Permalänk
Medlem
Skrivet av Pazooken:

Min kompis iphone blev stulen. men han hade inte find my iphone som jag har, väldigt bra app för att spåra stulna eller borttappade mobiler.

Det har Andriod i alla sina mobiler från scratch

Ingår i Google apps som alla androids har från start..

jag kan tom göra så min lur ringer som en tok även om den är avstängd.Enda sättet att få tyst på den är att dra ur batteriet.Kan även radera all data i mobilen från mitt google konto eller hTC kontot från min dator här hemma

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

-------------------------------
Offtop:seriöst, menar du att tälje skulle vara förskonat från stölder? *gömmer mig bakom närmaste vägg o skakar av skratt tills jag gråter*
Skitsamma var du bor, men jag skulle påstå att risken nog är ändå större i områden som tälje,botkyrka me omnejd för att få skit stulet, särskilt om det är attraktivt

Ont:
Försäkringsbolagen är onda, sålänge man inte pröjsar dem extra för att få tillbaka vad man pröjsat för sina grejer o s v, jag har If och de har varit snälla som attans och pröjsar extra för att slippa självrisk och sen även bortfall av värdet, det har betalat sig kan jag ju säga, som när jag sumpade min lur plus mig själv i backen i vintras..voila, fick den fixat mot en billig peng
Men, TH är nog en av de sämsta..sen, också börjar bolagen bli särskilt elaka mot iphonefolk just pga den benägenheten att de blir snodda eller folk "råkar" tappa den gamla "lyren" och jag SKA HA en ny, du hajar säkert vad jag menar

Men, som sagt..skulle aldrig våga lägga ifrån mig en mobil i varken botkyrka eller s-tälje..då får skiten fötter direkt!:(

Jag menade PRECIS tvärtom ^^ misslyckades tydligen med min Ironi.

Låter som jag borde byta försäkringsbolag, men IF? när jag hade bilen försäkrad där så var dom inte lika snälla när jag hade inbrott (också i södertälje)

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i7 920 @ 4Ghz | Grafikkort: XFX Radeon 6970 2048Mb (Crossfire]| CPU-kylare: Corsair H50 | Ram-minne: Corsair Dominator™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Nätaggregat: Corsair AX 850W | Chassi: Fractal Design Arc | Moderkort: Asus P6T Deluxe V2 | SSD-Hårddisk: Corsair F60 (Raid-0] |

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.e24.se/business/it-och-telekom/budget-iphone-i-sep...

Du kanske inte behöver vänta så länge, och inte behöva lägga ut så mycket kosing?

Under 200 dollar i USA snackas det om. Billigaste Appleprodukten? Lär väl bli lite dyrare än så här i Sverige, men under 2000 måste det ju gå ändå? Ruskigt konkurrenskraftig isåfall.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Det är det jag menar. Det är till 90% en smaksak, men av någon anledning så faller iPhone de flesta i smaken. Undrar varför

Du är för rolig du

Jämför du seriöst I4 med en telefon som släppts nästan ett år senare? Är lite som att bli överlycklig som AMD-fanboy när deras Bulldozer dänger sönder Sandy Bridge. Lite sent påtänkt kanske..

Nu till saken. Att jämföra S2 med I4 är bara dumt, eftersom att båda parterna betalat multum för sina "telefoner", och argumenterar därefter. Båda är Top-Of-The-Line, och båda har sina starka resp. svaga sidor. Men visst, jag kan också spela med

Vad har S2an för upplösning? jo 800x480 på en "SUPERAMOLED"-skärm vs I4:ans 960x640 IPS-panel.

och:

Tänk såhär: Varför behöver S2an en Dual-Core på 1.2Ghz, dubbelt RAM-minne, och TEGRA2 för att klå iPhonen´s mycket mer blygsamma spec.s? Antagligen för att Android inte kan göra lika mycket som iOS på samma mängd klockcykler. Vad ska Samsung göra när I5 kommer med sin A5(Dual-Core 1ghz), mer minne och bättre grafikdel? Ska de göra en ARM-processor som är fyrkärnig och går i 2ghz, proppa in 8gb RAM och trycka in ett litet GTX590 i skiten?

Åt Apple precis upp Samsung som ett litet mellanmål? Hell yeah ^^

Anledningen till att den har starkare specs är knappast för att det är ett mer tungdrivet OS. Anledningen till jämförelsen är dom ligger i samma prisklass och därför gör de jämförelsen acceptabel i mina ögon. Folk jämförde ju Phenom II emot I5 1156 även fast Phenom II var en äldre aritektur?

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av KruXen:

Jag menade PRECIS tvärtom ^^ misslyckades tydligen med min Ironi.

Låter som jag borde byta försäkringsbolag, men IF? när jag hade bilen försäkrad där så var dom inte lika snälla när jag hade inbrott (också i södertälje)

---------------
Haha, ojdå, ah okej, jo men det är nog också därför som de är lite hårdare pga det händer så jädra mycket skit där med omnejd..e liksom inte ovanligt:/
Själv hade jag t e x en händelse med hunden förra året, gick SÅ smärtfritt..syrran trilla av sin häst..samma där..både häst o hon fick ersättning..men som sagt, både hon och jag pröjsar extra, kanske är därför?
Sen, bilar..jadu..*suckar djupt*..bilar är nog skitsamma var man försäkrar, de försöker ALLTID blåsa en så fort det gäller saker på hjul:p

Jag tycker jävligt synd om dig måste jag tillägga, också att folk ist för att hjälpa förvandlade tråden till internetkrig ist för att komma med bättre hjälp!

Som sagt, är man inte nöjd me sitt försäkringsbolag, tala om det och säg att om de inte ger dig bättre bud så går du till nån som gör ett bättre jobb i framtiden?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Smaksak såklart men jag tycker Androids GUI är mycket bättre än iOS.

Vad jag värderar hos Android GUI jämfört med iOS är:
* Widgets
* En knapp till en lista med appar istället för, men även möjligheten, att lägga ut knappar/mappar för appar (som iPhone).
* Notifieringslistan. Detta kommer i nästa iOS-version som går att tanka ner redan nu om man är en utvecklare (om det inte redan har släppts till allmänheten?)

Dessa är generella saker. Sen har varje tillverkare sin egna "launcher" som stylar Android och eventuellt sköter vissa saker på deras sätt.

Jag med lite större händer gregglar om en 4,5"+ skärm med (ca) 720p-upplösning skulle finnas på marknaden. Något säger mig att detta inte är en storleksklass som Apple skulle bry sig om. Vilket inte gör mig något då jag föredrar Android.

Så vill man ha lite mer flexibilitet att kunna få en större skärm, bättre kamera eller övriga egenskaper som man favoriserar så passar nog inte en "one-smartphone-fits-all"-mobil som iPhone - som är en smartphone i toppklass och en värdig motståndare.

Tackar för det. Vilka androidtelefoner skulle du rekomendera? Jag är endast intresserad av topsegmentet

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i7 920 @ 4Ghz | Grafikkort: XFX Radeon 6970 2048Mb (Crossfire]| CPU-kylare: Corsair H50 | Ram-minne: Corsair Dominator™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Nätaggregat: Corsair AX 850W | Chassi: Fractal Design Arc | Moderkort: Asus P6T Deluxe V2 | SSD-Hårddisk: Corsair F60 (Raid-0] |

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

---------------
Haha, ojdå, ah okej, jo men det är nog också därför som de är lite hårdare pga det händer så jädra mycket skit där med omnejd..e liksom inte ovanligt:/
Själv hade jag t e x en händelse med hunden förra året, gick SÅ smärtfritt..syrran trilla av sin häst..samma där..både häst o hon fick ersättning..men som sagt, både hon och jag pröjsar extra, kanske är därför?
Sen, bilar..jadu..*suckar djupt*..bilar är nog skitsamma var man försäkrar, de försöker ALLTID blåsa en så fort det gäller saker på hjul:p

Jag tycker jävligt synd om dig måste jag tillägga, också att folk ist för att hjälpa förvandlade tråden till internetkrig ist för att komma med bättre hjälp!

Som sagt, är man inte nöjd me sitt försäkringsbolag, tala om det och säg att om de inte ger dig bättre bud så går du till nån som gör ett bättre jobb i framtiden?

Frågan är om mina små slantar till Trygg-Hansa varje månad spelar någon roll. Tror dom kör sitt race iaf. Sen är Södertälje en skitstad i försäkringssynpunkt. Man skulle nästan kunna tro att man äger en Koeniggsegg när man kollar min premie. Betala extra låter najs om man faktiskt får något för det när man hamnar i skiten. tåls att kolla på

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i7 920 @ 4Ghz | Grafikkort: XFX Radeon 6970 2048Mb (Crossfire]| CPU-kylare: Corsair H50 | Ram-minne: Corsair Dominator™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Nätaggregat: Corsair AX 850W | Chassi: Fractal Design Arc | Moderkort: Asus P6T Deluxe V2 | SSD-Hårddisk: Corsair F60 (Raid-0] |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av scoorch:

Anledningen till att den har starkare specs är knappast för att det är ett mer tungdrivet OS. Anledningen till jämförelsen är dom ligger i samma prisklass och därför gör de jämförelsen acceptabel i mina ögon. Folk jämförde ju Phenom II emot I5 1156 även fast Phenom II var en äldre aritektur?

Precis. Alltså är Androidtelefonernas starkare specifikationer ett meningslöst argument, då det i slutändan blir samma prestanda iallafall.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KruXen:

Frågan är om mina små slantar till Trygg-Hansa varje månad spelar någon roll. Tror dom kör sitt race iaf. Sen är Södertälje en skitstad i försäkringssynpunkt. Man skulle nästan kunna tro att man äger en Koeniggsegg när man kollar min premie. Betala extra låter najs om man faktiskt får något för det när man hamnar i skiten. tåls att kolla på

-----------------------------------
Jopp, sant så det förslår, jag pröjsar typ nånstans runt 500 totalt för hemförsäkring plus tillägg för bostadsrätt och den här försäkringen för elektroniken..får iof rabatt via facket pga jag är medlem i unionen men det skilde inte så mycket mot att inte vara det i slutändan ändå, var mest tack vare att jag hade alla mina försäkringar redan hos if..de var så glada så att få ta hand om allihop, har iaf betalat sig..en operation för 68k kostade mig 1500 i självrisk för jycken t e x ^^
Hade jag haft t e x agria eller TH hade jag pröjsat 8-9k

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av scoorch:

1.2 ghz DUALCORE CPU i S2 medans iphone har Singlecore 800mhz. 1gb ram i S2 medans det är 512mb i iphone. 8 samt 2 megapixel kamera på S2 med 1080p videoupptagning medans iphone har 5megapixel samt VGA kamera och 720p videoupptagning. Expanderbart lagringsutrymme i S2 i form utav microSD kort vilket Iphone INTE bjuder på. S2 har NFC, WiFi, bluetooth 3.0, DLNA, 4G, Wifi tethering, HDMI. Iphone har 3G, wifi och bluetooth 2.1. 1650 mAh batteri i S2 och 1450 i Iphone. Kustomiserbart Android 2.3 i S2 och låst Ios 4.2 i iphone, fullt flashsupport i browsers med Android ej med IOS.

och så kan vi ju nämna att S2 är BILLIGARE än Fjantphone!

Did Samsung just KILL Apple?

Äppelmos!

Skrivet av Deathdancer:

Jämför du seriöst I4 med en telefon som släppts nästan ett år senare?

Om vi inte får jämföra den med Iphone 4, vad ska vi då jämföra den med?

Huvudsaken när man jämför två mobiler/annat är väl att de ligger i samma prisklass. I det här fallet ligger Apple-produkten (som vanligt, helt omotiverat) ca 1000kr över Samsungen. Spelar väl ingen roll när den lanserades?

Skrivet av _NsMs_:

Gillar du dåligt presterande hårdvara och blygsamma specs har jag en dator med windows 95 på vinden

Men vill man ha en lyxtelefon som är snygg och alltid funkar och inte är speciellt komplicerad på något sett så visst, köp en iphone. Det gör inte mig något.

Lol'd

Stämmer, dock gör avsaknaden av Widgets att jag aldrig skulle komma på tanken att köpa en iPhone...

Ska säga att jag är emot både Apple och Google pga deras storlek, dock föredrar jag Googles android för att;
*Inga extrema överpriser som går till ett av världens högst värderade företag
*Anpassningsbart OS
*Widgets
*Fler alternativ; Vill man ha iOS är det en Iphone 4 som gäller (klart man kan köpa 3GS, men vem vill köpa en 2 år gammal mobil nu?) och den är rent ut sagt svindyr. Bland Android-lurarna kan du välja mellan telefoner i alla prisklasser, vill du ha ett kraftpaket för alla spelen/surf/kamera osv köp en S2. Vill du ha en enklare modell för att SMS:a, surfa och ringa, köp en Wilfire. Finns såklart fler modeller att välja bland, tog dessa som exempel.

Till TS: Som sagt tidigare, åk ner till en telefonbutik och kolla på alla olika modeller, känn på operativsystemet och de olika tillverkarnas launchers. Bäst är egentligen att kolla på vänners android-lurar för att se alla möjligheter med widgets etc.
Tror dock inte att du kommer att fastna för Android...

Vart finns annan info än rykten om Iphone 5/4S? Ganska säker på att Apple inte har gjort något uttalande om att de tänker släppa en ny Iphone inom kort. Vanligtvis har de väl presenterat Iphone på WWDC och släppt dom till sensommaren/hösten? Kommer inte hända i år i mina ögon... (såvida jag inte missat ett uttallande från Apple.)

EDIT:

Skrivet av Allexz:

Jävlar vad fanboy du är Galet hög nivå.

Måste dock kännas riktigt bra att ha en 1.2 Ghz dualcore som inte ens lyckas skrolla en meny utan att hacka

Ursäkta språket, men på vilket j*vla sätt klarar inte S2 att scrolla i menyerna utan att hacka?
Och du påstår att scoorch är fanboy?

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk

Kan ju vara värt att kika igenom den här tråden:
http://www.swedroid.se/forum/47902-ni-som-gatt-fran-iphone-ti...

Där majoriteten faktiskt är väldigt nöjda med att ha övergett iPhone.

Citat:

En på jobbet bytte just. Han ser inget bättre med IOS längre.

Citat:

Det enda som är bättre med iPhone är att uppdateringar till Angry Birds släpps först där och att hanteringen av fåglarna är lite mer exakt

Citat:

Var ju på väg själv att köpa en Iphone 4 men efter att nu suttit med tjejens Arc ett par dagar, kommer jag aldrig att skaffa eländet. Filöverföring via bluetooth, mass storage m.m. Inget av detta stöder ju Iphone!?!? Hade blivit tokig om jag köpt en Iphone och upptäckt detta i efterhand.

Skillnaden verkar vara att folk med android faktiskt testat iPhone men kommit fram till att Androidlurar oftast är mer prisvärda/bättre medan iPhone-användarna blint litar på att allt Apple gör är perfektion.

Skrivet av M3:

Det är sällan vi blir så vansinnigt förälskade i telefoner som vi blev i Samsung Galaxy S II. Ska du köpa en ny telefon, köp den här. Det här är ren kärlek i telefonform.

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Tror inte riktigt att du vet vad ordet fanboy betyder, eller vad menar du att jag är fanboy åt/till/mot?

ja jösses detta forum alltså..En tråd som handlar om en stulen iphone blir direkt fanboy krig..suck

Hoppas dom lyckas spärra din iphone och kanske tom spåra den åt dig..Borde ju inte vara så svårt med dagens teknik.Fast det är nog en kostnads fråga mest.

Lycka till iallafall

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Sötast
Skrivet av fermia:

ja jösses detta forum alltså..En tråd som handlar om en stulen iphone blir direkt fanboy krig..suck

Hoppas dom lyckas spärra din iphone och kanske tom spåra den åt dig..Borde ju inte vara så svårt med dagens teknik.Fast det är nog en kostnads fråga mest.

Lycka till iallafall

Jepp :C Drygt.

Permalänk
Medlem

Det blev en android vs. apple tråd ändå:(...

ONT: jag skulle nog väntat in iphone 5 då det inte verkar vara jätte långt kvar tills den släpps...
Och ang försäkringsbolaget så tror jag att då får göra så, men kan inte så mycket om den saken.

Jag tror att du kommer bli lite besviken om du biner din telefon i typ 2 år och sedan iphone 5 släpps om endast 2 månader.

Men men, lycka till iallfall:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av fermia:

ja jösses detta forum alltså..En tråd som handlar om en stulen iphone blir direkt fanboy krig..suck

Hoppas dom lyckas spärra din iphone och kanske tom spåra den åt dig..Borde ju inte vara så svårt med dagens teknik.Fast det är nog en kostnads fråga mest.

Lycka till iallafall

Ja, sådär kan man ju också vinkla saker.

Skrivet av TS:

Lite svar ang försäkringsärendet och tips på ny telefon vore guld

Visst är det tråkigt att det blir pajkastning men det var ju inte så att han bara frågade om försäkringsfråga.

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KruXen:

Tackar för det. Vilka androidtelefoner skulle du rekomendera? Jag är endast intresserad av topsegmentet

Utan att lista för mycket om specifikationer och värderingar så listar jag ett par stycken som är intressanta just nu. Om jag skulle köpa en ny smartphone just idag så skulle jag välja eller titta extra noga på någon av (listat i prioritetsordning):
HTC Evo 3D
Motorola Atrix 4G
HTC Sensation
LG P920 Optimus 3D

Alla har 4,3" skärm och finns att köpa just nu.
Atrix har ett monsterbatteri på 1930mAh. Evo:n har ett 1730 mAh. Tål att jämföras med min HTC Desire HD på 1230mAh.

För mig spelar det ingen roll alls vad det är för kamera, alltså är 3D helt meningslöst som försäljningsknep på mig. Jag är intresserad av skärmstorlek (stor upplösning är bara plus, men inget måste) och batteritid. Processor, ram, grafikprocessor, digitizer, etc viktigt det med, men skärmstorleken använder jag först för att sålla bort oönskade mobiler.

Självklart kan man ju vänta ett tag tills iPhone 5 kommer ut. Då finns det säkert trevliga Android-baserade enheter också att jämföra mot. Men om du ska köpa en just nu och är sugen på Androids toppklass så är mobilerna jag listade ett bra alternativ om du (som jag) eventuellt har stor skärm och batteritid som viktiga preferenser.

Lycka till med ditt val.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Tror inte riktigt att du vet vad ordet fanboy betyder, eller vad menar du att jag är fanboy åt/till/mot?

1. Du kallar honom fanboy för att han jämför två telefoners hårdvarukonfiguration. (Ganska självklart dock att han gillar S2 mer än I4, men att ha en favorit och argumentera (med giltiga argument) för den är inte att vara fanboy.) Kan dock hålla med om att hans inlägg hade varit mera objektivt om han hade tagit med andra aspekter, tex App store vs market, ljudkvalitet i samtal, facetime vs vanligt videosamtal etc.

2. Du ger ett (falskt) motargument, och blir sur när jag kallar dig fanboy.

En fanboy för mig är:
*En person som påstår att en produkt är bättre än en annan utan att ge några argument.
*Hittar på saker för att få sin egen favorit att se bättre ut.
*Kan inte se andra alternativ till sin egen favorit när han själv/andra ska köpa en produkt.
Finns fler saker som kan läggas till, tycker dock att dessa räcker för denna diskussion.

Vill fortfarande förklaring på ditt påstående att S2 skulle vara "hackig i menyerna".

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Sötast
Skrivet av felxi:

En fanboy för mig är:
*En person som påstår att en produkt är bättre än en annan utan att ge några argument.
*Hittar på saker för att få sin egen favorit att se bättre ut.
*Kan inte se andra alternativ till sin egen favorit när han själv/andra ska köpa en produkt.
Finns fler saker som kan läggas till, tycker dock att dessa räcker för denna diskussion.

.

Sur? Nej, rätt så van vid den trista attityden här
Tyckte det var rätt roligt att du kallade mig fanboy dock

Om en fanboy är det du säger så är det skumt att du skulle kalla mig det då jag inte uppfyllde kraven på någon av punkterna

Permalänk
Medlem
Skrivet av KruXen:

Jag behövde skratta lite, TACK

Vet inte om du är ironisk eller inte, men varsågod

Det är faktist min ärliga åsikt ^^

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Vad har S2an för upplösning? jo 800x480 på en "SUPERAMOLED"-skärm vs I4:ans 960x640 IPS-panel.

och:

Tänk såhär: Varför behöver S2an en Dual-Core på 1.2Ghz, dubbelt RAM-minne, och TEGRA2 för att klå iPhonen´s mycket mer blygsamma spec.s? Antagligen för att Android inte kan göra lika mycket som iOS på samma mängd klockcykler. Vad ska Samsung göra när I5 kommer med sin A5(Dual-Core 1ghz), mer minne och bättre grafikdel? Ska de göra en ARM-processor som är fyrkärnig och går i 2ghz, proppa in 8gb RAM och trycka in ett litet GTX590 i skiten?

Åt Apple precis upp Samsung som ett litet mellanmål? Hell yeah ^^

förlåt, men jag måste..

Har du ens sett en SAMOLED? Svärtan i den äter upp vilken annan skärmtyp som helst till frukost, IPS är totalt värdelöst i jämförelse. ALLA lcd-androider som jag har sett har haft IPS btw, så det är inget speciellt med det.

resten är som PC vs konsol. iPhone är mer polerat än Android och lättare att "komma igång med", men betydligt mer begränsat.

Permalänk
Medlem

Det var ett jävla fanboy-krig, släpp det och tipsa om telefoner till TS.

Då tipsar jag om WP7 om du nu inte har bestämt dig.
Det är ett OS som verkar riktigt nice, kolla på det.

Permalänk
Medlem

Imo så klår Samsung Galaxy s2 I4 med hästlängder men som några har sagt, i4 är 1år äldre. Av personliga erfarenheter så har i4 bättre 3g täckning i vissa fall än Gs2:an men gs2 har bättre Täckning för sms o samtal. Enligt vad jag har hört (bara hört) så kommer inte iPhone 5 ha dual core då apple inte typ satsar så mkt på just de området och ngt om att det blir sämre optimerat tror jag de va. Iaf så tycker jag att du ska kolla på gs2 den är jävla bra mobil, Snabb, användar vänlig, skön att hålla (jämfört med i4 3gsen är skönare^^) sen också att man inte behöver EN dator för att synka lägga över musik t.ex vilket jag tycker är ganska irriterande. Sist men inte minst, Skärmen på gs2 är sjukt bra. Detta är bara vad jag tycker!.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Lol!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Killen har fått sin Iphone stulen och ni bråkar om vilken telefon som är bäst att ringa med för det är väl trotts allt det som räknas i grund och botten.Jag har en Iphone 4 32gb och som allt annat så är den fruktansvärt tråkig efter ett tag så spelar roll vad fan man har för telefon!!

Har du spärrat IMEI nummret? Bara så att idioten som stulit den inte kan använda telefonen i alla fall.Liten tröst men men

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Har du ens haft en iPhone? Byta bakrundbild?

Nej jag är ingen Fanboy. Har haft båda, och varför iPhone många gånger smäller Android på fingrarna är för att det aldrig är några problem med den, kameran är i toppklass för att vara 5mpix och menyerna rör sig mjukare än någon Android någonsin gjort.

Du betalar för lyx, och du får lyx. Vad som skiljer Sensation, Galaxy S2, Optimus 2x och iPhone är mest smaksaker. Personligen skulle jag aldrig slutat med iPhone om det inte vore för priset.

Skulle bra gärna vilja veta, svart på vitt, vad Android kan göra(o-rootad) som inte iPhone kan. Piratkopiera appar är väl lite enklare på android, men den diskussionen är bara absurd. Vem piratkopierar en app för 12:-?

Jag är heller ingen fanboy men anledningen till att jag köpte min HTC desire HD i vintras var för att den var billigare än en Iphone 4 men också för att hårdvaran i den var lite mer uppdaterad.

Tycker det är helt fel att säga att menyerna rör sig mycket mjukare än någon annan android-mobil, speciellt om man jämför med de som nästan är uppe i Iphones prisklass. Min desire HD har inga sega menyer alls och allt rör sig minst lika mjukt som du tycker att det gör i en Iphone.

Kameran i Desire HD är också i klass med kameran som sitter i en Iphone 4 så det tycker jag inte man kan klaga på heller, speciellt inte om man tänker på priset man får den för jämfört med en Iphone. Jag anser att jag betalar billigare för lyx, och jag får lyx också.

Det känns som att när de flesta som påstår att android är segt, kameran är dålig, sega menyer och att mobilerna har dålig byggkvalité så jämför med de android-mobilerna som ligger i den lägre prisklassen. Ska man jämföra riktigt så ska man se till att ta de dyrare android-mobilerna (som oftast ändå är billigare än Iphone) och se om det verkligen är så stor skillnad i kvalité och lyx.

Självklart så är det personliga åsikter om vilken mobil man väljer men jag tycker att man inte bara ska ta förgivet att Apple levererar produkter med högre kvalité och tro att det är därför de är dyrare, för så är det verkligen inte.

Permalänk

Glömde dock att bidra till tråden. Skulle jag köpt en ny mobil nu så skulle det nog blivit en HTC sensation eller en Samsung Galaxy S2, helst något med dual core. Men känner du att du hör hemma hos Iphone så är det bara att vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Sur? Nej, rätt så van vid den trista attityden här
Tyckte det var rätt roligt att du kallade mig fanboy dock

Om en fanboy är det du säger så är det skumt att du skulle kalla mig det då jag inte uppfyllde kraven på någon av punkterna

Tyckte jag specialskrev regel #2 för dig...

Fortfarande inget svar på ditt påstående om att S2 "hackar i menyerna" dock.

Och vad menade du med "trist attityd"? Är det du eller jag som ska bättra sig?

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av KruXen:

Telefonen var värd 8000kr när jag köpte den. Idag kostar den ny 6000kr.

6000 * 0,7 = 4200 - (1200 i självrisk) = 3000kr dvs 50% av dagens nyvärde

elelr 5000kr mindre än vad jag köpte den för om man så vill. Låter som jag blir lurad tbh. vad vet jag?

För 3000kr får man då ingen Iphone för, inte en najs Android heller för den delen ^^

Fast nog måste du haft valet att få samma telefon igen minus självrisken? Brukar det inte vara likvärdig produkt _eller_ pengar till kontot?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Observera att formuleringar som fjantphone etc inte uppskattas och kan ses som inlägg ämnat att provocera andra användare. Vänligen håll diskussionen on topic samt på en trevlig och saklig nivå i fortsättningen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

ja jösses detta forum alltså..En tråd som handlar om en stulen iphone blir direkt fanboy krig..suck

Hoppas dom lyckas spärra din iphone och kanske tom spåra den åt dig..Borde ju inte vara så svårt med dagens teknik.Fast det är nog en kostnads fråga mest.

Lycka till iallafall

Tackar, har börjat sätta upp lappar på jobbet. Telefon är spärrad så det borde inte vara några problem

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i7 920 @ 4Ghz | Grafikkort: XFX Radeon 6970 2048Mb (Crossfire]| CPU-kylare: Corsair H50 | Ram-minne: Corsair Dominator™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Nätaggregat: Corsair AX 850W | Chassi: Fractal Design Arc | Moderkort: Asus P6T Deluxe V2 | SSD-Hårddisk: Corsair F60 (Raid-0] |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Utan att lista för mycket om specifikationer och värderingar så listar jag ett par stycken som är intressanta just nu. Om jag skulle köpa en ny smartphone just idag så skulle jag välja eller titta extra noga på någon av (listat i prioritetsordning):
HTC Evo 3D
Motorola Atrix 4G
HTC Sensation
LG P920 Optimus 3D

Alla har 4,3" skärm och finns att köpa just nu.
Atrix har ett monsterbatteri på 1930mAh. Evo:n har ett 1730 mAh. Tål att jämföras med min HTC Desire HD på 1230mAh.

För mig spelar det ingen roll alls vad det är för kamera, alltså är 3D helt meningslöst som försäljningsknep på mig. Jag är intresserad av skärmstorlek (stor upplösning är bara plus, men inget måste) och batteritid. Processor, ram, grafikprocessor, digitizer, etc viktigt det med, men skärmstorleken använder jag först för att sålla bort oönskade mobiler.

Självklart kan man ju vänta ett tag tills iPhone 5 kommer ut. Då finns det säkert trevliga Android-baserade enheter också att jämföra mot. Men om du ska köpa en just nu och är sugen på Androids toppklass så är mobilerna jag listade ett bra alternativ om du (som jag) eventuellt har stor skärm och batteritid som viktiga preferenser.

Lycka till med ditt val.

Det blir att klämma och känna lite. vem vet, kanske blir en android denna gång?

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i7 920 @ 4Ghz | Grafikkort: XFX Radeon 6970 2048Mb (Crossfire]| CPU-kylare: Corsair H50 | Ram-minne: Corsair Dominator™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Nätaggregat: Corsair AX 850W | Chassi: Fractal Design Arc | Moderkort: Asus P6T Deluxe V2 | SSD-Hårddisk: Corsair F60 (Raid-0] |