Trådlöst till Trådat nätverk - Hjälp!

Permalänk
Medlem

Trådlöst till Trådat nätverk - Hjälp!

Hej!

Jag har ett litet problem som jag behöver hjälp med. Måste erkänna att jag inte är 100% på nätverk, så är lika bra att fråga!
Sitter just nu på ett boende där WIFI ingår, men finns ingen möjlighet till trådad uppkoppling. Jag har 3 datorer i lägenheten, med en accesspunkt utanför dörren vilket resulterar i helt O.K täckning.

Jag vill dock inte köpa trödlösa nätverkskort till alla datorer, och tänkte därför höra med er om det finns möjlighet att ta in WIFI signalen till en router eller dylikt och sedan därifrån dela uppkopplingen trådat till samtliga datorer.

Har ni någon idé om vad jag ska köpa så får ni hemskt gärna dela med er! Har ni någon bättre lösning så är det också uppskattat!

// Saodie

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem

Brukar gå att sätta en accesspunkt eller en router i "Client mode", vilket betyder att den agerar nätverkskort, och sedan använda de trådade utgångarna.

Jag har satt min Netgear Accesspunkt i Client mode och kopplat den till en switch där jag sedan trådar ut till mina datorer och spelkonsoller.