Permalänk
Medlem

Nöjd med 560m?

Tjena, velar framochtillbaka i laptopköpandet hela tiden, så nu är jag intresserad av att höra era åsikter om GeForce 560m kortet.

Hur är kortet att spela med, går dom flesta nuvarande spelen på high eller bättre?
Tyst och svalt eller blir det väldigt varmt?

Datorn jag ska köpa går att konfigurera med ett 6990m för 2300kr till och frågan är om det är värt det? man måste säkerligen köpa helt nytt system för att matcha systemrequirments om 2 år ändå även fast grafikkortet skulle orka med ett tag till

Nu spelar jag visserligen inga FPS eller liknande spel (som är mer krävande än tex wow/starcraft va?) det är i stort sett alla blizzard spel som gäller och för deras spel borde väl ett 560m räcka för att maxa på det mesta?

Och jag vet att stationärt är det enklaste, men det vill jag verkligen inte ha då jag jobbar 3.5 dar och är hemma 3.5 dagar i veckan.

Tack för era åsikter / Triff

Visa signatur

TriFFy

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jo jag har kollat mig blind på tester, men nu är jag mest nyfiken på vad folk tycker om kortet

Visa signatur

TriFFy

Permalänk
Skrivet av TriFFy:

Tjena, velar framochtillbaka i laptopköpandet hela tiden, så nu är jag intresserad av att höra era åsikter om GeForce 560m kortet.

Hur är kortet att spela med, går dom flesta nuvarande spelen på high eller bättre?
Tyst och svalt eller blir det väldigt varmt?

Datorn jag ska köpa går att konfigurera med ett 6990m för 2300kr till och frågan är om det är värt det? man måste säkerligen köpa helt nytt system för att matcha systemrequirments om 2 år ändå även fast grafikkortet skulle orka med ett tag till

Nu spelar jag visserligen inga FPS eller liknande spel (som är mer krävande än tex wow/starcraft va?) det är i stort sett alla blizzard spel som gäller och för deras spel borde väl ett 560m räcka för att maxa på det mesta?

Och jag vet att stationärt är det enklaste, men det vill jag verkligen inte ha då jag jobbar 3.5 dar och är hemma 3.5 dagar i veckan.

Tack för era åsikter / Triff

Jag har en MSI GT683 med GTX560M och jag är väldigt nöjd. Jag kört Sc2 på ultra men något mer krävande spel har jag ínte testat. Jag upplever grafikkortet som riktigt bra, jag har dock inte så jätte mycket att jämnföra med.

Permalänk
Medlem

Antar att du köper någon Sager/Clevo modell? Från t ex Notebookguru kan du få ett 6970M (lite sämre än ett 6990M men ändå betydligt bättre än ett 560M) för +50€, är ju dock en tysk återförsäljare så det är ju frågan hur du ställer dig till köp från utlandet.

Tror att 560M garanterat håller för kommande Blizzard spel som Diablo 3 osv., så om du inte vill köra de allra senaste FPS-spelen med ultra inställningar så lär du klara dig på det.

Permalänk
Medlem

Det är faktiskt en m17x alienware, får 15% studentrabatt på den nu hela augusti så med 560m kortet och full hd skärm kostar den 14k vilket jag tycker är helt okej för en sån dator som annars är så overpriced.

Men samtidigt vill man inte vara dumsnål

Visa signatur

TriFFy

Permalänk
Medlem
Skrivet av björk:

Antar att du köper någon Sager/Clevo modell? Från t ex Notebookguru kan du få ett 6970M (lite sämre än ett 6990M men ändå betydligt bättre än ett 560M) för +50€, är ju dock en tysk återförsäljare så det är ju frågan hur du ställer dig till köp från utlandet.

Tror att 560M garanterat håller för kommande Blizzard spel som Diablo 3 osv., så om du inte vill köra de allra senaste FPS-spelen med ultra inställningar så lär du klara dig på det.

WoW (och jag gissar resten av Blizzards spel) trivs ju bättre med Intel + Nvidia, så AMD kortet behöver vara rätt mycket bättre för att prestera bättre just där.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Man kan inte gnälla på kortet direkt. När man köper en laptop så vet man förhoppningsvis vad man ger sig in på.
Ett 560M är inte ett GTX 560 menar jag.

Men det funkar för mig:).

Klarar av full HD + high settings (ganska låg AA dock, eller ingen alls. Inte för att det behövs men)
på tex. BC2, FEAR3 osv.

Permalänk
Medlem

Nej det är klart att det inte är samma prestanda, men funkar det för att max alla blizzard spel nu så lär det klara diablo3 skapligt bra också.

Samtidigt blir datorn 2300kr billigare och man kan köpa ny laptop snabbare

Visa signatur

TriFFy

Permalänk
Medlem

Jag har en MSI GT780r med GTX 560M. Spelar Crysis 2 med ganska höga grafikinställningar och upplösning och det flyter på bra. Har även maxat Gears of War 1 och Team Fortress 2. det är de ända spelen jag testat än så länge. Jag är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TriFFy:

Nej det är klart att det inte är samma prestanda, men funkar det för att max alla blizzard spel nu så lär det klara diablo3 skapligt bra också.

Samtidigt blir datorn 2300kr billigare och man kan köpa ny laptop snabbare

Oja, sånna spel kommer 560M klara ett tag till :).
Tänke mer att den troligtvis inte kommer palla dagens FPS-spel om något år.

Permalänk

en annan fråga är om man märker skillnad mellan en i5 dubbel processor å en i7 quad i prestandan med ett 560 m kort i båda ??

Permalänk
Skrivet av adfi:

..dagens FPS-spel om något år.

Dagens spel, i framtiden? Jag tror också BF3 kommer bli mer krävande med åren
Förstår vad du menar.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem
Skrivet av callawayno1:

en annan fråga är om man märker skillnad mellan en i5 dubbel processor å en i7 quad i prestandan med ett 560 m kort i båda ??

I spel så ska skillnaden inte märkas av vad jag hört iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Najsman:

Dagens spel, i framtiden? Jag tror också BF3 kommer bli mer krävande med åren
Förstår vad du menar.

Haha. Blir inte alltid som man tänkt sig :).
Och att BF3 skulle bli mer krävande. njaa. Är inte fullt övertygad. BF3 är inget MMO. så kommer knappast inte bli patchad med grafikuppdateringar direkt.
Sen så kommer det nya drivisar sen som gör att det blir mer optimerat.