Steve Jobs lämnar vd-posten hos Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Så han är alltså döende kanske?

Vi är alla döende, men Steve Jobs har cancer i bukspottskörteln och det tillfrisknar man aldrig ifrån.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

antar att folk inte jublar åt hans personliga hälsa för då borde dom gjort det i flera år då han varit sjuk såpass länge.

kul att folk tror att apple leder den tekniska utvecklingen och tror att all utveckling kommer stanna av. extremt roligt att folk tror att att ett helt företag kommer kollapsa PGA att VD'n avgår...tim cook lär nog ha lärt sig hur apple ska styras.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Fan skulle ha skrivit "let the flame n troll wars begin" när jag såg denna nyhet inatt..
Gillar man inte en produkt köper man den helt enkelt inte.
Inte direkt så att jag hatar SAAB för att merparten av deras bilar inte går i 250km/h..

Jag är ingen fanboi av nåt läger men jag tycker det är tråkigt att Steve avgår, jag tror att både mobil och datorindustrin hade sett annorlunda ut utan Apple. Till det bättre eller sämre går ju att disskutera.
Med det menar jag inte att dem var först utan hjälp till att förändra. Kolla på mobiler, många som har liknande utseenden som iPhones med få knappar och välfungerande touch. Kolla på laptopsen, väldigt många laptops som även där påminner till utseendet av macbooks (PRO). Har inte möjlghet att länka nu då jag sitter på muggen på jobbet. Som sagt, inte först men tryckt på utveckligen.

Sen fick han ju ett företag i ruinens brant till världsledande. Jävligt imponerande enligt mig. Han är säkerligen inte ensam om den bedriften men ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Tråkigt för Apple, hur det blir med dom i framtiden. Men nu kanske vi får flash?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tempel:

IEEE1394 är väl det enda som Apple faktiskt har varit med om att utveckla och då pratar vi varit med om. Texas, IBM, Sony, DEC och Thomson var oxå delaktiga och då pratar vi om företag som faktiskt sysslar ordentligt med teknisk forskning till skillnad från Apple. Trots det har inte IEEE1394 varit en stor hit och är idag omsprungna av USB och det oavsett om man kallar IEEE1394 för i.LINK, LYNX eller FireWire

SCSI är inget Applespecifikt eller utvecklat av dom.
EFI är utvecklat av Intel.
Användarvänlig UNIX är en fråga om tycke och smak. De flesta UNIX männsikor vill ha kontroll och Mac OSX är exakt motsatsen till kontroll och sålunda allt annat än användarvänligt. Fin yta, javisst. Men lura dig inte själv med att säga att det är användarvänligt, det är barnvänligt.

Tekniskt sett har Apple i princip inte bidragit ett skit frånsett (i en dels ögon) en flashig yta och ett premium pris.

Tack vare apples tidiga användning av EFI har vi idag UEFI på x86 plattformen.
Tack var apples användning av SCSI utvecklas gränssnittet till det snabbaste stabilaste gränssnittet för stora lagringslösningar.
Eftersom du uppenbarligen inte använt Mac OSX vet du inte att man har samma kontrollbehovsmöjligheter med terminalgränssnitt som vilken annan *nix som helst.

Utan Apple hade helt enkelt inte din PC varit vad den är idag. Apple driver utvecklingen och ligger i framkant tekniskt. Om några år använder du Thunderbolt på din PC tack vare att Apple tidigt började använda det. Ja intel utvecklade gränssnittet men utan Apple skulle det varit nedlagt idag.

Kanske har du Displayport på ditt grafikkort, även det tack vare Apples tidiga support.

Använder du Windows? Då kan du tacka Steve Jobs för att han tidigt insåg fördelarna med ett grafisk gränssnitt och var snäll nog att låna ut en dator till Microsoft så de kunde bygga Windows.

Har du sett dynamiska websidor, först utvecklade av Steve Jobs dåvarande NeXT, då som WebObjects som nu är en integrerad del av Mac OSX server?

Du har uppenbarligen ingen aning om hur mycket dagens PC-användare har Steve Jobs och Apple att tacka för utvecklingen av persondatorn.

I snart ett år har Intel pratade om den framtida tunna PC-laptopen, Mac Book Air idag ca ett år före wintel plattformen. Det ser även ut som att MacBook Air kommer vara billigare än de första Intel Ultrabooks:en på marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Hur mycket har han egentligen styrt innan? många verkar tro att det är Steve ensam som bestämmer hur iPhone och alla andra produkter ska utformas och fungera. I själva verket sitter det troligtvis mängder av personer i massor av möten för att komma fram till den perfekta (i deras ögon) produkten, det är knappats ett enmansbeslut.

Har Steve valt ut Tim Cook tror jag han har en väldigt bra anledning till det och jag tror inte företaget kommer blir särskilt annorlunda.

Detta är ju enbart spekulationer ifrån min sida, men jag tror väldigt hårt på att Steve alltid har haft sista ordet inom vad som skall implementeras i apples produkter, detta eftersom hela apples företagsfilosofi kommer direkt ifrån honom. Det var denna filosofi som räddade företaget för 14 år sedan och förmodligen så kommer denna fortsätta ett bra tag till då det är ett vinnande koncept.

Permalänk
Sötast
Skrivet av kompiiis:

Men nu kanske vi får flash?

Satsa på något döende? Inte många företag som skulle göra något sådant.

Permalänk
Medlem

Dessa moraltanter... Det står ingenstans i hans brev att han slutar pga av sjukdom! Därför här det helt ok att skriva saker som 'gött', 'underbart' etc. Hade det stått Jobs slutar pga sjukdom hade det vart en annan femma men nu står det inte där ok?!
Jag vet att han är sjuk men kommentarerna riktas mot artikeln och inget annat.

OnT: Kul hur folk i ena inlägget påstår att Jobs inte styrde å ställde över allt inom apple och två inlägg senare påstår att han själv tog företaget från botten till toppen, hur ska ni ha det?

Klart det är trist för Apple men gynnar troligtvis hela elektronik branschen då jag är fast övertygad om att Jobs var en av de största anledningarna för låsningarna etc

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem

Säga vad man vill om Steve Jobs, man ser att han är väldigt engagerad i det han gör.

Inte en enda kvinna i styrelsen... urtråkigt.

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Medlem

Ni som skriver trevligt, äntligen och gud så glad jag blev nu osv, är ni helt sjuk i huvudet eller? Han har cancer och ni tycker att det är bra att han har blivit så pass svag så han måste sluta jobba, ni borde fan skämmas!! Tror ni också på allvar att Apple kommer bli ett helt annat företag nu eller? Knappast, då Apple styrs av en styrelse och inte en enda "diktator" som vissa påstår.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Nästa vecka: Samsungs VD avgår.

Näh, men riktigt synd i all fall. Förhoppningsvis lämnar han företaget i bättre skick än sist han stack.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakalwe:

Säga vad man vill om Steve Jobs, man ser att han är väldigt engagerad i det han gör.

Andrea Jung sitter väl i styrelsen?

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem

Man måste ju kunna särskilja på en yrkesroll och privatlivet. Klart ingen önskar han illa i hans kamp med sjukdomen, men det är ju inte den vi diskuterar (ur det perspektivet är det ju bra att han slutar för alla, så han kan fokusera på hälsan) däremot är folk glada ur ett yrkesperspektiv.

Permalänk
Medlem

Vad ska man skriva egentligen för att inte verka glorifiera honom eller hata honom?

Apple är ett bra företag med många produkter,om något överprisade, och det är synd att Steve Jobs avgår då han är en stark symbol för Apple.

Jag antar att Steve Jobs fick bita i det sura äpplet.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av Tomhas:

Dessa moraltanter... Det står ingenstans i hans brev att han slutar pga av sjukdom! Därför här det helt ok att skriva saker som 'gött', 'underbart' etc. Hade det stått Jobs slutar pga sjukdom hade det vart en annan femma men nu står det inte där ok?!
Jag vet att han är sjuk men kommentarerna riktas mot artikeln och inget annat.

Det är ganska underförstått. Han har varit sjukledig fram tills nu, och i hans PM står det att han inte klarar av posten, på samma sätt som han uttryckte det när han tog sjukledigt. Man är rätt korkad om man inte ser kopplingen.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Vågar man hoppas på Macbooks med Windows förinstallerat nu? (som ett komplement, de kan ju fortfarande sälja med OSX).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Fan skulle ha skrivit "let the flame n troll wars begin" när jag såg denna nyhet inatt..
Gillar man inte en produkt köper man den helt enkelt inte.
Inte direkt så att jag hatar SAAB för att merparten av deras bilar inte går i 250km/h..

Jag är ingen fanboi av nåt läger men jag tycker det är tråkigt att Steve avgår, jag tror att både mobil och datorindustrin hade sett annorlunda ut utan Apple. Till det bättre eller sämre går ju att disskutera.
Med det menar jag inte att dem var först utan hjälp till att förändra. Kolla på mobiler, många som har liknande utseenden som iPhones med få knappar och välfungerande touch. Kolla på laptopsen, väldigt många laptops som även där påminner till utseendet av macbooks (PRO). Har inte möjlghet att länka nu då jag sitter på muggen på jobbet. Som sagt, inte först men tryckt på utveckligen.

Sen fick han ju ett företag i ruinens brant till världsledande. Jävligt imponerande enligt mig. Han är säkerligen inte ensam om den bedriften men ändå.

This, a million times this!!

Förstår inte varför inte folk bara kan låta bli att köpa något man inte gillar och låta det vara nog, måste man spy galla över alla som av någon anledning gillar produkten i fråga? Så sjukt barnsligt så det är inte sant..

För övrigt har jag inte en ända Apple produkt..

9%% här verkar tycka att allt alla företag/produkter som inte är utvecklade för den absoluta entusiastmarknaden är bara skit och måste skys som pesten. Sedan att 99,9% av marknaden inte tillhör entusiastskicktet verkar folk här ha svårt att förstå!

Att en mobil inte går att konfigurera till 100% spelar ingen roll för genomsnittsanvändaren, det är snarare en fördel då det är mindre som kan gå fel. Att en plattform är mer eller mindre låst som IPhones är måste inte heller vara något negativt utan kan snarare vara en fördel för en genomsnittsanvändare då det gör att all programvara kommer vara anpassad för just det du har och inte skapa en fragmenterad marknad som med Android.
Folk här verkar ha oerhört svårt att se något från någon annan synvinkel än sin egen elitistiska. Är det inte bra nog för mig så suger det för alla andra också verkar slutsatsen vara.

Sedan är det klart att rent prestantamässigt så får IPhone 4 spö av t.ex. Galaxy S2 men vafan allt annat vore väl katastrof med tanke på att Iphone 4 har över ett år på nacken och det är masor i denna branch. Sedan är det kul att på punkter där Iphone 4 är bra som på skärmens DPI t.ex. så får det istället kritik från haters för att vara för hög? Det om något visar ju att det bara är hat för saken skull!!!
Dock kan man inte jämföra mobiler enbart i ren prestanda. Det är gränssnitt och andra saker där vad som är bra eller dåligt inte längre är mätbart i siffror utan är helt subjektivt från person till person.
Kan inte folk bara låta andra tycka om vad de vill? Varför stör ni er så mycket på att någon annan tycker om en Iphone? Visst den kanske inte passar erat behov bäst, men sen när måste det innebära att den inte passar någon annan perfekt?

Edit:

Skrivet av Zakalwe:

Kan inte ha något att göra med att mängden kvinnor i denna branch fortfarande är väldigt liten? Det måste vara diskriminering som du antyder?
Kvotering är för övrigt det sämsta som finns för jämställdhet. Då blir det ju helt plöttsligt så att en kvinna som är sämre passad för ett jobb kan få det BARA för hon är kvinna, då blir det helt plöttsligt en fördel att vara kvinna, är inte det diskriminering åt andra hållet? Fast det förståss, de flesta feminister vill ju inte ha äkta jämställdhet utan de vill byta plats på kvinnor och män och gå bakåt i jämställdheten fast tvärt om i fördelningen.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Oliviro:

Detta är ju enbart spekulationer ifrån min sida, men jag tror väldigt hårt på att Steve alltid har haft sista ordet inom vad som skall implementeras i apples produkter, detta eftersom hela apples företagsfilosofi kommer direkt ifrån honom. Det var denna filosofi som räddade företaget för 14 år sedan och förmodligen så kommer denna fortsätta ett bra tag till då det är ett vinnande koncept.

Visst kan en CEO ha sista ordet och avbryta något som han tycker verkar dåligt men jag har väldigt svårt att se att han kommer på alla funktioner och designval själv, i bästa fall får han välja mellan olika designer som andra tagit fram. Sen kommer hans filosofi leva kvar precis som innan, bara för att han försvinner kommer vi inte se iPhones fullsmockade med inställningar för att göra de personliga.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartenKL:

Tack var apples användning av SCSI utvecklas gränssnittet till det snabbaste stabilaste gränssnittet för stora lagringslösningar.
Eftersom du uppenbarligen inte använt Mac OSX vet du inte att man har samma kontrollbehovsmöjligheter med terminalgränssnitt som vilken annan *nix som helst.

Använder du Windows? Då kan du tacka Steve Jobs för att han tidigt insåg fördelarna med ett grafisk gränssnitt och var snäll nog att låna ut en dator till Microsoft så de kunde bygga Windows.
.

Jaha, så inga andra använde SCSI då eller ? Dags o vakna ? Däremot vart massproducerade pc till lågt pris tidiga med att använda billiga interface som t ex IDE/ATA osv. Köpte man lite bättre grejor redan tidigt nittiotal så har det alltid varit SCSI som gällt, hur länge har inte 10krpm och 15krpm diskar funnits innan det kom hyffsat snabba IDE diskar ? Hade iaf SCSI i min 386a från 80 talet

Sen var det väl tur att Apple faktiskt släppte OS 10 eftersom deras operativsystem dessförinnan fastnat på ett stadie och blivit omkörda av det mesta andra som fanns då, om man inte körde ATARI ST eller Amiga 500 kanske, OS/2 vart rätt långt fram för sin tid men tyvärr med usel marknadsföring, o andra sidan så gav IBM upp PC-marknaden för att satsa på sådan med större lönsamhet..
Före OSX så erkände de flesta Mac:are att deras operativ inte var mycket o hänga i granen, däremot hade deras nischade hårdvara som de älskade att skryta om (som hade fördelar i vissa sammanhang) gett dem en egen position, som de dock tappade när IBM inte orkade förse dem med nya processorer utan lät dem bygga på standardprylar från Intel.

Har inget emot Apple, de har lyckats gå framåt de senaste åren, men har långt ifrån alltid varit sådär spjutspetsigt i sin framtoning som vissa tror. Spjutspetsen har i stort sett alltid funnits i tillämpningar som inte varit riktade till gemene man.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zakalwe:

Ja, det ser ut som ett ganska tråkigt gubbdagis, men så är det tyvärr bland de flesta IT-jättar.

Permalänk
Medlem

Bra! Man skall sluta på toppen av sin karriär.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartenKL:

Utan Apple hade helt enkelt inte din PC varit vad den är idag. Apple driver utvecklingen och ligger i framkant tekniskt. Om några år använder du Thunderbolt på din PC tack vare att Apple tidigt började använda det. Ja intel utvecklade gränssnittet men utan Apple skulle det varit nedlagt idag.

Kanske har du Displayport på ditt grafikkort, även det tack vare Apples tidiga support.

Har du sett dynamiska websidor, först utvecklade av Steve Jobs dåvarande NeXT, då som WebObjects som nu är en integrerad del av Mac OSX server?

Du har uppenbarligen ingen aning om hur mycket dagens PC-användare har Steve Jobs och Apple att tacka för utvecklingen av persondatorn.

I snart ett år har Intel pratade om den framtida tunna PC-laptopen, Mac Book Air idag ca ett år före wintel plattformen. Det ser även ut som att MacBook Air kommer vara billigare än de första Intel Ultrabooks:en på marknaden.

Det är tyvärr såna här inlägg som får folk att ogilla allt som har med Apple att göra, dryga och okunniga människor som häver ut sig strunt eller rent av lögner.

EFI utvecklades av Intel..Apple var inte ens första tillvrekaren att använda det, HP använda EFI fyra år innan Apple.

Du försöker ge Apple cred för teknik som utvecklades av andra, SCSI är inte Apples lösning, tvärtom är Apple som en parasit som livnär sig på andras uppfinningar och innovationer, man lägger väldigt lite pengar på teknisk utveckling själva utan snor hellre andras grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neco:

IEEE1394 var en stor hit i mediasegmentet när det kom, framförallt i relation till mediaindustrin och då videoredigeringar då man äntligen kunde skippa svindyra scsi-lösningar. Idag är det ju dock fiberchannel som gäller eller 10Gbe.

USB var dom också rätt tidiga med att implementera (samt att skippa floppyn i samma veva) i jämnförelse med x86-världen.
Vet inte riktigt hur "barnvänligt" ett OS är som man kan köra ett regelrätt SAN på men, det duger för mina tv-producenter och gigantiska mediakunder... men ska vara noga med att påpeka att dom kör ett noob-vänligt OS som gör att dom kan göra sitt jobb på ett bra och enkelt sätt, men att det inte är "rätt" typ av OS för du kan inte tweaka allting Du lurar bara dig själv när du säger att något är barnvänligt, det finns tyvärr en hel del människor som skiter i det och det är oftast dom som inte har några problem att lägga ut 50k på en maskin just för att dom kommer att tjäna in det väldigt snabbt.

En stor hit inom ett väldigt nischat område. Det är inget du kan leva på. Se på Matrox som levde på sina multiskärmskort...

Det är barnvänligt. Det är svårt att av misstag eller okunskap mippla med nått som gör att maskinen inte beter sig som den bör. Det kräver mer kunskap på en Windowsburk men man skall ha helt klart för sig att det är inga större problem att få en maskin med windows uppsatt så den är foolproof oxå.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 128GB 3600, RTX4060

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Du försöker ge Apple cred för teknik som utvecklades av andra, SCSI är inte Apples lösning, tvärtom är Apple som en parasit som livnär sig på andras uppfinningar och innovationer, man lägger väldigt lite pengar på teknisk utveckling själva utan snor hellre andras grejer.

Apple har aldrig påstått att de utvecklat de tekniker de inte utvecklat. De säger däremot när de varit först med att implementera det på större skala. Ett exempel är användandet av mus. Apple utvecklade inte användandet av mus. De har aldrig heller påstått att de gjort det. Däremot var de (bland) de första att med bra resultat implementera tekniken, då företaget som utvecklade det inte lyckades med det själva. Är det stöld? Knappast, för du kan ju tänka dig hur bra betalt Xerox fick för att låta Apple använda tekniken.

Apple har inte snott teknik. De har valt ut vilken teknik som passar bäst i deras produkter, köpt användarrättigheter och gjort det bästa de kan av den implementeringen. Såsom EFI. EFI passade Apples datorer som handen i handsken, och de förde tekniken framåt. Sen är det skit samma om HP var först, för först är inte viktigast om man inte gör det på ett bra sätt.

Kan en tavla inte vara innovativ om man inte uppfinner färgerna man målar den med? Att välja rätt tekniker och göra en vinnande kombination är precis lika innovativt som att uppfinna teknikerna, för utan rätt implementering skulle teknikerna aldrig blivit så framgångsrika de är idag.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sovereign:

Apple utvecklade inte användandet av mus. De har aldrig heller påstått att de gjort det. Däremot var de (bland) de första att med bra resultat implementera tekniken, då företaget som utvecklade det inte lyckades med det själva. Är det stöld?

Nej, men tack vare det har utformningen av program försämrats vad gäller fungerande tangentbordsfunktioner. Tack Apple, ni sped musarmen som ett virus över jordklotet!

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Noooooooooooo..... Ingen kan hålla en Keynote som Jobs. Tim Cook är dock ett jävligt bra val.

Känner på att tråden snabbt kommer fyllas med en massa dryga människor som tror att Jobs är ondskan på jorden....

Kan inte mer än hålla med och till alla er som tycker det är härligt med den här avgången har ni överhuvudtaget fårstått varför han avgår? Har svårt att tänka mig några större förändringar av varken Apple eller deras produkter för att Tim Cook tar över rodret.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lady:

Steve vi kommer att sakna dig ....
Du fick oss att fatta att 1000 funktioner inte gör en produkt toppen utan det räcker med få stycken.

Som med dem nya Ferrari-bilarna, om du tar bort allt du kan klara dig utan, och tar mer för produkten!

Nä men visst det är väl tråkigt, men som andra sagt, han..förtjänar det, att leda ett av världens mest hatade och älskade företag måste bli stressigt ibland

Som andra sagt, nu kanske dem släpper järnhanden runt produkterna och kanske tillochmed Apple-folk kan använda Flash! (tvivlar starkt på det dock)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1337sweden:

Inga mer revolutionerade idéer från Apple?
- Laptops (1991)
- iMac
- GUI (det första kommersiella och funktionella)
- WYSIWYG-verktyget på datorer
- iPod
- iPhone (+ AppStore)
- iPad (Tablets)
- Laserskrivare (1985)
- iTunes Store (revolutionerade musik-industrin)
m.fl.

*garvade*

För att peka ut the obvious, mp3-spelare... http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_audio_player
Att Apple köper "patentet" genom prior art betyder knappast att de kom på det.

Permalänk
Hedersmedlem

Steve kommer naturligtvis vara saknad på sin arbetsplats, den stora ledaren som han är. Men vi konsumenter kommer inte att märka något av att Tim Cook nu officiellt ikläder sig CEO-rollen, som han ändå i praktiken har haft sen i januari.

Betänk att Jobs största insats inte var iPod, iPhone eller iPad - utan att skapa och forma företaget Apple som förmådde att ta fram dessa produkter. Ett företag som leder datorutvecklingen och som dessutom är ett av världens högst värderade bolag. Och kommer att vara detta även post-Steve Jobs.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Visst kan en CEO ha sista ordet och avbryta något som han tycker verkar dåligt men jag har väldigt svårt att se att han kommer på alla funktioner och designval själv, i bästa fall får han välja mellan olika designer som andra tagit fram. Sen kommer hans filosofi leva kvar precis som innan, bara för att han försvinner kommer vi inte se iPhones fullsmockade med inställningar för att göra de personliga.

Läste för länge sedan en berättelse skriven av en person som arbetade med att ta fram ett nytt modernt GUI till första OS X. Det är några år sen jag läste det, så jag kommer inte ihåg speciellt mycket detaljer. Men i grova drag; När hans grupp presenterade vad de hade kommit fram till för Steve kallade han dem för idioter och skickade samtliga att jobba arslet av sig i några veckor för att komma fram till något som levde upp till Steves vision.