NEC Multisync P241W är ny IPS-skärm för "proffs på budget"

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Precis är mycket nöjd med min HP skärm från 2005.

Min är från 2010 för 4k, köpte dell för 5k först men den var inte bra, alltså dyrare än en spelskärm normalt är samt ips panel, men grym för spel. Jag kan lägga 10k på en skärm om den är bra. Alltså är input lag intressant att veta. Däremot skulle jag inte lägga 10k på en 24" men det är en annan sak.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MROO:

Enligt xe.com så är 1,249.00 USD = 8,011.22 SEK.

+ 25% moms?

Visa signatur

även aliquis och något annat användarnamn som jag inte minns ..

Permalänk
Avstängd

... och man kollar inte dollarkursen på forex ><

De säljer kontanter till turistande svennebanan.

Visa signatur

även aliquis och något annat användarnamn som jag inte minns ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Struntprat. Bara för att du inte skulle köpa den gör det inte skärmen till en gaming skärm. HP's ips skärmar är inte gaming skärmar men de tjänar syftet mycket bra.

Mmm, men den här skärmen kostar typ det dubbla mot en HP... Inte många gamers som är villiga att lägga det misstänker jag!

Skrivet av IceDread:

Däremot skulle jag inte lägga 10k på en 24" men det är en annan sak.

Precis

...

Enda riktiga poängen jag ser med den här skärmen för att göra den värd det priset är programmerbar lookup table, något som proffsen har nytta av för att få klockren kalibrering, men som sagt i sig tenderar att öka på inputlagget. Som sagt ingen gamingskärm. Samtidigt tvivlar jag på att proffsen så gärna anammar e-ips. Känns som en konstig kompromiss den här skärmen.

...

Missförstå mig rätt: jag tycker egentligen jag med att det borde vara ett krav att alla tillverkare var tvungna att speca åtminstone betraktningsvinklar, responstid (gtg och btb), inputlag och statisk kontrast, och detta med standardiserade och ärligt korrekta siffror.
Irriterande hur mycket blaj alla tillbehörstillverkare kommer undan med!
Men att hacka på Sweclockers för att de inte fick ett utbrott när de fick standardharangen av specifikationer (utan inputlag) för en proffsskärm är lite överdrivet IMHO.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Struntprat. Bara för att du inte skulle köpa den gör det inte skärmen till en gaming skärm. HP's ips skärmar är inte gaming skärmar men de tjänar syftet mycket bra.

Att tillverkarna inte går ut med uppgifterna är just själva problemet. Sweclocker är en stor och viktig sida, någon måste börja kräva informationen.

Men varför gnäller du på Sweclockers och tycker det är dåligt av dem att inte ange input lag, när tillverkaren inte gör det och det bara är ett pressmeddelande och ingen recension, skall de hitta på ett värde själva? Verkar lite hål i huvet tycker jag. Klaga på tillverkarna istället.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Inte går det en prissättning förbi
utan att trollet ska fråga
vad slutgiltiga priset kan bli
för usd ska dem plåga
10x kronan måste allt vara fel
från växlingskurs det skiljer en del
så trollet trollar på utan broms
det glömde att läsa inkl. moms

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Men varför gnäller du på Sweclockers och tycker det är dåligt av dem att inte ange input lag, när tillverkaren inte gör det och det bara är ett pressmeddelande och ingen recension, skall de hitta på ett värde själva? Verkar lite hål i huvet tycker jag. Klaga på tillverkarna istället.

För att det är en högst viktig faktor och det finns många som inte har koll på den. En bra nyhetssida bör rapportera om det. Börjar det bli efterfrågan på informationen kanske skärmtillverkarna rycker upp sig. Om ingen försöker händer inget.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeagan:

Inte går det en prissättning förbi
utan att trollet ska fråga
vad slutgiltiga priset kan bli
för usd ska dem plåga
10x kronan måste allt vara fel
från växlingskurs det skiljer en del
så trollet trollar på utan broms
det glömde att läsa inkl. moms
http://jakobiwars.blogg.se/images/2011/trollface_137302383.pn...

hehe skönaste inlägget på länge!

Om någon ska införskaffa en sådan här(i mitt tycke lite väl dyr) skärm för privat bruk känns det som att en tusing hit eller dit spelar kvitta eller?

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden mot de billigaste Dellskärmarna (förutom storleken på 23" istället för 24")?
U2311H är också den på 72% av NTSC och runt 100% av sRGB enligt specifikationerna.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Jag tycker det verkar dyrt för en skärm med tämligen ordinära egenskaper, enligt papperet? Personligen är jag inte imponerad, men spekulationer är en sak, verkligheten en annan.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Däremot skulle jag inte lägga 10k på en 24" men det är en annan sak.

HP L2335 är en 23" & om jag inte misstar mig så var listpriset en 12500:- år 2005....

Edit: Tur man inte betalade det.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Finns en del LCD tn-paneler som klarar nära 100% av färgrymdem med?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Skrivet av skruvis:

HP L2335 är en 23" & om jag inte misstar mig så var listpriset en 12500:- år 2005....

Edit: Tur man inte betalade det.

stämmer bra det, köpte 2st L2335 då för det priset, de skärmarna tuggar på än, sjukt bra bild på dem

köpte min U3011 för 10k och är sjukt nöjd med den okså, hänger med i spel utan problem, kommer aldrig med sitta med en sunkig TN skärm igen.

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900