Permalänk
Medlem

Ny dator till hösten

Har knåpat ihop lite dator prylar, skulle vara kul att få vettig feedback om det är bra eller om något bör bytas ut.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/798352/2011-08-28-ny-dator-2011

Update: Undrar även om någon har koll på om kablarna från nätagget i konfigurationen räcker till i chassit eller om man behöver köpa med förlängningar? Har nämligen läst kommentarer om att folk fått köpa det för kablar varit för korta.

Update 2: Uppdaterad inköpslista och bytt till www.inet.se istället för www.komplett.se.

/Wallgren

Permalänk
Medlem

H100 kostar 30 spenn mer.

Ellers mycket bra.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Ok, tack för den snabba feedbacken :)..

Hmm H100 verkar lite stor tycker jag, skulle vara kul att se en bild på den kylningen i Fractal design XL chassit någon om har det tro?

Permalänk
Medlem

Define xl är et stort chassis. Men den verkar ha bara en 180mm fläktplats i toppen. Kanske h100 passar ej.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Mm misstänker detsamma. Tror att H80 räcker för mig ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallgren:

Har knåpat ihop lite dator prylar, skulle vara kul att få feedback om det är bra eller om något bör bytas ut.

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=966650&su=68733714-E3AE-4CCB-8158-54431C99969D

Edit: Undrar även om någon har koll på om kablarna från nätagget i konfigurationen räcker till i chassit eller om man behöver köpa med förlängningar? Har nämligen läst kommentarer om att folk fått köpa det för kablar varit för korta.

/Wallgren

När på hösten sak du köpa den?

Permalänk

sen finns ju chansen att radeon 7000/geforce 600 serien kommer innan du köper så jag tycker att om du känner för att vänta ska vänta. sitter själv och väntar på det så jag kan bygga en ny dator:) å andra sidan duger ju ett gtx580 alldeles utmärkt men som sagt vänta om du vill, det hade jag gjort(gör)

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikssonown:

sen finns ju chansen att radeon 7000/geforce 600 serien kommer innan du köper så jag tycker att om du känner för att vänta ska vänta. sitter själv och väntar på det så jag kan bygga en ny dator:) å andra sidan duger ju ett gtx580 alldeles utmärkt men som sagt vänta om du vill, det hade jag gjort(gör)

Folk tror att radeon 7000 och geforece 600 kommer komma ut om 6 månader och då är det vår/vinter :P, men dock kommer det ut nya amd processorer snart och dom kommer nog vara bättre en 2500k.

Permalänk
Skrivet av Kaptenen:

Folk tror att radeon 7000 och geforece 600 kommer komma ut om 6 månader och då är det vår/vinter :P, men dock kommer det ut nya amd processorer snart och dom kommer nog vara bättre en 2500k.

AMD säger att de ska komma ut i år iallafall men jag skulle säga att de kommer november december typ och finns några ute i butikerna cirka slutet på december:) hoppas jag iallafall:P

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem

lånar tråden lite, då jag funderar köpa något till hösten också. Lagt ihop denna paket:
http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=949302...
Vad tror ni om nätagget och chassit? Behöver jag ett annat chassi och PSU eller funkar paketet?
Tänkte lägga till en SSD också, kommer inte köra med SLI.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 | Moderkort: Asus Z97-A | Processor: Intel i7 4790k @ 4.0GHz | RAM: Crucial Ballistix Sport 2x4GB DDR3 1600mhz | Grafikkort: MSI GTX 970 Gaming 4GB | SSD: Crucial MX100 256GB | Nätagg: EVGA SuperNOVA 750 G2 | Kylning: CoolerMaster Hyper 212 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamer5:

lånar tråden lite, då jag funderar köpa något till hösten också. Lagt ihop denna paket:
http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=949302...
Vad tror ni om nätagget och chassit? Behöver jag ett annat chassi och PSU eller funkar paketet?
Tänkte lägga till en SSD också, kommer inte köra med SLI.

Ja allt kommer att funka i datorn nätagget och chassit funkar bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaptenen:

När på hösten sak du köpa den?

Så fort jag bestämt mig igentligen, så i september blir det nog ett köp. Har ju inte fått någon kritik än på val av grejer så beställningen kanske går iväg tidigare än så

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan ju också passa på att låna tråden då. Skall bygga i slutet av september, och detta är vad jag har slängt ihop. http://www.inet.se/kundvagn/visa/710907/september-i5 (har Fractial Design 650w Modulär nätagg).
Vad tycks? Är det något ni vill påpeka? All feedback uppskattas!