpet registreras?
Jag har en kompis som skulle hälpa mig att få upp min hemsida men han är inte hemma på ett tag så jag försökte lite själv men går inte så jättebra, hjälp skulle uppskattas väldigt mycket.

Jag har köpt en domän och server på binero.se och försökte deras guider men finner inte många inom ftp. Men när jag går in på start > ftp://ftp."namnpåsidan.nu" kommer denna ruta upp http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e4111c432169_felskit.png

Sedan hur ska jag gå tillväga får att få ordning på min sida? Några bra guilder på mitt problem? Annars får jag väl vänta till min polare kan så får han komma över men är ivrig och vill börja men hemsidan idag!

Ursäkta min okunnighet och hoppas det finns någon snäll/snälla personer som är villiga att hjälpa mig!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

har du fyllt i lösenord och användarnamn nånstans ?

Använder du explorer som ftpklient ? skaffa nån annan , sök lite , det finns massor.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

har du fyllt i lösenord och användarnamn nånstans ?

Använder du explorer som ftpklient ? skaffa nån annan , sök lite , det finns massor.

Det är det konstiga jag har fyllt i användarnamn och lösenord och enligt guilden ska en ruta där dom frågar efter det komma upp men det gör det inte.

Permalänk
Medlem

Laddade ner fillezilla och när jag skriver in värd, användarnamn, lösenord och port sen söker så kan jag inte ansluta till servern vad är fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gussman:

Laddade ner fillezilla och när jag skriver in värd, användarnamn, lösenord och port sen söker så kan jag inte ansluta till servern vad är fel?

Troligen finns inte ditt konto , jag vet inte vad dom har för handläggningstid men då du nyss betalat så får du nog lugna dej lite

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Beställde själv webbhotell från Int2000 förra veckans måndag, på onsdag var min betalning registrerad men domänen är ännu inte aktiverad. Det kan ta tid ibland!

Permalänk
Medlem

Oftast kan du köra ftp mot den ip adressen som din domän ligger på... Det kan ta upp till 72 timmar innan din domän "satt sig", dvs att samtliga DNS servrar hittar rätt.

Testa gärna att pinga din domän, sedan kan du alltid kolla med detta verktyg: http://www.intodns.com/

Lycka till