Permalänk
Medlem

Drivrutin till GTX 580??

Hej fick min rigg idag och har grafikproblem, testade BFBC2 och det är liksom som neon i konturerna...typ? Även på skivbordet men inte lika mycket.
Vet någon här vilken drivrutin jag ska ha?

Kortet är ett MSI GTX 580 Twin frozr II

Tack på förhand
Peter

Permalänk
Medlem
Skrivet av petehell:

Hej fick min rigg idag och har grafikproblem, testade BFBC2 och det är liksom som neon i konturerna...typ? Även på skivbordet men inte lika mycket.
Vet någon här vilken drivrutin jag ska ha?

Kortet är ett MSI GTX 580 Twin frozr II

Tack på förhand
Peter

den senaste?

vad menar du med neon i konturena?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

backa en drivrutin. använd nvidias drivrutiner:

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk
Medlem

Te x. på skrivbordet så flimrar det lite runt ikonerna. Svårt att förklara.

Permalänk
Medlem

ok, tack buskspas12!

ska testa

Permalänk
Medlem

Visst måste jag väl avinstallera den gamla?
Jag laddade ner ver. 280.26

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av petehell:

Visst måste jag väl avinstallera den gamla?
Jag laddade ner ver. 280.26

det du gör är att avinstallera dom gamla drivrutinerna med driver sweeper

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Nä det strular fortfarande. I BFBC2 så blir te x. himlen rödorage med lite flimmer. Och när det är rök (smoke you know) så flimrar det rödoraget. Och på skrivbordet flimrar det lite runt ikonerna.

Någon som har något tips?

Permalänk
Medlem

Ladda upp bild så kan vi se hur det ser ut.

Permalänk
Medlem

åh vet inte hur jag lägger upp en bild här....jag vet ja e sämst

Permalänk
Medlem
Skrivet av petehell:

åh vet inte hur jag lägger upp en bild här....jag vet ja e sämst

http://imageshack.us/ snabb och bra

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Är du hundra på att du satt i kortet ordentligt i moderkortet? Testa dra ur och sätt i igen!

Visa signatur

"When you play the Game of Thrones, you win or you die."

Prolle: Intel i7 2600K || Grafikkort: Gainward GTX 570 1280Mb || SSD: Corsair Force GT || Nätagg: Corsair TX v2 850w 80+ || Minnen: Corsair 1866MHz 8GB Vengeance || Moderkort: Asus Sabertooth P67 || Chassi: Fractal Design Define R3 Arctic white

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller låter det inte som att det är artefakter som det handlar om? Dessa uppkommer oftast när kortet är blir överhettat. Dock som i ditt fall då de syns konstant så är det fel på grafikkortet så du kan testa med vilka drivrutiner som helst men det kommer inte att hjälpa. Så vänd dig till återförsäljaren av grafikkortet ifall du har garanti kvar.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av raimat:

Är du hundra på att du satt i kortet ordentligt i moderkortet? Testa dra ur och sätt i igen!

Det är Komplett som satt ihop datorn...

Permalänk
Medlem
Skrivet av petehell:

Det ser ju normalt ut på bilden?

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av petehell:

Jag ser inget knepigt på den bilden. Är du säker på att kablarna till skärmen o dylikt sitter i ordentligt?

Visa signatur

Intel i9 9900k | ROG STRIX Z390-F GAMING | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC | Fractal Design Define R6 | Corsair AX1200 | Corsair Hydro H115i RGB Platinum

Permalänk
Medlem

1. Då du installerar drivrutinerna så kör custom och välj clean install.
2. Kollan kablen till skärmen

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

En tanke...kan det vara så att skärmen vill ha en drivrutin? Skärmen är en HP LP 2465.

Permalänk
Medlem

Vette fan om det går att ta ps på artefakter dock, eller ja om det nu är det eller om det är en kabel som inte är intryckt ordentligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Det ser ju normalt ut på bilden?

Fan vad konstigt, jag ser flimret klart och tydligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Vette fan om det går att ta ps på artefakter dock, eller ja om det nu är det eller om det är en kabel som inte är intryckt ordentligt.

Han kan prova kolla temp. ifall att det är överhettning som är problemet. Känns lite extremt om det är artefakter även på skrivbordet dock.

Visa signatur

Intel i9 9900k | ROG STRIX Z390-F GAMING | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC | Fractal Design Define R6 | Corsair AX1200 | Corsair Hydro H115i RGB Platinum

Permalänk
Medlem

Det känns inte varmt, har bra med fläktar.

Permalänk
Medlem

Vågar jag testa den här? Vad tror ni?
http://www.nvwa.org/hp-lp2465-drivers.php
Till skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av petehell:

Fan vad konstigt, jag ser flimret klart och tydligt.

Ok, testa att fota med en vanlig kamera och lägg upp bilden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebathon:

Han kan prova kolla temp. ifall att det är överhettning som är problemet. Känns lite extremt om det är artefakter även på skrivbordet dock.

Ifall kortet är defekt så syns det redan i bios kan jag lova.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har haft fler gammla g80 och g92 kort med minnes problem. Det korten visade det inte i bios, utan först när drivrutinerna gick igång.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Försöker du fortfarande ta print screen på detta? Har du kollat på bilden innan du lade upp den? För det syns inget speciellt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Försöker du fortfarande ta print screen på detta? Har du kollat på bilden innan du lade upp den? För det syns inget speciellt.

Ok så du ser inget konstigt med den bilden? Isf. måste det väl vara min skärm och inte grafikkortet?