Permalänk

COD4 problem

Godkväll , köpte cod 4 inna från cdon Download , problemet är att :

endast single player går att starta .
när jag ska starta multiplayer kommder det fram : iw3mp_.exe har slutat att fungera
Och produkt nyckeln jag fick går ej att registrera på steam .

Någon som vet vad problemet kan vara ?

Permalänk
Medlem

Pröva att stänga av Stereomix i ljudinställningar

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Skrivet av Fetkoala:

Pröva att stänga av Stereomix i ljudinställningar

varför skulle det hjälpa ?

Permalänk
Medlem

I Call of Duty: World at War hade jag problem med att multiplayer krascha på samma sätt, det löste sig (konstigt nog) med att ändra nån ljudinställning så de är nog inte helt otroligt att de stämmer med COD 4 med

Visa signatur

MSI X370 GAMING PRO CARBON | AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | Corsair Vengeance C70 Military Green | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Windows 10 64 |
CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

copy/paste från enn annan tråd jag har svarat på!
Skulle du ha sökt så skulle du ha funnit!

Är det det vanliga problemet som några har:
iw3mp har slutat fungera....i så fall finns ett flertal lösningar.

Har skrivit en liten guide som jag postat på flertal ställen.

iw3mp.exe har slutat fungera

Detta är tydligen ett mycket vanligt felmedelande som många får när dom skall starta multiplayern även jag!
Problemet ligger i vissa inbyggda ljudkort (läs realtek) och Windows Vista.
Om någon köper cod4 och får det här problemet så har jag luskat fram några saker som kan hjälpa!

1.
gå in i kontrollpanelen
välj ljud
välj inspelning
höger klicka och välj visa inaktiverade enheter
aktivera sedan "stereo mix"
(detta fungerade för mig)

2.
Byt namn på filen mssmp3.asi till mssmp3.bak filen hittas i cod4 installations mappen/miles

3.
Koppla i ett par hörlurar

4.
Ladda ner en hotfix som finns
http://www.infinityward.com/mssmp3.zip

5.
Activisions rekommendation:
There are some issues running CoD 4 multiplayer on some onboard sound cards. If you have a RealTek(TM) onboard sound card and Windows(R) Vista you should try removing your sound card drivers and allow Windows Vista to install it’s default sound drivers. Please make note of the make and model of your sound card prior to removing it in order to aid in reinstallation at a later date.

Ja, stereomix "grejjen" fungerar!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Skrivet av Elmoth:

copy/paste från enn annan tråd jag har svarat på!
Skulle du ha sökt så skulle du ha funnit!

Är det det vanliga problemet som några har:
iw3mp har slutat fungera....i så fall finns ett flertal lösningar.

Har skrivit en liten guide som jag postat på flertal ställen.

iw3mp.exe har slutat fungera

Detta är tydligen ett mycket vanligt felmedelande som många får när dom skall starta multiplayern även jag!
Problemet ligger i vissa inbyggda ljudkort (läs realtek) och Windows Vista.
Om någon köper cod4 och får det här problemet så har jag luskat fram några saker som kan hjälpa!

1.
gå in i kontrollpanelen
välj ljud
välj inspelning
höger klicka och välj visa inaktiverade enheter
aktivera sedan "stereo mix"
(detta fungerade för mig)

2.
Byt namn på filen mssmp3.asi till mssmp3.bak filen hittas i cod4 installations mappen/miles

3.
Koppla i ett par hörlurar

4.
Ladda ner en hotfix som finns
http://www.infinityward.com/mssmp3.zip

5.
Activisions rekommendation:
There are some issues running CoD 4 multiplayer on some onboard sound cards. If you have a RealTek(TM) onboard sound card and Windows(R) Vista you should try removing your sound card drivers and allow Windows Vista to install it’s default sound drivers. Please make note of the make and model of your sound card prior to removing it in order to aid in reinstallation at a later date.

Ja, stereomix "grejjen" fungerar!

detta löste det , kan spela online nu iaf tack så mycket . får det dock fortfarande inte att funka med steam

Permalänk

http://imageshack.us/photo/my-images/822/iw3mp201108302255328...

cd keyn är tydligen inskriven där , men finns det något sätt att få det på steam ? så att jag har de samlat med mina andra spel och så att jag kan få tillgång till spelet på vilken dator som helst utan att behöva ha cd key uppskriven o avinstallera o skit .

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillvirus:

http://imageshack.us/photo/my-images/822/iw3mp201108302255328...

cd keyn är tydligen inskriven där , men finns det något sätt att få det på steam ? så att jag har de samlat med mina andra spel och så att jag kan få tillgång till spelet på vilken dator som helst utan att behöva ha cd key uppskriven o avinstallera o skit .

Nu har jag aldrig löpt något från steam men jag tycker det låter konstigt att du skulle få lagt något på steam som du köpt från cdon.com!?

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Skrivet av Elmoth:

Nu har jag aldrig löpt något från steam men jag tycker det låter konstigt att du skulle få lagt något på steam som du köpt från cdon.com!?

okej , men mina andra cod jag har köpt har jag på steam ....

Permalänk
Medlem

det borde ju gå med att skriva in koden från cdon till steam men annars så får du väll skriva ett klagobrev till cdon att cd keyn inte funkade att registrera på steam